
Cougarissa ihan järkevä pyynti. Pellit olivat asialliset, oli tarran mukaan -08 Finikor-käsitelty ja kunto puolsi sitä. Moottori toimi erittäin hienosti joka tilanteessa, tossahan on 2.5 litrainen V6, Fordin 170-heppainen yleismoottori. Sisusta oli siisti, penkit ehjät ja kuskin penkki oikein istuva. Kytkin, vaihteisto, kaikki ok.
Mutta, mutta. Alusta oli hirveä. Renkaat olivat 40-sarjalaiset, kaksi Rotallaa ja kaksi Sunfullia. Toinen pari ok, toinen loppusuoralla. Oli laitettu alle siten, että eri pareista samalla akselilla, meno oli sen mukaista. Hirvittävä pompotus nollasta sataan, lujempaa ei uskaltanut ajaa. Tuon takia alustan todellista kuntoa oli vaikea arvioida, mutta ainakin vasen etuvetari naputti selkeästi ja muutakin välystä siellä tuntui.
Vetariremontti ja rengashommat, edessä oleva katsastus ja mitä muuta sitten löytyy, ainakin takasatulat ja jarrukilvet olivat hurjan näköiset jne. Tykkäsin autosta, mutta tonni and beyond vetariin, renkaisiin ym., ei kiinnostanut. Ei viitsi ostaa valmiiksi rikkinäistä autoa, kun tuossa kuitenkin oli autoliikkeen pyynti. Suomi-auto ja vasta 191 tkm ajettu, joten sekin oli plussaa. Tulipa kokeiltua.
Tuota piti koejaa samalla reissulla -> https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11280347
Luojan kiitos en ehtinyt... Bongasin nimittäin auton Cougaria koeajaessani. Bussipysäkiltä parkissa varoituskolmio takanaan. Alla näytti olevan puolen auton verran märkää. Satuin asioimaan sen myyjän kanssa, jonka vaihtoauto Saab oli. Oli vähän näreissään. Edellisellä koeajajalla oli yhtäkkiä sytyttänyt kaikki varoitusvalot ja sammunut kuin seinään. Öljyt pihalle. Ilmoituksessa on maininta, että kone on vaihdettu 126 tkm kohdalla. No nyt sitten 247 tkm kohdalla seuraava.
Ehkäpä edelleen katselen vain noita ennen GM-aikaa valmistettuja Saabeja, kuitenkin. Sen verran on vaatimattomat autonropaustaidot ja tilat. Joten, jatkan Mazdan pyöränkapseleiden maalaus"projektia". Tuli myös samalla reissulla haettua viimein Volvon omaa väriä koodilla ja puteli vannehopeaa, ettei lopu kesken.