lappeeseen kiihdyttämään
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Joopa joo. Eipä mitkään mainittavat nopeudet tullu ainakaan itellä, ahtopaineet katos jonnekin
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: lappeeseen kiihdyttämään
nix0n kirjoitti:Joopa joo. Eipä mitkään mainittavat nopeudet tullu ainakaan itellä, ahtopaineet katos jonnekin
Joo joillain ne on kiekka rajottimen takana...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Joo jätettiin nyt se tehorekisteri käyttämättäSonmH kirjoitti:nix0n kirjoitti:Joopa joo. Eipä mitkään mainittavat nopeudet tullu ainakaan itellä, ahtopaineet katos jonnekin
Joo joillain ne on kiekka rajottimen takana...
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Joojoo kyllä mullaki ois kulkunu vaikka miten mut ei sitä aina kehtaa
Noh on siellä nyt joku viis pappasaabbia sentään mennyt se +250km/h.
Noh on siellä nyt joku viis pappasaabbia sentään mennyt se +250km/h.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Tehorekisteri jäi tosiaan käyttämättä, tais oma säikähtää niin pahoin takana jonossa olleita tonnareita
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Tässä muutama linkki: http://www.youtube.com/watch?v=pPrzcw9ycqw ja http://www.youtube.com/watch?v=BnphqsYobKI
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Ite kyllä todella tyytyväinen vetoon vaikkei tulos nyt ollut kuin 4km/h parempi kuin hallin vedossa,vaihdotkin meni hyvin. Ensvuonna sit uusilla palikoilla toivottavasti mennään kovempaa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Ihan mukavasti oli saabeja paikalla. http://jontse.kuvat.fi/kuvat/ tuolla parit kuvat.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Itellä oli viime vuonna sama juttu. Lämpeneekö se siinä paikallaan seistessä ennen vetoa vai mikä perkele siinä on..nix0n kirjoitti:Joopa joo. Eipä mitkään mainittavat nopeudet tullu ainakaan itellä, ahtopaineet katos jonnekin
#3272
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Alkoi varmaan sabaa ujostuttaa niin moni silmäpari No ei vaineskaan. Softa on tutkinnan alla ja ens viikolla on huolto, niin pääsee katsomaan onko mitään mekaanista vikaa..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Nyt kun kenttäkausi on lopussa vuoden 2011 osalta, pitää kyllä sanoa että nopeita saabbeja näkyi taas kentillä. Itse kävin sekä seka että pyörätapahtumissa, joten vertailukohtaa sai erilaisista tapahtumista(vaikka itse en saabilla kertaakaan kiitotietä ajanutkaan).
Täytynee kommentoida näitä n.300km/h saabbeja, nopeita ne ovat mutta mielestäni silti aikoinaan Tarmo_L kuitenkin "liioitteli" mihin lentokentällä Saabilla rahkeet riittää verrattuna vaikkapa nopeisiin moottoripyöriin(jopa vakiotehoisiin).
" Itse myös sporttipyörällä hieman ajaneena en kuitenkaan lähtisi näitä tämänkummemmin vertailemaan, ovat niin eriasioita kuitenkin...halusin vain korjata yleisen virhekäsityksen siitä ettei kohtuullisella budjetilla rakennetulla vakioalakertaisella saabilla voisi pärjätä missään tilanteessa näille "sporttipyörille"."
Näin oli kommentti taannoin saabista vrt. mp. Itse kyllä sanoisin/haluaisin korjata tämän käsityksen että ei voi pärjätä(jos tilanne on suora kiitotie ja osaavat kuskit molemmissa, teoriassa tietenkin kaikki on mahdollista).
Nopein veto vakio bemarilla(s1000rr välitetty+madallettu) 317km/h Jämsässä maililla, gen2 vakiomoottorisella hayabusalla(välitetty+nopeudenrajoitin poistettu+ madallettu) 328km/h Joensuusta.
Ja vakio s1000rr ajettu varttimaili 9,57s/251km/h, alustamuutoksilla korkeita kaseja. 0-100km/h siis n.3s , 0-200km/h ~6,5s ja 0-250km/h 9,6s. 100-200km/h n.3,5s.
Puhumattakaan sitten viripyöristä, 12-13s 0-300km/h kiihtyvyyksiä on muutamalle turbobusalle mitattu kenttävedoista, vaikka lähtö löysästi(0-100km/h n.5s).
Olenko yksin ajatusteni kanssa, ettei tästä maasta löydy Saabbia joka pistäisi nopeimmille vakiopyörille jauhot suuhun, edes lentokentällä? Toki pyöräkuskeja on monenlaisia, mutta kyse olikin itse laitteen suorituskyvystä, ei siitä kuinka paljon tietty kuljettaja siitä jää.
Itse vedin vakiolla -01 750 gsx-r:llä (joka oli aikakautenaan nopeimpia sporttipyöriä vuonna 2000, mutta nykymittapuulla jo tehoton/hidas, eikä kuskikaan mikään Valentino Rossi) 275km/h maililla Hallissa ja Joensuussa hiukan sitäkin kovempaa. Ko. pyörän 100-200km/h n.5s ja 100-220km/h n.7s. Teho n.130hp renkaalla ja paino ajokunnossa n.190kg(+kuski). Tonnarini(150hp) menisi ehkä sitä 180-190km/h tutkanopeutta kentällä(ehkäpä virallinen testi ensi suvena). Joten ei voi puhua mistään pienen budjetin autosta(edes aeron tai viggenin osalta) että edes ylläolevaan suorituskykyyn yllettäisi(nopeuden puolesta), kuitenkin esim. e60(507hp) m5 tai f430 ferrari jäävät kiitotien päässä vielä kyseiselle pyörälle. Noh kyllähän täältä muutama saabbi löytyy, joka nopeuden puolesta olisi meikäläisen fillarisuoritukset kepittänyt hyvinkin, mutta kumpi on ennemmin mittauspisteellä? Siitä en olisi niin varma.
Superautolla on parhaat mahdollisuudet pärjätä nopeille vakiopyörille 0-100km/h(jotka eivät pitkän ykkösen ja keulimisen takia mene vakioalustaisena juurikaan alle 3s). Etuvetoisella tietysti myös ton 0-100km/h alueen, jossa oltaisi ulkona sporttipyörän "mukavuusalueelta", voi sulkea pois.
Lentokentällä(puhumattakaan varttimailista) sitten aika mahdottomuus, jos joku ei tuo Halliin sitä kuuluisaa Bugattiaan. Vakiopyörillä(rajoitin poistettu ja/tai välitetty) on kuitenkin vedetty kymmeniä reilusti yli 300km/h tuloksia nopeusmittaustapahtumissa Suomessa, yhdelläkään vakioautolla ei ole, ja harvalla rankasti modatullakaan.
Ja ei, tarkoitukseni ei ollut nostaa mitään hirveää sotaa aiheesta auto vs mp. Mutta tuoda esiin, ettei ehkä sittenkään pienen eikä suuren budjetin saappailla pieksetä nopeita vakiopyöriä lentokentällä, puhumattakaan kiihtyvyyksistä. Vaikka autorintaman kärkipäässä moni Saabilla huiteleekin nopeusmittaustapahtumissa.
-SMR
Täytynee kommentoida näitä n.300km/h saabbeja, nopeita ne ovat mutta mielestäni silti aikoinaan Tarmo_L kuitenkin "liioitteli" mihin lentokentällä Saabilla rahkeet riittää verrattuna vaikkapa nopeisiin moottoripyöriin(jopa vakiotehoisiin).
" Itse myös sporttipyörällä hieman ajaneena en kuitenkaan lähtisi näitä tämänkummemmin vertailemaan, ovat niin eriasioita kuitenkin...halusin vain korjata yleisen virhekäsityksen siitä ettei kohtuullisella budjetilla rakennetulla vakioalakertaisella saabilla voisi pärjätä missään tilanteessa näille "sporttipyörille"."
Näin oli kommentti taannoin saabista vrt. mp. Itse kyllä sanoisin/haluaisin korjata tämän käsityksen että ei voi pärjätä(jos tilanne on suora kiitotie ja osaavat kuskit molemmissa, teoriassa tietenkin kaikki on mahdollista).
Nopein veto vakio bemarilla(s1000rr välitetty+madallettu) 317km/h Jämsässä maililla, gen2 vakiomoottorisella hayabusalla(välitetty+nopeudenrajoitin poistettu+ madallettu) 328km/h Joensuusta.
Ja vakio s1000rr ajettu varttimaili 9,57s/251km/h, alustamuutoksilla korkeita kaseja. 0-100km/h siis n.3s , 0-200km/h ~6,5s ja 0-250km/h 9,6s. 100-200km/h n.3,5s.
Puhumattakaan sitten viripyöristä, 12-13s 0-300km/h kiihtyvyyksiä on muutamalle turbobusalle mitattu kenttävedoista, vaikka lähtö löysästi(0-100km/h n.5s).
Olenko yksin ajatusteni kanssa, ettei tästä maasta löydy Saabbia joka pistäisi nopeimmille vakiopyörille jauhot suuhun, edes lentokentällä? Toki pyöräkuskeja on monenlaisia, mutta kyse olikin itse laitteen suorituskyvystä, ei siitä kuinka paljon tietty kuljettaja siitä jää.
Itse vedin vakiolla -01 750 gsx-r:llä (joka oli aikakautenaan nopeimpia sporttipyöriä vuonna 2000, mutta nykymittapuulla jo tehoton/hidas, eikä kuskikaan mikään Valentino Rossi) 275km/h maililla Hallissa ja Joensuussa hiukan sitäkin kovempaa. Ko. pyörän 100-200km/h n.5s ja 100-220km/h n.7s. Teho n.130hp renkaalla ja paino ajokunnossa n.190kg(+kuski). Tonnarini(150hp) menisi ehkä sitä 180-190km/h tutkanopeutta kentällä(ehkäpä virallinen testi ensi suvena). Joten ei voi puhua mistään pienen budjetin autosta(edes aeron tai viggenin osalta) että edes ylläolevaan suorituskykyyn yllettäisi(nopeuden puolesta), kuitenkin esim. e60(507hp) m5 tai f430 ferrari jäävät kiitotien päässä vielä kyseiselle pyörälle. Noh kyllähän täältä muutama saabbi löytyy, joka nopeuden puolesta olisi meikäläisen fillarisuoritukset kepittänyt hyvinkin, mutta kumpi on ennemmin mittauspisteellä? Siitä en olisi niin varma.
Superautolla on parhaat mahdollisuudet pärjätä nopeille vakiopyörille 0-100km/h(jotka eivät pitkän ykkösen ja keulimisen takia mene vakioalustaisena juurikaan alle 3s). Etuvetoisella tietysti myös ton 0-100km/h alueen, jossa oltaisi ulkona sporttipyörän "mukavuusalueelta", voi sulkea pois.
Lentokentällä(puhumattakaan varttimailista) sitten aika mahdottomuus, jos joku ei tuo Halliin sitä kuuluisaa Bugattiaan. Vakiopyörillä(rajoitin poistettu ja/tai välitetty) on kuitenkin vedetty kymmeniä reilusti yli 300km/h tuloksia nopeusmittaustapahtumissa Suomessa, yhdelläkään vakioautolla ei ole, ja harvalla rankasti modatullakaan.
Ja ei, tarkoitukseni ei ollut nostaa mitään hirveää sotaa aiheesta auto vs mp. Mutta tuoda esiin, ettei ehkä sittenkään pienen eikä suuren budjetin saappailla pieksetä nopeita vakiopyöriä lentokentällä, puhumattakaan kiihtyvyyksistä. Vaikka autorintaman kärkipäässä moni Saabilla huiteleekin nopeusmittaustapahtumissa.
-SMR
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Virittämistä se on tuo rajoittimen poistaminenkin ja välitysten muuttaminen, eli ei voida puhua enää vakiopyöristä.SMRacing kirjoitti:Vakiopyörillä(rajoitin poistettu ja/tai välitetty) on kuitenkin vedetty kymmeniä reilusti yli 300km/h tuloksia nopeusmittaustapahtumissa Suomessa, yhdelläkään vakioautolla ei ole, ja harvalla rankasti modatullakaan.
Ja kannattaa miettiä myös paljonko enemmän siinä autossa on sitä massaa mikä täytyy viedä eteenpäin...verrattuna moottoripyörään.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Ajoneuvon massan vaikutus(teho/paino -suhde) kuitenkin on lentokentällä jo lähes mitätön, kun taistellaan ilmanvastusta vastaan(200km/h jälkeen). Taitaa pyörän etu perustua todella pieneen otsapinta-alaan(jonka vuoksi ilmanvastus jää todella pieneksi, mikäli kuski ajaa pyörää oikein), vaikka muotokerroin on huonompi mitä autossa.
Se vaan vaatii todella paljon voimaa, että tuollainen monen neliömetrin otsapinta-alan omaava laatikko saadaan menemään kovaa(vierintävastuksessa on tietysti eroa myös, mutta onhan se ilmanvastus merkittävin vastusvoima korkeissa nopeuksissa).
Onhan tuolla kentällä tosin monenlaista tossunkuluttajaa, kun osa jää jollakin uudehkolla tehokkaalla 180hp r1:llä 270km/h pintaan, tai bläkkärillä 250-260km/h. Autossa kuskin vaikutus ei taas ole niin merkittävä, kun istutaan kopin sisässä. Kaasu vaan pohjassa ja vaihdot oikein.
Mielestäni nopeusrajoittimen poisto ei kuitenkaan ole virittämistä? Tietysti saadaan nopeutta lisää(jos nyt käytännössä ajoneuvo jaksaa kulkea enemmän, mitä rajoittimen kanssa mahdollista). 300km/h ylitys ei kuitenkaan rajoitetulla vakiopyörällä(esim. uudemmat busat) ole mahdollista, kun rajoitin iskee n.290km/h kiinni(kun takarengas pyörii n.300km/h). Taitaa BMW olla ainut pyörä, jolla on mahdollista ylittää tuo 300km/h, koska nopeudenrajoitinta ei ole. Mutta gearing limited on jo ennen mailin merkkiä(n.304km/h). Saksalaisista autoistakin(esim. e60 m5) kuitenkin revitään nopeudenrajoittimia pois kenttäajoihin, ja mielestäni ne vielä voidaan "vakioksi" katsoa.
Tolla logiikallahan myös esim. madaltaminen olisi virittämistä, kun sillä voi olla vaikutusta auton/pyörän nopeuteen hieman.
Se vaan vaatii todella paljon voimaa, että tuollainen monen neliömetrin otsapinta-alan omaava laatikko saadaan menemään kovaa(vierintävastuksessa on tietysti eroa myös, mutta onhan se ilmanvastus merkittävin vastusvoima korkeissa nopeuksissa).
Onhan tuolla kentällä tosin monenlaista tossunkuluttajaa, kun osa jää jollakin uudehkolla tehokkaalla 180hp r1:llä 270km/h pintaan, tai bläkkärillä 250-260km/h. Autossa kuskin vaikutus ei taas ole niin merkittävä, kun istutaan kopin sisässä. Kaasu vaan pohjassa ja vaihdot oikein.
Mielestäni nopeusrajoittimen poisto ei kuitenkaan ole virittämistä? Tietysti saadaan nopeutta lisää(jos nyt käytännössä ajoneuvo jaksaa kulkea enemmän, mitä rajoittimen kanssa mahdollista). 300km/h ylitys ei kuitenkaan rajoitetulla vakiopyörällä(esim. uudemmat busat) ole mahdollista, kun rajoitin iskee n.290km/h kiinni(kun takarengas pyörii n.300km/h). Taitaa BMW olla ainut pyörä, jolla on mahdollista ylittää tuo 300km/h, koska nopeudenrajoitinta ei ole. Mutta gearing limited on jo ennen mailin merkkiä(n.304km/h). Saksalaisista autoistakin(esim. e60 m5) kuitenkin revitään nopeudenrajoittimia pois kenttäajoihin, ja mielestäni ne vielä voidaan "vakioksi" katsoa.
Tolla logiikallahan myös esim. madaltaminen olisi virittämistä, kun sillä voi olla vaikutusta auton/pyörän nopeuteen hieman.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000