Henko 275 lph

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Laitoin isomman sulakkeen ja pelasi hyvin pari päivää, eikä juuri kilsoja tullut.
Nyt sitten on pumppu jumissa, napsahtaa vaan kun kytkee bensapumpulle virrat...


Että sellaista laatua... Noh, enpä muuta juuri odottanutkaan tällä rahalla...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Coltti kirjoitti:Laitoin isomman sulakkeen ja pelasi hyvin pari päivää, eikä juuri kilsoja tullut.
Nyt sitten on pumppu jumissa, napsahtaa vaan kun kytkee bensapumpulle virrat...


Että sellaista laatua... Noh, enpä muuta juuri odottanutkaan tällä rahalla...
http://www.deatschwerks.com/fuel-pump-tech/

Jos kiinalaatu epäilyttää niin tämä on todettu toimivaksi pumpuksi.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

JouniCSE kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Laitoin isomman sulakkeen ja pelasi hyvin pari päivää, eikä juuri kilsoja tullut.
Nyt sitten on pumppu jumissa, napsahtaa vaan kun kytkee bensapumpulle virrat...


Että sellaista laatua... Noh, enpä muuta juuri odottanutkaan tällä rahalla...
http://www.deatschwerks.com/fuel-pump-tech/

Jos kiinalaatu epäilyttää niin tämä on todettu toimivaksi pumpuksi.
Kestääköhän tämä etanolia?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja G-mies »

The DW300-series fuel pumps have been specifically designed and tested for compatibility with gasoline and ethanol.

Riittääkö tuo vastaukseksi? Tämänkin tiedon olisit löytänyt annetusta linkistä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Täältä löytyykin vertailu noista yleisimmistä pumpuista:
http://forums.evolutionm.net/automotosp ... -test.html

Pitänee hankkia tuollainen walbro, kun ovat kohtuu hintasia ~130e, deatschwerkki on jotain 200e luokkaa, eikä ole edes paljoa parempi vaikka luvataan 300lph...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Wege
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Wege »

Ettei vaan olisi Deatschwärkki kinkkikamaa, kahtokaapa esittelyvideo, n.3min kohdalla aukoo pussukan jonka sisältö on Henkon asentaneille aika tuttu..muutenkin (turbiini)pumppu on kuvissa liittimiä myöten hyvin samanlainen kuin Henko..hmm..

http://www.youtube.com/watch?v=hTKz9rfrhxw
Viimeksi muokannut Wege, Ma Helmi 06, 2012 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Taitaa aika suuri osa noista tulla nykypäivänä kiinasta. Suurin ero eri valmistajien välillä on lienee kiinni laaduntarkkailusta ja siitä miten se hoidetaan. Nuo muoviosat pumpuissa, asennushilppeet ym, voivat kaikki tulla jopa samalta kiinatehtaalta. Se mitä pumpun sisältä löytyy onkin sitten se tärkein asia.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tälläinen löytyy näemmä myös:
http://www.enginebasics.com/Product%20T ... 00lph.html

Pistin sitten 255lph mallin tilaukseen 119e mamasanilta, katsotaan piisaako vähän reiluun 400hp e85:lla...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
gupong
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 19:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja gupong »

Mitäs kautta Saab-Tunersilta tilatut Henkot on yleensä toimitettu? Kolkista levahti pumppu matkalla ja tilailin Henkon tilalle, ensimmäinen ei saapunut koskaan perille. Paksukallona tilasin Gijs:iltä toisenkin, tällä kertaa seurannan kanssa. Seurannan mukaan pumppu olisi eilen toimitettu... Harmi vain että ainakaan itselle tuo ei tullut perille. Lähetetty ilmeisesti PostNL:n kautta josta kysellessä vastasivat että DPD Finland vastaa suomen jakelusta ja DPD:n mukaan pumppu olisi toimitettu? DPD:ltä en saanut vielä kyselyihin vastausta. :evil:

Pikkuhiljaa alkaa uskoa kotimaisien toimittajien etuihin kun saabikas seisoo kuudetta viikkoa tienposkessa pumpunpuuttessa...


Edit. Pumppu löytyi DPD:n terminaalista. Eivät saaneet alaovea auki tai kaivettua puhelinnumeroa mihin ilmoittaa saapuneesta lähetyksestä joten sillä tuo oli hukassa. Ensimmäisestä ilman seurantaa lähteneestä paketista ei ole havaintoja...

Edit 2. Ensimmäinen paketti oli lähetetty takaisin lähettäjälle kun eivät saaneet toimitettua sitä ajallaan. Syynä siis että talon alaovi on aina lukossa jolloin eivät pystyneet toimittamaan pakettia/ilmoitusta minulle.
9-3 -01 Business
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Mites ovat etanolilla kestäneet? Nyt houkuttaisi tilata moinen hintansa puolesta. Itsellä lävähti tänään DW200 pumppu ja joku (muu) uusi pumppu harkinnassa.

Henkon lisäksi mietinnässä Bosch 044 sekä Walbro 255lph pumput... Näillä tosin enemmän hintaa, mutta jos vaikka kestäisi pitempään etanolilla?
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vuoden on henko kestänyt kolkissa, tosin kilsoja vaan noin 10 tkm
Lakkaako se DW pyörimästä vai mitä tapahtuu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Onko joku DW200 vanhempi malli? Kauanko kesti viinaajossa? Eikös näitä olla kimppatilailtu reilun puoleisesti juuri viinakestävyyden takia? Eikö se sittenkään kestä edes sitä minkä walbro?
Ahdonvoimaa
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Mitenkä paljon näitä DW-pumppuja on jo hajonnut? Pelottaa kyllä tuon oman DW300 puolesta noilla kokemuksilla...
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

n. 3500km tuli täyteen.

Huomenna menen vielä mittaamaan yleismittarilla, että pumpulle varmasti menee virta.

Toista sytkäkasettia on testattu sekä tulppia. Joten varmaankin tuo pumppu... Kun kääntää virrat päälle, niin kuuluu pumpulta hento naksahdus, mutta ei kuulosta että menisi päälle.

Rupean itse kallistumaan tuon Walbron 255lph suuntaan. On vieläpä samoissa mitoissa vissiinkin mitä tuo DW200. Ei tartte uutta ämpäriä ostella.

Mutta vielä ollaan pienellä varauksella, koska en ole vielä pumppua vaihtanut. Voi olla myös kampiakselin asentotunnistin.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Henko 275 lph

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Eikös DW pumpuissa ollu 3 vuoden E85 takuu, jokatapauksessa 3,5tkm pumpulla tietää uutta pumppua takuuseen jos menny rikki. Maanantaikappale?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Vastaa Viestiin