Nastat:
Continental IceContact 3 8,9
Michelin X-Ice North 4 8,9
Nokian Hakkapeliitta 9 8,6
Bridgestone Noranza 001 8,2
Hankook I*Pike RS2 W429 8,1
Sunny Winter Grip SN3860 6,3
Kitkat:
Nokian Hakkapeliitta R3 8,3
Continental ContiVikingContact 7 8,1
Michelin X-Ice Snow 8,0
Goodyear Ultra Grip Ice 2 7,8
Pirelli Ice Zero FR 7,8
Hankook Winter I*Cept IZ2 W616 7,7
Sava Eskimo Ice 7,6
Bridgestone Blizzak Ice 7,4
Nexen Winguard Ice Polus WH43 7,0
Petlas Glasier W661 7,0
Toyo Observe GSI-6 HP 7,0
Nastarenkaista tosiaan puuttui kokonaan perinteisistä merkeistä Goodyear ja Pirelli, sekä oikeastaan kaikki keskihintaiset merkit ellei Hankookia laske sellaiseksi. Säälipisteenä otettu merkkirenkaiden rinnalle sitten yksi kiinan kumi. Tekstissä mainitaan että tiettyjen rengasmallien markkinoinnin keskeyttäminen ja saatavuusongelmat karsivat testattavien nastarenkaiden määrää, mutta tarkemmin ei kerrota mitä merkkejä tämä koskee. Continentalin kuminastaskandaalirengasta ei testiin alun alkaenkaan oltu ottamassa, koska se oli saatavilla vain 17-tuumaisesta ylöspäin ja testikoko oli 205/55R16.
Lehden pääkirjoituksessa sen sijaan mainitaan, että Kontio, Nankang ja Linglong ovat pois testistä sen vuoksi, että näiden merkkien edustaja on käyttänyt TM:n testituloksia markkinoinnissaan tavalla, joka on ristiriidassa lehden politiikan kanssa. Tuloksia saisi TM:n mukaan referoida markkinoinnissa vain 12 kk ajan vertailun julkaisusta, mutta tätä ohjetta on toistuvasti rikottu.
Näiden merkkien edustajaa ei ole nimetty lehdessä, mutta sehän on kukas muukaan kuin Vannetukku, jonka omistaja on lööpeissä milloin mistäkin työntekijän kyykyttämisestä, harhaanjohtavasta tai epäasiallisesta markkinoinnista ynnä muista tavallisen suomalaisen yrittäjän oikeustaisteluista

Kontiosta puheen ollen, mihin mahtoi hävitä viime talvena huhuiltu Kontio Icepaw? Se olisi tietenkin ollut TM:n testattavana jos tuota skismaa ei olisi Vannetukun ja TM:n välille syntynyt, mutta ei tuota rengasta löydy näin syyskauden alussa edes valmistajansa kotisivuilta? Onko siis tämä upea uusi halpa suomalainen huippurengas haudattu ennen kuin se talvi edes alkoi?
Muuten testistä sellainen huomio, että Sunnyn nastarengas lytättiin täysin, ja sen mittaustulokset jopa nastarenkaiden kotikentällä eli jäällä olivat huonommat kuin suurimmalla osalla kitkarenkaista. Lisäksi jutussa oli statistiikkaa siitä, miten kitkarenkaiden testitulokset ovat kehittyneet 20 vuoden aikana verrattuna nastarenkaiden tuloksiin, ja päätelmä oli että kitkarenkaat ovat kehittyneet enemmän kuin nastat, eli ovat saavuttaneet talviominaisuuksissa nastarenkaita hitaasti mutta varmasti.