Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)
Hatunnoston arvoinen juttu että lähdit korjaamaan tuota konetta, samalla leviää jo unohtumassa oleva b-koneiden korjaustietämys
Otahan kuvia samaan malliin seuraavistakin työvaiheista.
Harmillisen usein noita b-koneita romutetaan vesipumpun vuoto-ongelman takia, kun korjattavissa sekin kuitenkin on.
Jakopään luulisi kestävän uudella ketjulla seuraavat 20-30 vuotta
Jos saat samanlaisen pumpun jostain tilalle niin sitten tuota ei varmaankaan tarvinne kamalasti varoa, eli saisiko siihen pumpun siipipyörään jotenkin värkättyä ulosvetimen kiinni tjmsp?

Otahan kuvia samaan malliin seuraavistakin työvaiheista.
Harmillisen usein noita b-koneita romutetaan vesipumpun vuoto-ongelman takia, kun korjattavissa sekin kuitenkin on.
Jakopään luulisi kestävän uudella ketjulla seuraavat 20-30 vuotta

Jos saat samanlaisen pumpun jostain tilalle niin sitten tuota ei varmaankaan tarvinne kamalasti varoa, eli saisiko siihen pumpun siipipyörään jotenkin värkättyä ulosvetimen kiinni tjmsp?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mulla on b-koneisessa 99:ssä (1973) musta koppa.Breadfan86 kirjoitti:Onkos tupliksissa ollu alunperin musta venakoppa. Jos vaikka tois pikkusen "väriä" tuon konehuoneen harmauteen.
Kestääkö normaali mattamusta spraymaali, vai pitääkö olla jotain erikoista kuumuutta kestävää?
Se kuuluisi olla kiiltävän musta, tai no kiiltävä tuo onkin. Ainakin Miranol kestää lohkossa joten miksei kestäisi kopassakin.
Saakos kuumankestävää maalia muuta kuin mattana, itsellänikin olisi tarkoitus maalata uudestaan tuon oman wanhukseni venttiilikoppa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Breadfan86 kirjoitti:Nyt tarvittais apua. Kävin läpi kaikki Vaasan vanhat ja nykyiset Saab-huollot. Mistään ei enää löydy vesipumpun poistoon tarvittavaa erikoistyökalua.
Löytyykö keltään moista??
Mulla roikkuu tallin seinällä kyseinen ulos vedin




Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
kyllä ihan normaali spray kestää, kokeiltu on.Breadfan86 kirjoitti:Onkos tupliksissa ollu alunperin musta venakoppa. Jos vaikka tois pikkusen "väriä" tuon konehuoneen harmauteen.
Kestääkö normaali mattamusta spraymaali, vai pitääkö olla jotain erikoista kuumuutta kestävää?
toinen on maalattu sprayllä ja toinen auton sävyllä, hyvin on kestänyt:

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80