wesku kirjoitti:eljass kirjoitti:
Joten arvon Saabistit, mitä itse tekisitte tilanteessani? Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tapahtumista? Neuvoja? Vinkkejä? "Velanperintäfirmojen" yhteystietoja?
Jos tällaisessa on tosiaan näin vakavasta asiasta kyse olisi ehkä jonkinlainen terapia paikallaan. Saattaa muuten tulla vakava masennus tai täydellinen romahdus jos autoon joskus tulee vaikka oikein lommo, ajamiseen vaikuttavasta vauriosta puhumattakaan.
Niin, vakava asia tämä on vahingonteon kannalta, ei minun mielenterveyteni. Masennuksesta en ole ikinä kärsinyt, en edes silloin kun edelliseen autoon tuli lommo peuran aiheuttamana. Otan mielelläni rakentavaa palautetta ja vinkkejä vastaan, mutta kommenttisi menee hieman sivuraiteille.
et kirjoitti:Taitaa olla mummo oikeassa. Hänen saappaissaan olisin itse soittanut poliisit ja käskenyt viedä saapistin putkaan rauhoittumaan.
Olisin mielelläni kyllä ottanut poliisit paikalle toteamaan tilanteen nopeuttaakseni mahdollista käsittelyä, mutta en valitettavasti onnistunut siinä.
Saab-man kirjoitti:Vahinkoja sattuu eikä siinä mitään. Vauriot voi aina korjata tai olla korjauttamatta, miten kukin haluaa. Vahingoista pitää kuitenkin ottaa vastuu, jos sellaisen on aiheuttanut. Rikosilmoitus vaan vireille, jos olet kerta varma asiasta. Minua ärsyttää tuollainen ylimielinen ja välinpitämätön asenne mikä vastapuolella on edellisten viestien perusteella ollut.
Varma en voi olla mistään, mutta todisteiden perusteella olen itse vakuuttunut asiasta. Loppupeleissähän poliisi ja/tai syyttäjä päättää, syytetäänkö viereisen parkkiruudun omistajaa. Minähän vain teen rikosilmoituksen jonka yhteydessä toimitan todistusaineistoa, en suoraan syytä ketään.
ng900aero kirjoitti:Maca kirjoitti:"Ei autossa naarmut haittaa, peltiähän se vain on"
Itse vastaisin, että sittehän voittekin maksaa vaikka itse. Sehän on vain rahaa, numeroita pankkitilillä

Siis hyvänen aika, me asutaan täällä peräpohjolassa jossa on maailman kamalimmat tiet, kurjimmat sääolosuhteet, ja aivan salettin koko universumin huonoimmat autokuskit... ihme ettei tuohon alkuperäisen kysyjän autoon ole tullut isompia damageja, eli tuollaiset pikkujäljet liittyy mielestäni ihan normiparkkeeraukseen, eli ei mitään syytä siirrellä numeroita pankkitileiltä toiselle?

Niin, joillekin nuo ovat pikkujälkiä. Minulle ne ovat kuitenkin toisen henkilön aiheuttamia vahingontekoja. Silloin ne olisivat pikkujälkiä jos olisin ne itse aiheuttanut ja korjaisin ne ilman rikosilmoituksia tai avautumisia. Mutta kun ne ovat toisen aiheuttamia, niin pitäähän se syyllinen löytää.
ng900aero kirjoitti:Teet tietenkin niinkuin parhaaksi näet ja katsot, mutta jotenkin epäilen että puskurin maalautuksella vakuutuksen piikkiin tulet saamaan kaksivärisen auton?
Tarkoituksenani ei ole missään tapauksessa maalauttaa puskuria uusiksi juuri tuon maalauksen mahdollisen epäonnistumisen takia, vaan tosiaan pienellä vaivalla korjata nuo naarmut. Rahan perässä tässä ei olla, vaan oikeuden.