Nopeat kysymykset
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Nopeat kysymykset
Hyöty/haitat, jos NG900 ahtoputkista poistaa sisältä ne muovikuoret?
Re: Nopeat kysymykset
^
Ehkä aavistuksen virtaus paranee ja imuäänet myös "kovenevat". Omassa autossa (T5) muoviputki poistettu ahtoputken sisältä ja turbon spoolaus kuuluu selvemmin. Ei muuta eroa persdynolla.
Ehkä aavistuksen virtaus paranee ja imuäänet myös "kovenevat". Omassa autossa (T5) muoviputki poistettu ahtoputken sisältä ja turbon spoolaus kuuluu selvemmin. Ei muuta eroa persdynolla.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Nopeat kysymykset
Kolkki jätti käynnistymättä. Starttaa kyllä. Yritettiin myös läpälle bensaa ruutata vaan ei.
Vikakoodeja ei näy. ODB lukija kertoo polttoainesysteemistä että "open loop: insufficient engine temperature" ja sidi ei kerro kipinöitä missaavan. Vaan tarkoittaako nämä nyt mitään kun ei käynnissä ole?
Joko se tenu pa pumpun tuhosi?
Vikakoodeja ei näy. ODB lukija kertoo polttoainesysteemistä että "open loop: insufficient engine temperature" ja sidi ei kerro kipinöitä missaavan. Vaan tarkoittaako nämä nyt mitään kun ei käynnissä ole?
Joko se tenu pa pumpun tuhosi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Jos ei hörähdäkkää ku laittaa läpälle bensaa niin ei tuu kipinää -> kaaa vaihtoon
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Tjaa... Nytpä kävi silleen hassusti että lähti kuin lähtikin käyntiin kun hinatessa kokeilin moottoria pyöräyttää
Mites tämä KAAA sitten oirehtii? Sytkäennakkoa ei muuta ainakaan tyhjäkäynnillä ja lähti vielä ominvoiminkin sitten lämpöisenä käymään.
Ölppä suodin kylmänä ulisi mutta tokkopa sekään käynnistystä estää
Mites tämä KAAA sitten oirehtii? Sytkäennakkoa ei muuta ainakaan tyhjäkäynnillä ja lähti vielä ominvoiminkin sitten lämpöisenä käymään.
Ölppä suodin kylmänä ulisi mutta tokkopa sekään käynnistystä estää
Re: Nopeat kysymykset
KAAA, eli kampiakselin asentoanturi oirehtii niin, että lämpimänä kone ei käynnisty. Helpohko tapa todeta vian johtuvan kaaasta on vian sattuessa jäähdyttää anturia esim. lasillisella vettä ja koittaa startata. Jos lähtee käyntiin, niin todnäk vika on anturissa.
Sijaitsee lohkossa moottorin keulan puolella, suunnilleen turbon oikealla puolella kun katsoo siis konetilaa auton edessä seisten. Haulla löytyy lisää.
Sijaitsee lohkossa moottorin keulan puolella, suunnilleen turbon oikealla puolella kun katsoo siis konetilaa auton edessä seisten. Haulla löytyy lisää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
9-3 -00 kolahtaa hiukan kun nostaa kytkintä nopeasti, tai tekee rivakoita vaihtoja.. 1->2 vaihdossa etenkin.
Moottorin jakopään puoleinen kumi vaihdettu tänään, laatikon ja takapään kumit edellisen omistajan toimesta tämän vuoden puolella.
Mitkäs seuraavaks olis tarkistuslistalla?
Moottorin jakopään puoleinen kumi vaihdettu tänään, laatikon ja takapään kumit edellisen omistajan toimesta tämän vuoden puolella.
Mitkäs seuraavaks olis tarkistuslistalla?
ng 9-3 1.9ttid aero
9000 cs 2.0t
ex og9-3 aero
ex 9000 aero
ex 9000 CS 2.3 Turbo S
9000 cs 2.0t
ex og9-3 aero
ex 9000 aero
ex 9000 CS 2.3 Turbo S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Vaihdettu osa ei tarkoita että olisi ehjää.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Hyvin sanottu, tarkastetaan huomenna.nugge kirjoitti:Vaihdettu osa ei tarkoita että olisi ehjää.
ng 9-3 1.9ttid aero
9000 cs 2.0t
ex og9-3 aero
ex 9000 aero
ex 9000 CS 2.3 Turbo S
9000 cs 2.0t
ex og9-3 aero
ex 9000 aero
ex 9000 CS 2.3 Turbo S
Re: Nopeat kysymykset
apurungon pultit onko kiinni?lauri- kirjoitti:9-3 -00 kolahtaa hiukan kun nostaa kytkintä nopeasti, tai tekee rivakoita vaihtoja.. 1->2 vaihdossa etenkin.
Moottorin jakopään puoleinen kumi vaihdettu tänään, laatikon ja takapään kumit edellisen omistajan toimesta tämän vuoden puolella.
Mitkäs seuraavaks olis tarkistuslistalla?
Re: Nopeat kysymykset
Olen ostamassa saab 900 se 2.0 vm.97, jossa nopeusmittari ei toimi, mutta muut mittarit toimivat.
Saabissa on myös vähän jäykkä kytkin. Onko se huono asia?
Mikähän voisi olla vikana ja onkohan isotyö korjata.
Mitä muuta tulisi huomioida saabbia ostaessa?
Mitä muita tyyppivikoja kyseisessä mallissa saatta olla?
Saabissa on myös vähän jäykkä kytkin. Onko se huono asia?
Mikähän voisi olla vikana ja onkohan isotyö korjata.
Mitä muuta tulisi huomioida saabbia ostaessa?
Mitä muita tyyppivikoja kyseisessä mallissa saatta olla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Kytkimen jäykkyys nyt on vähä riippuen mihin vertaa. Jos siinä ei ole päivitetty hydrauliseen niin se vaijerkytkin on aika jäykkä.
NG900sen mittariston juotokset tuuppaavat pettää. Haulla taitaa löytyä korjausohjeetkin.
Tyyppiviatkin löytyvät hakua käyttämällä.
NG900sen mittariston juotokset tuuppaavat pettää. Haulla taitaa löytyä korjausohjeetkin.
Tyyppiviatkin löytyvät hakua käyttämällä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Konttorilla käyntiä varten, käsijarrun hienosäätöä mistä?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Kahvan väljän poisto onnistuu pohjasta käsin pakoputken vierestä lämpökilven takaa.
Ei nyt muista tarkemmin mikä niistä lämpökilvistä mutta vaijereita ihmettelemällä ettii sen haarautusmikohdan josta siis säädetään. Pelkääjän puolen vaijeri koukkaa bensatankin yli/ympäri ja kuskin puoli tulee suoremmin.
Ei nyt muista tarkemmin mikä niistä lämpökilvistä mutta vaijereita ihmettelemällä ettii sen haarautusmikohdan josta siis säädetään. Pelkääjän puolen vaijeri koukkaa bensatankin yli/ympäri ja kuskin puoli tulee suoremmin.
Re: Nopeat kysymykset
Ei kannata lähteä säätelemään ennen kuin on lukenut tuolta Hookin kirjoittamat oikeaoppiset käsijarrun säätöohjeet:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=24913
Oman fiiliksen mukaan kun säätää, niin saa säädellä vähän väliä, ja hermot menee.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=24913
Oman fiiliksen mukaan kun säätää, niin saa säädellä vähän väliä, ja hermot menee.