OG 9-3 Nürburgring

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jotain pientä on sentään saatu aikaiseksi...

Kuva
Uusi patteri on hankittu. Tämä tulee varapyöräkoteloon kyljelleen.

Kuva
Klubin myyntipalstalta löytyi sopivasti uusi innovaten seosmittari, kun vanha ei toiminut. Tuohon se olisi tulossa ja valokatkaisin siirretään kojelaudan alapuolelle.

Kuva
Pakoputkeen piti vaihtaa tuo joustopala, joten siinäpä se pilipalin palikka on nyt paikallaan.

Kuva
Nyt myös racen jarruletkuja on viritelty paikalleen.


Eski
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Valojen korkeussäätökatkaisimesta saisi siistin valokatkaisimen sumuvalokatkaisinten alapuolelle. Asentoja olisi toki yksi liikaa mutta sen kanssa voinee elää.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, yksi aika asiallinen ratkaisu on myös tämä mertmin viritys ->
http://netti.nic.fi/~mertmi/Saab_9-3/20 ... lmiina.jpg
Kuva ei näköjään näy upotettuna ja Mikon koko juttu ilman kuvia löytyy tuosta ->
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=178554

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja AZP »

tsaarela kirjoitti:
Ma Maalis 15, 2021 15:29
Asentoja olisi toki yksi liikaa mutta sen kanssa voinee elää.
Ei kun just sopivasti:
0 - nolla valoisalle ajalle
1 - parkit hämärälle ajalle
2 - ajovalot pimeälle ajalle
3 - night panel sysipimeään, eli kaikki kerrasta pimeäksi niin voi salaa kruisailla :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jäikö vanhat jarruletkut talteen. Voisin ottaa malliksi ja teen itselleni uudet samanlaiset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, etuletkut saatiin vaihdettua, mutta takana letkut on siellä akselin takana, eikä pyöräkotelossa, joten se homma jäi kesken. Olipahan melko vttumainen homma saada ne vanhat etuletkut irti, tuskin oli ikinä vaihdettu. Sikäli takana onkin aika tuoreet letkut, kun ne vaihdettiin PCS:llä, kun jarriputket uusittiin hiljattain ihan kokonaan. Pidän mielessä, kunhan saadaan nekin vaihdettua...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Nyt saatiin kuulerin putket viriteltyä. Mikään valmis letku ei kelvannut, joten tehtiin motonetin mutkista ja pätkistä tsi-ratkaisu.

Myös jarrinesteet on laitettu ja saatiin myös ilmattua. Olipahan melkoinen pumppaaminen :twisted:

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Pitää kokeilla tuollaisia 25mm spessereitä. Ainakin vakioiden ET49-valsseilla ovat sopivat, mutta ET41 kanssa ehkä liian teinituuninkia :twisted:

Kuva
Innovate on nyt upotettu ja hiilikuitupaneli raiskattu piloille :twisted:

Eski
Avatar
2.3Turbo
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2020 08:15
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 2.3Turbo »

hyvin passaa lisämittari tuohon paneeliin :)
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Aprillipäivän tilanne.

Kuva
Tuollainen siitä tuli tuostakin mutkasta. Mahtuu paremmin kun ei ole patteria konehuoneessa...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Laitoit sitten scanian merkin tuohon.
Onko tuo pata T5.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tuo juniori on scanian miehiä, niin sehän sen laittoi. Kyllä se on T5, kun eihän seiskalla tee mitään :twisted:

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Pääsiäisen aikaansaannoksia. Patteri pultattiin kontinpohjaan ja piuhat kytkettiin kiinni.

Kuva
Myös konehuoneeseen saatiin kytkennät tehtyä ja nesteet koneeseen. Kone lähti tämän jälkeen myös käyntiin...

Sellainen haaste tuli nyt vastaan, että kun kuskin penkki piti irroittaa tuon akkukaapelin takakonttiin vetämisen takia, niin sen myötä penkin sähköt alkoivat temppuilla. Penkin sähköt kun kytkee kiinni, niin kaikki toimii hienosti, mutta kun penkkiä alkaa pulttaamaan kiinni, niin sähköt lakkaavat toimimasta. Sähköt on testattu, että virrat tulee penkille ja kaikki alkaa taas toimia, kun penkin sähköt irroittaa ja kytkee takaisin... PRKL :evil:

Eski
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ottaako positiivinen johdin runkoon, esim johdin kuoriutunut tai jää johonkin väliin tms...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG 9-3 Nürburgring

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onko vararenkaan pultti pohjassa kiinni vai vaan tuossa peltilipareessa? Sehän ei ole kuin pienil hitseillä kiinni niin mahtaako maadoitus riittää...
Laitoitteko pluskaapelin jossain suojaputkessa kulkemaan konttiin?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin