Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Tosta HOT-rekkarista tuli mieleen, että mulla oli '82 99 h-koneella ja rekkari oli HOT-alkuinen. http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... t/hot3.jpg
#2277
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hatunnoston arvoinen juttu että lähdit korjaamaan tuota konetta, samalla leviää jo unohtumassa oleva b-koneiden korjaustietämys :D
Otahan kuvia samaan malliin seuraavistakin työvaiheista.
Harmillisen usein noita b-koneita romutetaan vesipumpun vuoto-ongelman takia, kun korjattavissa sekin kuitenkin on.
Jakopään luulisi kestävän uudella ketjulla seuraavat 20-30 vuotta :)

Jos saat samanlaisen pumpun jostain tilalle niin sitten tuota ei varmaankaan tarvinne kamalasti varoa, eli saisiko siihen pumpun siipipyörään jotenkin värkättyä ulosvetimen kiinni tjmsp?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kokeile pelkällä laahaimen uusimisella, jos on pahasti kulunut,..pari milliä jo vaikuttaa ketjun kireyteen..

hienoa että aiot saada 99:n vielä tien päälle!! :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vaihda ihmeessä laahaimen/laahaimien lisäksi myös ketju :!: :!:
Eihän se maksanut kun jotain muutaman kympin, jakokin alkaa pysymään paikallaan, arvaa ketuttaako sinua siinä vaiheessa kun kone olis muuten bueno mutta se rallatus alkaa uudestaan :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan86 kirjoitti:Onkos tupliksissa ollu alunperin musta venakoppa. Jos vaikka tois pikkusen "väriä" tuon konehuoneen harmauteen.

Kestääkö normaali mattamusta spraymaali, vai pitääkö olla jotain erikoista kuumuutta kestävää?
Mulla on b-koneisessa 99:ssä (1973) musta koppa.
Se kuuluisi olla kiiltävän musta, tai no kiiltävä tuo onkin. Ainakin Miranol kestää lohkossa joten miksei kestäisi kopassakin.
Saakos kuumankestävää maalia muuta kuin mattana, itsellänikin olisi tarkoitus maalata uudestaan tuon oman wanhukseni venttiilikoppa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Breadfan86 kirjoitti:Nyt tarvittais apua. Kävin läpi kaikki Vaasan vanhat ja nykyiset Saab-huollot. Mistään ei enää löydy vesipumpun poistoon tarvittavaa erikoistyökalua.

Löytyykö keltään moista??

Mulla roikkuu tallin seinällä kyseinen ulos vedin :P :D :lol: :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:Onkos tupliksissa ollu alunperin musta venakoppa. Jos vaikka tois pikkusen "väriä" tuon konehuoneen harmauteen.

Kestääkö normaali mattamusta spraymaali, vai pitääkö olla jotain erikoista kuumuutta kestävää?
kyllä ihan normaali spray kestää, kokeiltu on.

toinen on maalattu sprayllä ja toinen auton sävyllä, hyvin on kestänyt:

Kuva
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:Kannattaakos muuten tuohon jakokopan tiivisteeksi laittaa jotain tiivisteliimaa mielummin kuin normitiiviste?
kyllä siihen tiiviste on olemassa, mutta itse käytin tiivistemassaa..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin