Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Sellainen tuli mieleen tuossa, että kuinka paljon keskiverto suomalainen ajaa vuodessa ja kuinka paljon ammattikseen ajava ajaa työssään + vapaa aikanaan. Eli loppujen lopuksi maalaisjärjellä ajatellen ei mikään ihme, että autonkuljettajille sattuu ja tapahtuu maantiellä, kun sielläpä ne ovat ja huomattavasti enemmän kilometrejä kuin tavikset.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Niin... Kun tarpeeksi ampuu, on joskus pakko osuakin.
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Miten niin enemmän kilometrejä ? Katso taaksepäin eilinen postaukseni ja linkki siinä, etupäässä "tavikset" ajavat henkilöautoilla+pakettiautoilla noin 93 % kaikista tieliikenteen kilometreistä, kuorma- ja linja-autojen ym. osuudeksi jää noin 7 %.dimebak kirjoitti:Sellainen tuli mieleen tuossa, että kuinka paljon keskiverto suomalainen ajaa vuodessa ja kuinka paljon ammattikseen ajava ajaa työssään + vapaa aikanaan. Eli loppujen lopuksi maalaisjärjellä ajatellen ei mikään ihme, että autonkuljettajille sattuu ja tapahtuu maantiellä, kun sielläpä ne ovat ja huomattavasti enemmän kilometrejä kuin tavikset.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Km/kuski on varmaan enemmän ammattilaisilla.9-5T kirjoitti: Voihan sen vääntää noinkin mutta dimebak tarkoitti km/kuski.
En sitten tiedä mikä siinä luvussa kiinnostaa, mielestäni arveluttavalta kuulostaa joka tapauksessa jos yhteensä noin 7% kaikista kilometreistä ajavat ovatkin syyllisenä 15%:n tietynlaisista onnettomuuksista.
Ja tämän lisäksi pitää muistaa että huomattava osa niistä joissa ammattilainen on syytön on ilmeisen tahallisia tai muuten selvästi itseaiheutettuja törmäyksiä, joten tuo ammattilaisten syyllisyysprosentti saattaa olla jopa useita kymmeniä prosentteja niissä onnettomuuksissa joissa molemmat osapuolet ovat selvinpäin ja kumpikaan ei aja tahallaan päin.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Eli sinun logiikkasi mukaan voimme päätellä että mitä kokemattomampi kuski sen turvallisempi liikenteessä. Ilmeisesti olen vain tosi onnekas kun en ole N.2milj.km. aikana tappanut ketään(koputtaa puuta).wesku kirjoitti:Km/kuski on varmaan enemmän ammattilaisilla.9-5T kirjoitti: Voihan sen vääntää noinkin mutta dimebak tarkoitti km/kuski.
En sitten tiedä mikä siinä luvussa kiinnostaa, mielestäni arveluttavalta kuulostaa joka tapauksessa jos yhteensä noin 7% kaikista kilometreistä ajavat ovatkin syyllisenä 15%:n tietynlaisista onnettomuuksista.
Ja tämän lisäksi pitää muistaa että huomattava osa niistä joissa ammattilainen on syytön on ilmeisen tahallisia tai muuten selvästi itseaiheutettuja törmäyksiä, joten tuo ammattilaisten syyllisyysprosentti saattaa olla jopa useita kymmeniä prosentteja niissä onnettomuuksissa joissa molemmat osapuolet ovat selvinpäin ja kumpikaan ei aja tahallaan päin.

Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tottahan se on, varmasti 30 vuotias "tappaa" liikenteessä esim. kymmenessä vuodessa enemmän kuin viisi vuotias...
Mutta onhan noita "alle ajoja" vissiin kuitenkin aika paljon...? Ammatikseen isoja-autoja ajavat varmaan tietää paremmin...
Nimimerkillä: kaveri on ajanut alle.
Mutta onhan noita "alle ajoja" vissiin kuitenkin aika paljon...? Ammatikseen isoja-autoja ajavat varmaan tietää paremmin...
Nimimerkillä: kaveri on ajanut alle.
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Ei kai noissa tilastoissa mitään tietoa ollut kuolemaanjohtaneissa syylisten ajokokemuksesta, eikä tämän ketjun viime päivien postauksissakaan ?Juhabisti kirjoitti: Eli sinun logiikkasi mukaan voimme päätellä että mitä kokemattomampi kuski sen turvallisempi liikenteessä. Ilmeisesti olen vain tosi onnekas kun en ole N.2milj.km. aikana tappanut ketään(koputtaa puuta).
Jos ihmetyttää miksi 7% kilometreistä ajavat aiheuttavat 15 % onnettomuuksista joista jopa puolet on vastapuolen tahallisia itsemurhia, miten se viittaisi yksittäisen kuljettajan ajokokemukseen ? Aivan hyvin voi olla että nämä 15 % liittyvätkin kokemattomiin ammattilaisiin, tai sitten ei.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Eiköhän jokainen kuitenkin tajua, että ammattikuljettajista pääosa on alansa ammattilaisia, sellaisia joille tavallinen suhari ei pärjää mitenkään. Mutta jokaisessa ammatissa on myös huonoja työntekijöitä. Jokaiselle sattuu töissä virheitä, mutta IBM-nörtin virheet tietokoneen kanssa eivät näy yhtä julmalla tavalla kuin Transpointin kuljettajan virhe Konginkankaalla. Minusta Transpointin kuljettaja voi, ja yleensä myös on, pätevämpi mies ammatissaan kuin nörtti IBM:llä.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Jenkeissä onkin sitten rangaistukset eri luokkaa kuin täällä. Esim seuraavassa 36 vuotta vankeutta.
http://www.lawyersandsettlements.com/fe ... -semi.html
Driver in Truck Accident Going to Jail
December 27, 2008. By Heidi Turner
Miami, FL: The driver accused of causing a truck accident that took the lives of 4 people almost 4 years ago has been sentenced to 36 years in prison. The driver was convicted of 4 counts of vehicular manslaughter for his role in an truck crash that occurred on February 11, 2005.
ConvictionAccording to the Miami Herald, the driver, Flavio Santisteban, had been driving a gas tanker containing more than 9,000 gallons of fuel when the accident occurred. The truck went out of control when the driver tried to merge onto the on-ramp to Florida's Turnpike. It then flipped over, landing on a station wagon, and exploded.
Relatives of the victims filed a wrongful death lawsuit against Santisteban, alleging he was overtired from working too many hours and not taking proper breaks. Furthermore, prosecutors accused the driver of driving recklessly—he was driving up to 60 mph in a 35 mph zone and cut other drivers off. He had also received at least 10 citations for driving violations prior to this accident.
http://www.lawyersandsettlements.com/fe ... -semi.html
Driver in Truck Accident Going to Jail
December 27, 2008. By Heidi Turner
Miami, FL: The driver accused of causing a truck accident that took the lives of 4 people almost 4 years ago has been sentenced to 36 years in prison. The driver was convicted of 4 counts of vehicular manslaughter for his role in an truck crash that occurred on February 11, 2005.
ConvictionAccording to the Miami Herald, the driver, Flavio Santisteban, had been driving a gas tanker containing more than 9,000 gallons of fuel when the accident occurred. The truck went out of control when the driver tried to merge onto the on-ramp to Florida's Turnpike. It then flipped over, landing on a station wagon, and exploded.
Relatives of the victims filed a wrongful death lawsuit against Santisteban, alleging he was overtired from working too many hours and not taking proper breaks. Furthermore, prosecutors accused the driver of driving recklessly—he was driving up to 60 mph in a 35 mph zone and cut other drivers off. He had also received at least 10 citations for driving violations prior to this accident.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Syyllistyi siihen mihin lähes jokainen, "he was driving up to 60 mph in a 35 mph zone and cut other drivers off."
Ja siitähän ne johtuu... Liian suuresta tilanne nopeudesta... Sellaista velhoa vaan ei ole olemassa, joka tämä hoitaisi.. Aina pitää näyttää ja sieltä se kaikki lähtee... Aina.
Ja siitähän ne johtuu... Liian suuresta tilanne nopeudesta... Sellaista velhoa vaan ei ole olemassa, joka tämä hoitaisi.. Aina pitää näyttää ja sieltä se kaikki lähtee... Aina.
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Sillä 7% ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä, kyse on onnettomuuksista joissa osallisena on raskas ajoneuvo, silloin "osallistumisprosentti" on täydet 100. Siihen verrattuna 15% on melko vähän, ja poistaako tahallisuus alleajossa jotenkin syyllisyyden?wesku kirjoitti:Ei kai noissa tilastoissa mitään tietoa ollut kuolemaanjohtaneissa syylisten ajokokemuksesta, eikä tämän ketjun viime päivien postauksissakaan ?Juhabisti kirjoitti: Eli sinun logiikkasi mukaan voimme päätellä että mitä kokemattomampi kuski sen turvallisempi liikenteessä. Ilmeisesti olen vain tosi onnekas kun en ole N.2milj.km. aikana tappanut ketään(koputtaa puuta).
Jos ihmetyttää miksi 7% kilometreistä ajavat aiheuttavat 15 % onnettomuuksista joista jopa puolet on vastapuolen tahallisia itsemurhia, miten se viittaisi yksittäisen kuljettajan ajokokemukseen ? Aivan hyvin voi olla että nämä 15 % liittyvätkin kokemattomiin ammattilaisiin, tai sitten ei.
Suosittelisin sinulle opintomatkaa rekan hyttiin, varsinkin kunnon talvikelillä, ehkä oppisit jotain, ehkä et. Muista myös että kaikki rekkakuskit ovat myös henkilöautokuskeja, mutta kaikki henkilöautokuskit eivät rekkakuskeja

Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Itsekin tuota ihmettelin. Laittamassani linkissä oli, että 105 kuolemaan liikenteessä johtaneesta kolarista, joissa oli mukana kuorma- tai rekka-auto, oli 15 kpl em. aiheuttamia.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009091 ... 4_uu.shtml
SKAL eli Suomen kuljetus ja logistiikan nettisivuilta löytyi tieto, että viime vuonna liikenteessä kuoli 343 ihmistä. Tästä päästään siihen, että näistä kaikista liikennekuolimissa oli osallisena 30.6% tapauksissa kuorma- tai rekka-auto ja siitä päästään siihen, että kaikista liikennekuolimista jotka aiheutuivat kuorma- tai rekka-auton kuljettejan toimesta (ajovirhe jne.) oli vain 4.37%.
http://www.skal.fi/index.phtml?3595_m=3643&s=1135
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009091 ... 4_uu.shtml
SKAL eli Suomen kuljetus ja logistiikan nettisivuilta löytyi tieto, että viime vuonna liikenteessä kuoli 343 ihmistä. Tästä päästään siihen, että näistä kaikista liikennekuolimissa oli osallisena 30.6% tapauksissa kuorma- tai rekka-auto ja siitä päästään siihen, että kaikista liikennekuolimista jotka aiheutuivat kuorma- tai rekka-auton kuljettejan toimesta (ajovirhe jne.) oli vain 4.37%.
http://www.skal.fi/index.phtml?3595_m=3643&s=1135
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://www.liikenneturva.fi/www/fi/tila ... t_2008.pdf
Vuonna 2008 tuon mukaan 344 kuollutta 321 onnettomuudessa.
Kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa osalliset ajoneuvot 37 kuorma-autoa ilman perävaunua, 64 kuorma-autoa perävaunulla, 13 linja-autoa.
Itse asiassa siinä Iltalehden jutussa ei siis ollutkaan kyse ammattilaisten aiheuttamien kuolemien osuudesta yleensä vaan vain kuorma-autonkuljettajien osuudesta niihin kuolemaanjohtaneisiin onnettomuuksiin joissa kuorma-auto oli osallisena. Otsikointi "Vain noin joka seitsemäs kuolema ammattikuskin aiheuttama" on siis täysin harhaanjohtava koska ei siinä tarkoitetakaan kuolemia yleensä vaan vain osaa niistä. Ehkä ei ole edes eroteltu onko tosiasiassa ammattikuljettaja. Taksit ja linja-autot eivät edes olekaan jutussa mukana lainkaan.
Jotain tilanteesta kertonee kuitenkin esim. vakuutusyhtiöiden tilastossa Liikennevahinkotilasto 2007 pdf http://www.valt.fi/www/page/lvk_www_2434
"Kuorma- ja linja-autot ovat aiheuttaneet vuosina 2003–2007 keskimäärin 9472
vahinkoa / vuosi ja olleet vastapuolena keskimäärin 2725 vahingossa / vuosi. Kuviot 17 ja 18."
Vuonna 2008 tuon mukaan 344 kuollutta 321 onnettomuudessa.
Kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa osalliset ajoneuvot 37 kuorma-autoa ilman perävaunua, 64 kuorma-autoa perävaunulla, 13 linja-autoa.
Itse asiassa siinä Iltalehden jutussa ei siis ollutkaan kyse ammattilaisten aiheuttamien kuolemien osuudesta yleensä vaan vain kuorma-autonkuljettajien osuudesta niihin kuolemaanjohtaneisiin onnettomuuksiin joissa kuorma-auto oli osallisena. Otsikointi "Vain noin joka seitsemäs kuolema ammattikuskin aiheuttama" on siis täysin harhaanjohtava koska ei siinä tarkoitetakaan kuolemia yleensä vaan vain osaa niistä. Ehkä ei ole edes eroteltu onko tosiasiassa ammattikuljettaja. Taksit ja linja-autot eivät edes olekaan jutussa mukana lainkaan.
Jotain tilanteesta kertonee kuitenkin esim. vakuutusyhtiöiden tilastossa Liikennevahinkotilasto 2007 pdf http://www.valt.fi/www/page/lvk_www_2434
"Kuorma- ja linja-autot ovat aiheuttaneet vuosina 2003–2007 keskimäärin 9472
vahinkoa / vuosi ja olleet vastapuolena keskimäärin 2725 vahingossa / vuosi. Kuviot 17 ja 18."
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Luin kaksi edellistä sivua näitä keskusteluja, kahteen tai kolmeen kertaan, enkä siltikään tajua mistä tässä oikein väännetään?
Kyllä teiltä kaikilta on pudonnut pohja, ainakin tästä topikista
Kyllä teiltä kaikilta on pudonnut pohja, ainakin tästä topikista

Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Mitä oppisin siellä ? Tuntemaan itseni suureksi ollessani korkealla ? Kyllä niitä opetusmatkailurekkoja kunnon talvikelillä näkee ihan henkilöautostakin käsin, parhaimmillaan parin metrin päässä takapuskurista.Juhabisti kirjoitti: Suosittelisin sinulle opintomatkaa rekan hyttiin, varsinkin kunnon talvikelillä, ehkä oppisit jotain, ehkä et.
Niinpä. Ovatko kaikki myös moottoripyöräilijöitä, mopoilijoita, polkupyöräilijöitä tai jalankulkijoita ? Ehkä joskus olleet mutta muisti taitaa olla monasti lyhyehkö ?Juhabisti kirjoitti: Muista myös että kaikki rekkakuskit ovat myös henkilöautokuskeja, mutta kaikki henkilöautokuskit eivät rekkakuskeja