V4 nokka-akseli?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
V4 kilpureissamme ja Johnnyv4:n katu 96:ssa on alumiiniset Fiat Ritmon/Regatan syylärit. Kiinnitykset pitää itse tehdä ja alavesiletkun lähtö on ylävesiletkun alla, mutta letkut on helppo tehdä. Jäähdyttää hyvin sähköflektillä. Paisari on ko syylärissä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä pysyy - kaasupohjassa kisavireisellä rallicross rataa pari kolme kierrosta. Johnny:lla on vanha pyöreälamppuinen maski, mutta syylärin koko lähellä alkuperäistä. Pitää ottaa kuvaa ja mittaa tänään kun pääsee tallille.Suppari kirjoitti:Lämmöt pysyy kurissa myös pitkissä vedoissa?
Edit.Nii ja passaako originaali paikoilleen valojen kanssa?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Tossa olis Ritmo/Regata syylärin noin mittoja. Isompi mahtuu pyöreälamppuisen maskin taakse, mutta uudemman maskin kanssa saatta tehdä tiukkaa. Korkeus on mitattu kennosta, eli paisarin kohdalta tietysti korkeampi.
- Kapeempi 34x46 cm
- Leveempi 34x59 cm
Pari kuvaa kapeemmasta:
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... syyla1.jpg
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... syyla2.jpg
- Kapeempi 34x46 cm
- Leveempi 34x59 cm
Pari kuvaa kapeemmasta:
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... syyla1.jpg
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... syyla2.jpg
#2277
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tallin autoissa on isommat versiot, mutta pienempää on käytetty myös kilpurissa. On ollut 92 mm VW männillä olleessa koneessa (tulee käyttöön seuraavaksi Team Ahmaan), missä puristukset on maltillisemmat.Suppari kirjoitti:Hyvä jos saat mitattua ja kuvamateriaalia.Josko sais jäähyjärjestelmän viikonloppuun mennessä päivitettyä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Kiitokset kuvista ja tiedoista.Onko tuo originaaliin nähden paksumpi?Mulla on siellä etupäässä muutenkin ahdasta,nyt jo kampiakselin asentotunnari ottaa flektiin kiinni,ja on ohut malli.
Edit:Mulla on nyt 82asteinen termari,uusi.Pitäisiköhän jättää kokonaan pois,vai porailla reikiä siihen?Mites Auriolan kisapeleissä?
Edit:Mulla on nyt 82asteinen termari,uusi.Pitäisiköhän jättää kokonaan pois,vai porailla reikiä siihen?Mites Auriolan kisapeleissä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Kuuppa on taas kasassa ja toimii..Termari lensi mäelle,ja tilalle tuli vanhasta tehty ''kuristin''.Lämmöt joutokäynnillä ja matkanylletyksessä alle puolenvälin,mutta heti kun lapikan lyö lattiaan,niin nousee melko vauhdilla yli puolenvälin.Tilaan huomenna alusyylarin,en nyt pikaisen etsinnän ja harkinnan jälkeen löytänyt sopivaa..Eli mittatilaustavaraa kehiin.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Juu,elikkä lauantaina oltiin Kiikalassa VW-openissa ajamassa varttimailia.Auto kesti kaikki neljä vetoa hyvin,eikä mitään suurempia ongelmia ollut.
Ensimmäinen veto oli 18sek ja loppunopeus 130,kakkoselta kun vaihtoi kolmoselle,niin joku sutaisi tyhjää,eli kierrokset nousi mutta vauhti ei.
Toinen veto,ajat ja nopeudet samaa luokkaa,nyt ruopaisi nelosella.
Kolmannelle vedolle lukitsin vapaakytkimen eli pois käytostä,nyt ei tuota kummallista sutaisua tullut,aika 15.8 ja 150km/h
Neljäs veto 15.5@155
Ajat ja nopeudet siis paranivat joka vedolla,luulen että noilla nylle paineilla(1.15bar) pienellä harjoittelulla olisi päässyt korkeaan neljääntoista ja n.160 loppunopeuteen.Alla siis on edelleen vanhat 155r15 nokian rollsterit.Pari ensimmäistä vaihdetta varovasti,sutii silti.
Mitäs muut on ajaneet vartilla kuupan kanssa?
Uusi ahtopaineen säätö systeemi lentää tänään tai huomenna paikoilleen,ja yritetään viellä tämän vuoden puolella päästä koettamaan uudestaan.On muuten addiktoivaa tuo varttimaili.
Mahtuuko eteen pyörimään 185 tai 195 leveä nakki ilman kaarien tai muiden osien muovailua?Levitetyt peltivanteet pitäisi tehdä nuille.Sais vaan suurimman osan voimasta tiehen.
Ensimmäinen veto oli 18sek ja loppunopeus 130,kakkoselta kun vaihtoi kolmoselle,niin joku sutaisi tyhjää,eli kierrokset nousi mutta vauhti ei.
Toinen veto,ajat ja nopeudet samaa luokkaa,nyt ruopaisi nelosella.
Kolmannelle vedolle lukitsin vapaakytkimen eli pois käytostä,nyt ei tuota kummallista sutaisua tullut,aika 15.8 ja 150km/h
Neljäs veto 15.5@155
Ajat ja nopeudet siis paranivat joka vedolla,luulen että noilla nylle paineilla(1.15bar) pienellä harjoittelulla olisi päässyt korkeaan neljääntoista ja n.160 loppunopeuteen.Alla siis on edelleen vanhat 155r15 nokian rollsterit.Pari ensimmäistä vaihdetta varovasti,sutii silti.
Mitäs muut on ajaneet vartilla kuupan kanssa?
Uusi ahtopaineen säätö systeemi lentää tänään tai huomenna paikoilleen,ja yritetään viellä tämän vuoden puolella päästä koettamaan uudestaan.On muuten addiktoivaa tuo varttimaili.
Mahtuuko eteen pyörimään 185 tai 195 leveä nakki ilman kaarien tai muiden osien muovailua?Levitetyt peltivanteet pitäisi tehdä nuille.Sais vaan suurimman osan voimasta tiehen.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
185:set menee heittämällä jopa vakiovanteille(4.5").Suppari kirjoitti: Mahtuuko eteen pyörimään 185 tai 195 leveä nakki ilman kaarien tai muiden osien muovailua?Levitetyt peltivanteet pitäisi tehdä nuille.Sais vaan suurimman osan voimasta tiehen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Oon mittaillut ja katsellut että eteen mahtuu 6-7" leveä vanne joka on Vain ulospäin levitetty, sisäänpäin ei ole oikeastaan varaa mennä... tää siis ilman lokasuojan muutoksia
Oon meinigeissä teettää omaan kajakkiin 6-7" peltivanteet.... eteen ja taakse
Oon meinigeissä teettää omaan kajakkiin 6-7" peltivanteet.... eteen ja taakse
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.