Op-Com Saabille
Re: Op-Com Saabille
Käy jann3 lukemassa opelfoorumilta juttua opcommista.
Siellä on huomattavan paljon enemmän asiaa tähän liittyen. Saattaa löytyä sieltä ratkaisu.
Siellä on huomattavan paljon enemmän asiaa tähän liittyen. Saattaa löytyä sieltä ratkaisu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Op-Com Saabille
Mulla heitteli samantapaista herjaa, ja etittiin ohjelmasta vikaa turhaan. Vika oli mukana tulleessa usb-kaapelissa.
Re: Op-Com Saabille
Ite tilasin tuolta op-comin ja siellä mainitaan että win 8:lle olisi tarjolla lisähintaan Sw paketti, mutta varmaan ratkaisu löytyy ilman rahaakin...
http://op-com.weebly.com/.
http://op-com.weebly.com/.
Re: Op-Com Saabille
onko noilla laitteilla mitään eroa toisiinsa nähden?
http://www.ebay.co.uk/itm/371032110921
http://op-com.weebly.com/purchase.html
Ja ennenkaikkea: saako näillä tehtyä mitään ylipäätään? Turvapääsyä ei tietty ole, mutta saako muuta kuin vikakoodit nollattua. Se onnistuu jo ScanGaugella.
No eihän toi kallis mokkula ole, mutta turha on tilata jos ei toimi saappissa.
http://www.ebay.co.uk/itm/371032110921
http://op-com.weebly.com/purchase.html
Ja ennenkaikkea: saako näillä tehtyä mitään ylipäätään? Turvapääsyä ei tietty ole, mutta saako muuta kuin vikakoodit nollattua. Se onnistuu jo ScanGaugella.
No eihän toi kallis mokkula ole, mutta turha on tilata jos ei toimi saappissa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Op-Com Saabille
Paha mennä sanoon noista kiinakapineista eroavaisuuksia. Melkeinpä kaikissa on tuo 1.45 firmware vaikkei ilmotetakkaan.
Kyllähän sieltä löytää ja vaikkapa mitä. Ja säädettävääkin löytyy.
Airbagit, ABS, ESP myös luettavissa ja nollattavissa op-comilla toisin kuin perus obdkikkareella.
Yleisimpiä käyttökohteita varmaankin verrattuna perus obd-kikkareeseen:
-Rengaskoot (nopeusmittarin asetus)
-Dieselissä partikkelusuodattimen poltto
-Ratin anturin säätö
-Pystyy ohjailemaan eri painikkeita, valoja (vianmäärityksenä esim. katkasijoille)
Kannattaa katsoa Youtubesta videot: OP-com saab 9-3. Niitä on kolme osaa joissa jamppa käy jokaisen valikon läpi mitä löytyy.
Kyllähän sieltä löytää ja vaikkapa mitä. Ja säädettävääkin löytyy.
Airbagit, ABS, ESP myös luettavissa ja nollattavissa op-comilla toisin kuin perus obdkikkareella.
Yleisimpiä käyttökohteita varmaankin verrattuna perus obd-kikkareeseen:
-Rengaskoot (nopeusmittarin asetus)
-Dieselissä partikkelusuodattimen poltto
-Ratin anturin säätö
-Pystyy ohjailemaan eri painikkeita, valoja (vianmäärityksenä esim. katkasijoille)
Kannattaa katsoa Youtubesta videot: OP-com saab 9-3. Niitä on kolme osaa joissa jamppa käy jokaisen valikon läpi mitä löytyy.
Re: Op-Com Saabille
Joko nykyisessä onnistuu kääntökulma-anturin kalibrointi? Jos näin on, tarvitsee päivittää oma OP-COM - sillä ainoastaan näkee anturin lukemat.tonyyqi kirjoitti: -Ratin anturin säätö
Saabiton Saabisti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Op-Com Saabille
Trojan.Gen piilotteli OP-Com levyllä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Op-Com Saabille
Luultavasti oli, kun kattelin eilen illalla vielä myöhemmin ja kun asensin, niin ei tullut enää sitten ko. häröä.
Re: Op-Com Saabille
Täältä varmaan voi kysyä, et mitä hyödyllisiä ajonaikaisia tietoja näillä opcomeilla saa koneesta irti? Kun vielä otetaan huomioon, että on konvertoinut autonsa kulkemaan e85llä...
9-3SC 1.8t 2011 Biopower Stage 1+
Re: Op-Com Saabille
Mä menin sitten ostamaan tommosen op-komin.
Ei olis kannattanu. Ensin kolme tuntia tappelua että saa toimimaan kaikenmaailman ajurit jne.
Palikka autoon kiinni, virrat päälle ja katsomaan softalta arvoja. Pim-pom pim-pom luistonesto pois päältä. Pim-pom pim-pom ajovakautus pois päältä.
Moottorilistasta löytyy saabille vain 19 turbodiiseli. biopowerin arvoja ei voi lukea.
Nyt ei toimi enää rattilukko, ei mene lukkoon.
Lentää kohta kohti vesilintua toi rakkine, mitäköhän muutakin meni sekaisin autosta.
Ei olis kannattanu. Ensin kolme tuntia tappelua että saa toimimaan kaikenmaailman ajurit jne.
Palikka autoon kiinni, virrat päälle ja katsomaan softalta arvoja. Pim-pom pim-pom luistonesto pois päältä. Pim-pom pim-pom ajovakautus pois päältä.
Moottorilistasta löytyy saabille vain 19 turbodiiseli. biopowerin arvoja ei voi lukea.
Nyt ei toimi enää rattilukko, ei mene lukkoon.
Lentää kohta kohti vesilintua toi rakkine, mitäköhän muutakin meni sekaisin autosta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Op-Com Saabille
Lihavoidun kohdan tapahtuma on myös nähty TECHillä tapahtuvan. Väylä menee vaan tukkoon autosta joten tulee hetkellinen häiriö jolloin nuo syttyy.teesalama kirjoitti:Mä menin sitten ostamaan tommosen op-komin.
Ei olis kannattanu. Ensin kolme tuntia tappelua että saa toimimaan kaikenmaailman ajurit jne.
Palikka autoon kiinni, virrat päälle ja katsomaan softalta arvoja. Pim-pom pim-pom luistonesto pois päältä. Pim-pom pim-pom ajovakautus pois päältä.
Moottorilistasta löytyy saabille vain 19 turbodiiseli. biopowerin arvoja ei voi lukea.
Nyt ei toimi enää rattilukko, ei mene lukkoon.
Lentää kohta kohti vesilintua toi rakkine, mitäköhän muutakin meni sekaisin autosta.
Mene Opelin Vectran moottorivaihtoehtoihin ja valitse Z20NET niin pääset moottorinohjaukseen käsiksi. Lukemaan koodeja ja joitain säätöjä. Voi lukea arvoja ihan hienosti.
Lue CIM-moduulin koodit pois, irroita akunkenkä tai venaile vaan päivä tai pari niin rattilukko lähtee toimimaan. Jos väylä on mennyt tukkoon niin itsellä on ollut hetkellinen ongelma myös rattilukon toiminnan kanssa.
Katso Youtubesta vaikkapa video OP-COM Saab 9-3 part1&2&3 niin sieltä näät vielä käytännössä, että miten pääset Saabissa asioihin käsiksi OP-COMilla.
Re: Op-Com Saabille
Ja rattilukko ei mene päälle vasta kun on käynyt heittämässä pienen lenkin jolloin auto on varmistunut että kaikki anturit yms. toimii liikkeessä.
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: Op-Com Saabille
Kannattaisi ehkä lukea vähän täältä palstalta näitä juttuja, ennenkuin menee suorilta syyttämään jotain op-commia. Sama koskee näitä rattilukko ym. juttuja.
Virrat pois ja uudelleen päälle sekä ajolenkki siihen päälle niin kaikki taas ok näiden "haamu vikojen" suhteen.
Ei sillä op-commilla mitään rikki saa...
Ja kaikki tietotekniset ongelmanratkaisut löytyvät parhaiten op-commiin liittyen opel-foorumilta. Sekin asia on tällä palstalla kerrottu.
Mutta kun ei viitsitä mihinkään ensin perehtyä, vaan "heti mulle kaikki tänne" periaate. Ja kun ei mene putkeen, niin p**kaa möivät.
Virrat pois ja uudelleen päälle sekä ajolenkki siihen päälle niin kaikki taas ok näiden "haamu vikojen" suhteen.
Ei sillä op-commilla mitään rikki saa...
Ja kaikki tietotekniset ongelmanratkaisut löytyvät parhaiten op-commiin liittyen opel-foorumilta. Sekin asia on tällä palstalla kerrottu.
Mutta kun ei viitsitä mihinkään ensin perehtyä, vaan "heti mulle kaikki tänne" periaate. Ja kun ei mene putkeen, niin p**kaa möivät.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Op-Com Saabille
No on sulla petrisa jutut.
Koko ketju luettu läpi ja videot katsottu. Op-comin jälkeen alkoi heti ongelmat, ja rattilukossa ei ole ollut mitään vikaa koskaan aikaisemmin. Jos väylä kyykkää autosta ja järjestelmät tippuu pois päältä, niin onko vika käyttäjässä?
Halvalla ei saa hyvää.
Kiitos asiallisista vastauksista parille aikaisemmalle kirjoittajalle. Käyn heittämässä huomenna lenkin, josko rattilukko sitte tokenisi. Opkommi saa lentää roskiin, mulle riitti säätäminen. Ei ole aikaa leikkiä tämmösillä
Koko ketju luettu läpi ja videot katsottu. Op-comin jälkeen alkoi heti ongelmat, ja rattilukossa ei ole ollut mitään vikaa koskaan aikaisemmin. Jos väylä kyykkää autosta ja järjestelmät tippuu pois päältä, niin onko vika käyttäjässä?
Halvalla ei saa hyvää.
Kiitos asiallisista vastauksista parille aikaisemmalle kirjoittajalle. Käyn heittämässä huomenna lenkin, josko rattilukko sitte tokenisi. Opkommi saa lentää roskiin, mulle riitti säätäminen. Ei ole aikaa leikkiä tämmösillä
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.