Saappi Kuski kirjoitti:Nuohan on melkein kaikki Van Halenin biisejä..

Onko sulla ne rainbown "uudet" DVD:t Munich ´77 ja se toinen Straight between kiertueelta joka on tupla? Olin jo tilaamassa niitä, kannattaako?
Niinhän ne on

Ja vielä aivan s**t*n*n hyviä sellaisia
On mulla bootleg DVD Van Halenin "reunion" -keikaltakin vuodelta 2004, laulajana Sammy Hagar. Ei sekään huono ole, mutta David Lee Roth on "Frontman" isolla F:llä verrattuna Hagariin.
Lisäksi mulla on sellainen Van Halenin kokoelma-DVD, johon on koottu melkein kaikki David Lee Rothin aikaiset Van Halenin videot. Videoiden laatu on aivan ensiluokkaista (en tiedä, mistä ovat saaneet nauhat, olisiko jopa alkuperäiset masterit?). Ainoa miinus tulee siitä, että "Jump" ei ole kokonaan DVD:llä, vaan siinä on David Lee Rothin haastattelua päällä.
Rainbow:sta: "Munich 77" on ihan hyvä DVD ja eilen kolahti postiluukusta tuo "Straight Between The Eyes/ The Final Cut" tupla-DVD. Oli muuten hyvä ostos! Maksoi Play.comissa 13,49 euroa
Mulla oli aikanaan (ja on varmaan vieläkin jossain) nuo Rainbown videot. Jotkut The Final Cutin promovideot on aivan helvetin hyviä, esim. "Street Of Dreams". Olin kertonut siitä paremmalle puoliskolle aikaisemmin, mutta hän ei ollut koskaan nähnyt videota. Näki sitten eilen ensimmäisen kerran, kun tulin kotiin, revin heti DVD -paketin auki, laitoin DVD:n soittimeen ja Street Of Dreams päälle

Parempi puoliskoni sanoi, että on ehkä yksi parhaimmista Rainbown biiseistä ja videokin on hyvä.
Mulla on muuten myös live-DVD yhdestä Rainbown vikoista keikoista vuodelta 1995. Aivan helvetin hyvä, laulajana Doogie White (nykyään Yngwie Malmsteenin bändissä).
Saman tien, kun tuo David Lee Roth kolahti postiluukusta, tuli norjalaisen TNT:n "Forever Shine On" DVD, joka on vedetty DVD:kdi harvinaiselta japsi NTSC -nauhalta. Keikka on 80 -luvun lopusta, joten porukan kuteet on sen mukaiset. Kitaristi Ronni Le Tekro heittää siistin kitarasoolon kolmella(!) kitaralla delayden kanssa. Pistää ensin loopin päälle ekasta kitarasta, sitten toisesta ja soittaa kolmannella noiden kahden "päälle"
Samaan aikaa tuon Rainbown tupla-DVD:n kanssa postiluukusta tipahti Michael Schenker Groupin vuoden 2004 live. Olin vähän pettynyt, kun siinä ei ollutkaan sitä suomalaista laulajaa Jari Tiuraa, joka kuulemma laulaa nykyään MSG:ssä. En ole valitettavasti koskaan kuullut kyseisen hemmon laulua, mutta olisi kiva kuulla, että minkälainen laulaja on kyseessä.
Lisäksi postiluukusta putosi Axel Rudi Pellin live-DVD, jota olen yrittänyt hakea halvalla, mutta se on maksanut Suomessa yli 30 euroa ja Saksassa ja Itävallassakin lähes kolmekymppiä. Play.comista se lähti vähän yli kahdellakympillä. Tolla ARP:llä on ollut soittajina/laulajina aika hyviä muusikoita, kuten esim. Jeff Scott Soto, Mike Terrana (molemmat ex-Yngwie Malmsteen), Jörg Michael (nykyään Stratovariuksessa) ja Johnny Gioeli (ex-Journey).
Vielä pitäisi jossain vaiheessa tulla Kamelotin live-DVD. Kamelot on progevaikutteista powermetallia, jossa on norjalainen laulaja ja muut soittajat on jenkkejä (päinvastoin kuin TNT:ssä

). Lisäksi pitäisi tulla Ozzy Osbournen "The Ultimate Ozzy" DVD, jossa on Ozzyn keikka jostain 1986-1987 välimaastosta. Muistan kun ostin teinarina tuon videokasetin, niin tuli melkein katsottua se puhki. Siinä oli niin monta hyvää biisiä, kuten "Killer Of Giants", "Shot In The Dark", "Flying High Again", "Bark At The Moon", "Secter Loser" ynnä muutama Black Sabbathin vanha klassikko. Tuli teinarina opeteltua soittamaan lähes jokainen Ozzyn "The Ultimate Sin" -levyn biisi ja vieläkin muistaa niistä jotain pätkiä (Killer Of Giantsin voi jopa muistaa kokonaan, kun kitarasoolokin on niin loistava

).
Yksi DVD, jota kanssa voin suositella, on Dream Theaterin XX Score tupla-DVD. DVD summaa Dream Theaterin kahden vuosikymmenen uran. Toiselta DVD:ltä löytyy dokumentti yhtyeen historiasta, jossa nykyiset ja entiset bändin jäsenet muistelevat, mitä kaikkea kahdenkymmenen vuoden aikana on tapahtunut.
Ja sitten vielä loppuun sellainen muistutus, että ei kannata "rikastuttaa" suuria levyfirmoja ostamalla heiltä kalliita musa-DVD:eitä, kun niitä voi ostaa kohtuuhintaan Play.comista (
http://www.play.com ). Firma sijaitsee Jerseyn saarilla, joka on "veroparatiisi". Heidän hintoihinsa sisältyy postikulut Suomeen ja hinnat ovat tosiaan aika kohtuullisia verrattuna esim. Free Record Shopin tai jonkun muun isomman puljun hintoihin. Toki Free Record Shopistakin kannattaa ostaa tarjoustuotteita, mutta täysihintaisissa uusissa DVD:eissä kannattaa tehdä vertailua Suomessa sijaitsevien levykauppojen ja Play.comin välillä.
Play.comista ostaminen on tosi helppoa. Maksu euroissa luottokortilla ja viikon-parin päästä tuote kolahtaa postiluukusta. Ei tarvitse edes käydä vierailemassa postissa/tullissa