9-3 facelift -08 on julkaistu
Tuppaa tosiaan tämä rakas autoteollisuus tarjoomaan tosi pitkiä toimitusaikoja.
OT: Pahin minusta on Focus Wagon 1.8 Tdi. Tilattu 4.4. ja auton piti valmistua liinalta 24.8. Sitten päälle vielä roudaus Suomeen niin se alkaa minusta jo kuulostaa ikuisuudelta... Mutta kun se on Ford niin ihan ok...
VKe
OT: Pahin minusta on Focus Wagon 1.8 Tdi. Tilattu 4.4. ja auton piti valmistua liinalta 24.8. Sitten päälle vielä roudaus Suomeen niin se alkaa minusta jo kuulostaa ikuisuudelta... Mutta kun se on Ford niin ihan ok...
VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Moi,
isä tilasi tänään SC 1,8t:n! Hän voisi hyvin sanoa kuten iso Arska että I'm back koska nyt hän on siirtyi tuosta toisesta ruåttalaisesta takaisin saabisimin pariin. Hänen eka Saabinsa oli v.-74 hankittu 96, sitten se vaihtui v. -77 uuteen 99 GLs:än, ja joskus 80-luvun alkupuolella se vaihtui vähän käytettyyn 99:in, joka sitten myytiin ja sitten hän osti 900i:n v.-88 uutena joka nyt on mulla. Volvon hän osti -95 samoi uutena.
SC on pippurinvihreä, saa nähdä millainen se on luonnossa. Toimitusaika 5 vkoa. Tästedes pihassa on 3 Saabia kun vanhemmat ovat kylässä...
isä tilasi tänään SC 1,8t:n! Hän voisi hyvin sanoa kuten iso Arska että I'm back koska nyt hän on siirtyi tuosta toisesta ruåttalaisesta takaisin saabisimin pariin. Hänen eka Saabinsa oli v.-74 hankittu 96, sitten se vaihtui v. -77 uuteen 99 GLs:än, ja joskus 80-luvun alkupuolella se vaihtui vähän käytettyyn 99:in, joka sitten myytiin ja sitten hän osti 900i:n v.-88 uutena joka nyt on mulla. Volvon hän osti -95 samoi uutena.
SC on pippurinvihreä, saa nähdä millainen se on luonnossa. Toimitusaika 5 vkoa. Tästedes pihassa on 3 Saabia kun vanhemmat ovat kylässä...
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Aikalailla näyttää heittelevän nuo toimitusaikaarviot, vaikka samalle linjalle kaikki nuo tilaukset menevät jonoon. Itselleni Delta-Auto lupasi 1,8t SS:n toimitusajaksi 8 viikkoa, mutta kun muualtakin pyysin tarjouksia niin lyhimmillään luvattiin tosiaan tuota 5 viikkoa. Noh, tällä viikolla pitäisi saada tarkkaa toimituspäivämäärää, joten katsotaan sen jälkeen että mikä arvio pitää.willbst kirjoitti:Toimitusaika 5 vkoa.
Heittoa on. Itsellä on tullut parin viikon sisällä käytyä kolmessa eri Saabia myyvässä liikkeessä potkimassa renkaita ja kyselemässä vaikeita. Toimitus ajat oli 5/8/10 viikkoa peruspaketille 1.8t linear/vector. TTiD Dieselistä tuli aika epämääräisiä kommentteja. Yksi sanoi, ettei tänä vuonna toinen sanoi että marraskuulle menee ja kolmas tiesi kertoa että tuotanto TTiD:lle alkaa vasta viikolla 46.
Valitettavan heikkoa on tietämys myöskin auton pikku yksityiskohdista ja vuosimallieroista, huomioonottaen että 2 myyjistä kertoi juuri hiljattain käyneensä MY08 koulutuksessa GM Finlandilla.
Onnittelut teille, joille on uutuudet tuloillaan. Kuvia ja kommentteja odotellaan suurella mielenkiinnolla. Kukaan TTiD:n jo tilannut ei ole vielä ilmoittautunut ostaneensa tuolle edellä epäillyn sian säkissä.
Odotellaan...
Edit:
Laitahan moose jotain nippelitietoa tilauksesta jos viitsit. Kiinnostaa kuulla mitä sitä on tullut valittua. Linear? Vector? Paketteja? kattoluukku?
Vaikuttaa nuo uudet paketit täydentyneen edellisvuodesta vai muistankohan väärin.
Valitettavan heikkoa on tietämys myöskin auton pikku yksityiskohdista ja vuosimallieroista, huomioonottaen että 2 myyjistä kertoi juuri hiljattain käyneensä MY08 koulutuksessa GM Finlandilla.
Onnittelut teille, joille on uutuudet tuloillaan. Kuvia ja kommentteja odotellaan suurella mielenkiinnolla. Kukaan TTiD:n jo tilannut ei ole vielä ilmoittautunut ostaneensa tuolle edellä epäillyn sian säkissä.
Odotellaan...
Edit:
Laitahan moose jotain nippelitietoa tilauksesta jos viitsit. Kiinnostaa kuulla mitä sitä on tullut valittua. Linear? Vector? Paketteja? kattoluukku?
Vaikuttaa nuo uudet paketit täydentyneen edellisvuodesta vai muistankohan väärin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Käsittääkseni kyse on siitä, että tilaukset eivät mene 'samalle linjalle jonoon' vaan autojen speksejä on mahdollista täydentää tai muuttaa tilauksen teon jälkeen.moose kirjoitti:Aikalailla näyttää heittelevän nuo toimitusaikaarviot, vaikka samalle linjalle kaikki nuo tilaukset menevät jonoon.
Toisin sanoen jälleenmyyjä / jälleenmyyjäketju on jo valmiiksi tilannut esim. viikon x tuotannosta vaikkapa 2 kpl Saab 9-3:a.
Asiakkaan tiedustellessa koska olisi mahdollista saada esim. 9-3 SC 1,8t automaatti tietynvärisenä voidaan asiakkaalle sanoa, että viikolla x onnistuu. Sitten kun kaupat on tehty, voidaan tehtaalle ilmoittaa täydennetyt ja / tai muutetut speksit.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Juuri näin.Juha96 kirjoitti:Käsittääkseni kyse on siitä, että tilaukset eivät mene 'samalle linjalle jonoon' vaan autojen speksejä on mahdollista täydentää tai muuttaa tilauksen teon jälkeen.moose kirjoitti:Aikalailla näyttää heittelevän nuo toimitusaikaarviot, vaikka samalle linjalle kaikki nuo tilaukset menevät jonoon.
Toisin sanoen jälleenmyyjä / jälleenmyyjäketju on jo valmiiksi tilannut esim. viikon x tuotannosta vaikkapa 2 kpl Saab 9-3:a.
Asiakkaan tiedustellessa koska olisi mahdollista saada esim. 9-3 SC 1,8t automaatti tietynvärisenä voidaan asiakkaalle sanoa, että viikolla x onnistuu. Sitten kun kaupat on tehty, voidaan tehtaalle ilmoittaa täydennetyt ja / tai muutetut speksit.
No toivotaan että linja liikkuu liukkaasti, pistin nimittäin eilen 93 SC Vector Activen tilauksen vetämään Ja aina kun uuden auton tilaa, niin hetihän se pitäisi saada alle. Näin hyvin varusteltua autoa ei meillä ole aikaisemmin ollutkaan, Active ja Pilot paketit kun pitävät sisällään melkein kaikki härvelit mitä mieleen tulee. Kääntyvät xenonit jätin rastittamatta, eiköhän noilla vakio-xenoneillakin pärjää
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Joku filmin pätkä missä ajetaan joku rata läpi uudella 9-3 XWDllä.
Joku filmin pätkä missä ajetaan joku rata läpi uudella 9-3 XWDllä.
Audi A4 2.0TFSIq
Tänään kävin kyselemässä auton toimitusaikaa, mutta myyjä veti ässän hihasta - liikkeen takapihalle oli saapunut täsmälleen samanlainen auto joka oli jo tilauksessa. Ainoastaan Pilot-paketti oli tuossa takapihan autossa sellaista jota en itse ollut omaan tilaukseen rastittanut. Huomenaamulla pitäisi mennä tekemään paperit, ja ensi tiistaina pitäisi olla auto ajossaMarko A kirjoitti:Laitahan moose jotain nippelitietoa tilauksesta jos viitsit. Kiinnostaa kuulla mitä sitä on tullut valittua. Linear? Vector? Paketteja? kattoluukku? Vaikuttaa nuo uudet paketit täydentyneen edellisvuodesta vai muistankohan väärin.
Lopullinen kokoonpano olisi nyt siis:
1,8t SportSedan Linear active - Snow silver
*** Horisont-paketti ***
- Bi-xenon
- Kääntyvät peilit & automaattisesti tummentuvat peilit
***Pilot-paketti ***
- Peruutustutka
- Varashälytin
- Molemmat penkit sähköllä & kuljettajalla muistipaikat
- Sadetunnistin
+ Premium audio 150 (7 kajaria)
Onhan sitä tuossakin...
No ohhoh! Sehän sattui kerrankin sopivasti. Todella reilusti on varusteita. Nuo Saabin paketit on tosi hienoja verrattuna monen muun valmistajan vastaavan hintaisiin satseihin.
Ei muuta kuin onnittelut! Siinä kun nyt yrität tappaa aikaa ensi tiistaihin..
Ei muuta kuin onnittelut! Siinä kun nyt yrität tappaa aikaa ensi tiistaihin..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Kappas vaan, taitaa olla pitkä viikonloppu edessä . Onnea vaan jo etukäteen, kyllä mullekin kelpaisi nuilla varusteilla!
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Hienohan se on, mutta tuo sivulistojen puuttuminen tekee siitä jotenkin oudon näköisen. Pikkujuttuhan tuo silti on. Muita pikkujuttuja: SID:stä tykkäisin enemmän isona erillisenä näyttönä, kuin pikkunäyttönä mittaristossa.
Lasinnostimille parempi paikka olisi keskikonsolissa, oikea käsi kun muutenkin tekee kokoajan työtä kun startataan, vaihdellaan vaihteita, käytetään käsijarrua, säädellään ilmastointia yms. Vasemmalle kädelle on nyt tuotu ikään kuin ylimääräinen funktio joka estää vasemman käden kokoaikaisen ratilla olemisen. Ja parkkihallissakin, mikä helpompaa kuin oikealla kädellä painaa ikkunanavausnappia ja vasen käsi jo valmiina syöttämässä lipuketta.
Myös vanhanmallinen digitaalinäytöllinen ilmastointipaneeli oli jotenkin hienompi ja enemmän Saabmainen, kuin tuo uudempi säätöpyörineen enemmänkin manuaalista paneelia monien muiden autojen tapaan muistuttava.
Suurin osahan noista edellisistä huomioista ei kuitenkaan liity varsinaisesti tähän face-liftiin vaan ne ovat tulleet jo aiemmin, mutta tulipahan kommentoitua niitäkin.
Joka tapauksessa olen päättänyt, että ei lähde OG9-3 vaihtoon ennen kuin Saabilla on tarjota hatchback. Sitä voi saada odotella, mutta ei hätää kun ei tuossa OG:ssa mitään vikaa ole. Sedan ei vaan käy, ja farmari ei miellytä silmää. Ei ole vielä mitään en ole OG:lla saanut kuljetettua mitä on yritetty. Sillä on monet kaapit, tiskikoneet ja liedet liikkunut paikasta toiseen. Monesti on huonekaluliikkeiden lastauslaitureilla naureskeltu että "ei mitään toivoa!", mutta sinne ne vaan on mennyt. Sedanilla ei todellakaan olisi ollut mitään toivoa. Farmarista taas tulee likaa mieleen perhemeininki ja sehän ei sovi alkuunkaan!
Lasinnostimille parempi paikka olisi keskikonsolissa, oikea käsi kun muutenkin tekee kokoajan työtä kun startataan, vaihdellaan vaihteita, käytetään käsijarrua, säädellään ilmastointia yms. Vasemmalle kädelle on nyt tuotu ikään kuin ylimääräinen funktio joka estää vasemman käden kokoaikaisen ratilla olemisen. Ja parkkihallissakin, mikä helpompaa kuin oikealla kädellä painaa ikkunanavausnappia ja vasen käsi jo valmiina syöttämässä lipuketta.
Myös vanhanmallinen digitaalinäytöllinen ilmastointipaneeli oli jotenkin hienompi ja enemmän Saabmainen, kuin tuo uudempi säätöpyörineen enemmänkin manuaalista paneelia monien muiden autojen tapaan muistuttava.
Suurin osahan noista edellisistä huomioista ei kuitenkaan liity varsinaisesti tähän face-liftiin vaan ne ovat tulleet jo aiemmin, mutta tulipahan kommentoitua niitäkin.
Joka tapauksessa olen päättänyt, että ei lähde OG9-3 vaihtoon ennen kuin Saabilla on tarjota hatchback. Sitä voi saada odotella, mutta ei hätää kun ei tuossa OG:ssa mitään vikaa ole. Sedan ei vaan käy, ja farmari ei miellytä silmää. Ei ole vielä mitään en ole OG:lla saanut kuljetettua mitä on yritetty. Sillä on monet kaapit, tiskikoneet ja liedet liikkunut paikasta toiseen. Monesti on huonekaluliikkeiden lastauslaitureilla naureskeltu että "ei mitään toivoa!", mutta sinne ne vaan on mennyt. Sedanilla ei todellakaan olisi ollut mitään toivoa. Farmarista taas tulee likaa mieleen perhemeininki ja sehän ei sovi alkuunkaan!
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: 9-3 facelift -08 on julkaistu
5 päivää ja 500km ajoa 08:lla takana, ja maistuuhan se... Pikaiset huomiot:
- Bi-xenonit ovat ehdoton lisäys jokaisen varustelistalle jos ajoa kertyy edes hieman valaisemattomilla teillä. Verrattuna vanhaan OG9-3:seen ja sen kaukovaloihin ero suorastaan järkyttävä. Lisää ajomukavuutta ja turvallisuutta varmasti enemmän kun mikään muu lisävaruste.
- Sähköpenkkien toteutus on jätetty puolitiehen. Muistipaikan numeronamiskaa pitää pitää pohjassa koko sen ajan kun penkki liikkuu, pelkkä painallus ei riitä. Haaveeksi jää myös mahdollisuus parittaa avain, ja penkin asento niin että penkki siirtyisi automaattisesti oikealle paikalle (siitä "toisesta" ruotsalaisesta toiminto olisi löytynyt...). Turha varuste nykyisessään muodossa siis.
- Sisustan viimeistely on OK. Ei siis mitään suuria virheitä, mutta pientä epätarkkuutta. Toistaiseksi ei edes mistään nitise, mutta katsotaan asiaa uudelleen ensimmäisten pakkasten jälkeen,
- Etenkin rengasmelu kuuluu sisälle todella selvästi vakionakeillakin - ei siis mikään hiljainen auto.
- Takajalkatilaa ei ole, mutta joka kaipaa perheautoa ostakoon Toyotan
Vielä kuva autosta. Alla 17" Stilauto SR1200 235/45-nakeilla.
[img=http://images6.pictiger.com/thumbs/a1/e ... 0a1.th.jpg]
- Bi-xenonit ovat ehdoton lisäys jokaisen varustelistalle jos ajoa kertyy edes hieman valaisemattomilla teillä. Verrattuna vanhaan OG9-3:seen ja sen kaukovaloihin ero suorastaan järkyttävä. Lisää ajomukavuutta ja turvallisuutta varmasti enemmän kun mikään muu lisävaruste.
- Sähköpenkkien toteutus on jätetty puolitiehen. Muistipaikan numeronamiskaa pitää pitää pohjassa koko sen ajan kun penkki liikkuu, pelkkä painallus ei riitä. Haaveeksi jää myös mahdollisuus parittaa avain, ja penkin asento niin että penkki siirtyisi automaattisesti oikealle paikalle (siitä "toisesta" ruotsalaisesta toiminto olisi löytynyt...). Turha varuste nykyisessään muodossa siis.
- Sisustan viimeistely on OK. Ei siis mitään suuria virheitä, mutta pientä epätarkkuutta. Toistaiseksi ei edes mistään nitise, mutta katsotaan asiaa uudelleen ensimmäisten pakkasten jälkeen,
- Etenkin rengasmelu kuuluu sisälle todella selvästi vakionakeillakin - ei siis mikään hiljainen auto.
- Takajalkatilaa ei ole, mutta joka kaipaa perheautoa ostakoon Toyotan
Vielä kuva autosta. Alla 17" Stilauto SR1200 235/45-nakeilla.
[img=http://images6.pictiger.com/thumbs/a1/e ... 0a1.th.jpg]
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: 9-3 facelift -08 on julkaistu
moose kirjoitti:5 päivää ja 500km ajoa 08:lla takana, ja maistuuhan se... Pikaiset huomiot:
- Bi-xenonit ovat ehdoton lisäys jokaisen varustelistalle jos ajoa kertyy edes hieman valaisemattomilla teillä. Verrattuna vanhaan OG9-3:seen ja sen kaukovaloihin ero suorastaan järkyttävä. Lisää ajomukavuutta ja turvallisuutta varmasti enemmän kun mikään muu lisävaruste.
- Sähköpenkkien toteutus on jätetty puolitiehen. Muistipaikan numeronamiskaa pitää pitää pohjassa koko sen ajan kun penkki liikkuu, pelkkä painallus ei riitä. Haaveeksi jää myös mahdollisuus parittaa avain, ja penkin asento niin että penkki siirtyisi automaattisesti oikealle paikalle (siitä "toisesta" ruotsalaisesta toiminto olisi löytynyt...). Turha varuste nykyisessään muodossa siis.
- Sisustan viimeistely on OK. Ei siis mitään suuria virheitä, mutta pientä epätarkkuutta. Toistaiseksi ei edes mistään nitise, mutta katsotaan asiaa uudelleen ensimmäisten pakkasten jälkeen,
- Etenkin rengasmelu kuuluu sisälle todella selvästi vakionakeillakin - ei siis mikään hiljainen auto.
- Takajalkatilaa ei ole, mutta joka kaipaa perheautoa ostakoon Toyotan
Vielä kuva autosta. Alla 17" Stilauto SR1200 235/45-nakeilla.
[img=http://images6.pictiger.com/thumbs/a1/e ... 0a1.th.jpg]
Onko sinun autossa käsijarrun kahvaa vastaava kohta pelkääjän puolella tukevasti/laadukkaasti kiinni?. Nimittäin kun kävin tuollaista uutta Roissa kokeilemassa, niin pisti silmään ko. osa, joka oli irti ja kun panin paikoilleen, niin jäi osasta/kiinnityksestä vähän heppoinen tuntu.