Sisällä oli odottaamani vähemmän elektroniikkaa ja enemmän mekaniikkaa:
Vetäisin Wellerillä piirilevyllä olevat juotokset uusiksi ja tarkastin kaiken hienomekaniikan. Kaikki näytti ehjältä, selvää syytä ajoittaiseen lukon toimimattomuuteen ei voinut ainakaan silmämääräisesti löytää tästä vehkeestä.
Pakettia kootessa huomasin että kun painoin ruuvarilla oven lukitussalvan sisään ("ovi kiinni"), se ei aina vapautunut vaikka väänsin ruuvarilla sisä- tai ulkokahvan vipua ja lukitus oli asennossa "auki". Avasin ja suljin kotelon moneen kertaan, enka keksinyt missä olisi vika joka aiheuttaa tämän ongelman. Tuossa kuvan vasemmassa reunassa olevat kaksi päällekkäistä peltiosaa keinuvat akselissaan, päällimmäinen ottaa komentoja sisä- ja ulkokahvasta, ja alempi avaa kääntyessään suljetun lukkosalvan. Noihin kahteen metalliosaan liittyy tuo nivelöity metalliosa, jonka saranana toimii valkosen ison muovilevyn vasemmassa reunassa oleva pyöreä uloke. Nivelöidyn metalliosan asento sanelee sen, totteleeko se alempi peltiosa päällimmäistä peltilevyä, eli kun vetää oven kahvasta tai sisäkahvasta, aukeaako suljettu ovi. Tähän nivelöidyn metalliosan asentoon perustuu siis se, onko ovi lukossa vai ei.
Nivelöidyn osan asennon määrittää se keskellä kuvaa oleva iso valkoinen muovilevy, joka kääntyy saranassaan (keskellä oleva musta pyöreä muoviosa) hieman joko oven nupin mukaan (levystä nouseva haarukannäköinen osa) tai keskuslukituksen mukaan (sähkömoottorin pyörittämä ratas ja ruuvivaihde oikeassa reunassa).
Nyt vain tilanne on se, että vaikka mielestäni lukko on oikein koottu ja siellä on kaikki osat tallessa, ei tuo nivelöity metalliosa asetu oikein tuolla vasemmassa reunassa, jolloin päällimmäistä metallilevyä kääntäessä alempi metallilevy ei käänny, eikä ovi siis aukea.
Ajattelin tätä tutkiessani, että täytyy koota koko paketti autoon ja kokeilla toimiiko se siinä, että jos se on herkkä esim. sille miten päin mekanismi on, ja onko se ruuvattu oveen kiinni. Olin vielä niin fiksu, että asennettuani kaikki osat autoon, en painanut oven lukitussalpaa ruuvarilla asentoon "kiinni", koska ajattelin että pahimmassa tapauksessahan en saa ovea enää laitettua kiinni ollenkaan, koska en saa tuota salpaa takaisin asentoon "auki". Kun oli vähän niinkuin tarve lähetä autolla liikkeelle, niin ei minulla olisi ollut aikaa irrotella moduulia ovesta uusiksi, jotta saan oven kiinni. Siispä kun osat olivat ovessa kiinni, ei muuta kuin ovi kiinni, parit räpsyttelyt kaukosäätimestä ja kun lukitus oli auki niin kokeilemaan aukeaako ovi. Ei aukea. Ei sisältä eikä ulkoa. Keskuslukitus toimii kyllä oikein, nuppi liikkuu ja valot vilkkuu, mutta ovi ei aukea kahvoista.
Vasta tämän jälkeen aloin miettiä että mitäs nyt sitten tehdään. Että MILLÄ V&%¤UN ILVEELLÄ SAAN SEN LUKON NYT AVATTUA, kun ovi on pysyvästi kiinni, ovipahvi paikoillaan jne. Ei S#¤%&na mikä valopää taas korjaili Saappia!
Eli tällä kertaa otetaan vastaan ideoita siitä miten hanttarin oven saa auki, kun lukkomoduuli on paskana siten, että kahvat ei toimi
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)