Voit ihan rauhassa ajella, mutta lämpötilat ovat alhaalla ja kyllä sitten antaa check engine valon jossain vaiheessa(lämpötila-anturi, jäähdytinneste). Bensankulutus tietenkin voi olla vähän suurempi.Vodetti kirjoitti:Hyvä tietää, kiitokset vinkeistä!
Haulla sainkin jo hieman tietoa noiden tarvike sekä myös originaaliosien kestävyydestä. Ilmeisesti tuo ei hirveästi kustanna, joten täytyypä alkaa metsästämään kyseistä osaa. Uskaltaako tuolla autolla kuitenkin ajelemaan rauhallista ajoa kun en pääse heti osaa vaihtamaan?
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Viimeksi muokannut kiy0shi, Ke Loka 12, 2016 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nopeat kysymykset
Jos on semmoinen n.70 napainen yksikkö, niin se on TWICE jossa on muunmuassa keskuslukitus, toiminnanesto, varashälytin. polttimoilmaisin.yms9090909090 kirjoitti:Onko ng900 turbossa tuo apukuskin jalkatilan verhouksen takana oleva musta mötikkä keskuslukituksen ohjausyksikkö vai mikä. Siis tuo tuossa trionicboksin alapuolella
Re: Nopeat kysymykset
Mistäs johtuu korkeat kierrokset kylmänä käynnistäessä (2000-2500rpm) ja pakkasilla yli 3000rpm?
Re: Nopeat kysymykset
Jos se on semmonen muovinen röökiaskia pienempi boksi, niin kyseessä on keskuslukituksen ohjausboksi. Cabrioletissa vastaava löytyy sitten vasemman puolimmaisen takasivuverhouksen takaa.9090909090 kirjoitti:Onko ng900 turbossa tuo apukuskin jalkatilan verhouksen takana oleva musta mötikkä keskuslukituksen ohjausyksikkö vai mikä. Siis tuo tuossa trionicboksin alapuolella
Re: Nopeat kysymykset
Varashälyn ohjausboksi on NG900:ssa kuskin penkin kohdilla lattiamaton alla lähellä kynnystä.kiy0shi kirjoitti:Jos on semmoinen n.70 napainen yksikkö, niin se on TWICE jossa on muunmuassa keskuslukitus, toiminnanesto, varashälytin. polttimoilmaisin.yms9090909090 kirjoitti:Onko ng900 turbossa tuo apukuskin jalkatilan verhouksen takana oleva musta mötikkä keskuslukituksen ohjausyksikkö vai mikä. Siis tuo tuossa trionicboksin alapuolella
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Nopeat kysymykset
joo. tässä on just tuossa kuskin penkin alla tuon vss:sän ohjausyksikkö, ja selvis tosiaan että tuo apukuskin jalkatilan verhouksen takana oleva on keskuslukituksen ns. keskusyksikkö. Sain vähän selvyyksii muutenkin asiaan kun foorumist löytyi linkki -96 satkun englanninkieliseen käyttikseen´, kun täss oli saksankielinen vaan ja saksa ei itsellä taivu. edelleen toi takalukko huvittaa, ohjekirjassa on siitä myös maininta mut ei kyllä mitään vinkkejä miten sen auki saa
Re: Nopeat kysymykset
Mikähän sai OG9-3:n käsijarrun nappaamaan vasemman takapyörän lukkoon kesken ajon? Hiekkamontun reunalla menevällä metsätiellä, vauhtia alta kakskymppiä onneksi. Tämän jälkeen käsijarru aivan olematon.
Re: Nopeat kysymykset
^Pikaveikkaus, että käsijarrukengästä/kengistä lähti kulutuspinta irti. Voi siellä toki olla pieniä kiviäkin välissä, mutta käsijarrun esiinkaivamista taitaa vaatia joka tapauksessa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Nopeat kysymykset
Avaimesta painamalla aukeaa kaikki muut ovet paitsi kuskin ovi?
Toimi hetken kun oli huollossa ja akku oli irti, mutta muutaman kerran jälkeen kuskin ovi ei taas reagoi ollenkaan.
Missähän vika?
Toimi hetken kun oli huollossa ja akku oli irti, mutta muutaman kerran jälkeen kuskin ovi ei taas reagoi ollenkaan.
Missähän vika?
9-3 2001 2.0t
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Loka 07, 2016 13:25
Re: Nopeat kysymykset
B205L kone vuotaa hiukan jäähdytysnestettä siitä termostaatin/ylävesiletkun seutuvilta.
Kaikki pinnat siitä yläpuolelta on kuivia ja ylävesiletku on ehjä ja liitetty uudella klemmarillakin.
Vaihdoin termostaatin tiivisteen minkä "pitäisi" tiivistää myös tuo ylävesiletkun lähtö, mutta silti se tasainen pohjapinta heti siinä termostaattikotelon alla on jäähdytysnesteestä märkä ja myös vaihdelaatikon päällä olevissa pienissä kolosissa näkyy hiukan jäähdytysnestettä.
Mistähän se nyt sitten vuotaa? Jos se olis halki niin luulis koneen lämpenemisen myötä alkaa tulemaan reilumminkin nestettä mutta ei.
Voisko tuo ylävesiletkun lähtö olla jotenkin vääntynyt, tai että ei ole riittävän tasomainen eli vaikka kiristää nuo kaksi ruuvia niin ei silti tiivisty koko alalta?
Vinkkejä tahi ideoita vuotokohdan paikannukseen/korjaukseen otetaan mieluusti vastaan.
Kaikki pinnat siitä yläpuolelta on kuivia ja ylävesiletku on ehjä ja liitetty uudella klemmarillakin.
Vaihdoin termostaatin tiivisteen minkä "pitäisi" tiivistää myös tuo ylävesiletkun lähtö, mutta silti se tasainen pohjapinta heti siinä termostaattikotelon alla on jäähdytysnesteestä märkä ja myös vaihdelaatikon päällä olevissa pienissä kolosissa näkyy hiukan jäähdytysnestettä.
Mistähän se nyt sitten vuotaa? Jos se olis halki niin luulis koneen lämpenemisen myötä alkaa tulemaan reilumminkin nestettä mutta ei.
Voisko tuo ylävesiletkun lähtö olla jotenkin vääntynyt, tai että ei ole riittävän tasomainen eli vaikka kiristää nuo kaksi ruuvia niin ei silti tiivisty koko alalta?
Vinkkejä tahi ideoita vuotokohdan paikannukseen/korjaukseen otetaan mieluusti vastaan.
Re: Nopeat kysymykset
Itse itselleni vastaten Eli cobran yläpään kannaketta piti muokata koska kiinnitysruuvin kohta siirtyi 15mm kauemmaksi. Hukkaportin kellon kiinnitysruuvin kannasta piti nirhata puolet pois että cobra mahtui paikoilleen. Huohottimen putki meni taivuttamalla paikoilleen. Turbon lämpöpellistä piti leikata pala pois jotta by-passin putkelle tulee lisää tilaa. Melko helppo homma.MiccoK kirjoitti:9-3 T7. Eli mitä joutuu ranettamaan jos "shortneck" td04-turboon asentaa vakiomitsulle tarkoitetun imuputken (cobran) paikoilleen?
Ainakin cobran yläpään kannaketta tarvii muokata ja huohotin putkea jatkaa vaikka kumiletkulla?
Viimeksi muokannut MiccoK, To Loka 27, 2016 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: Nopeat kysymykset
9-3 -00 vuotaa reilusti laatikkoöljyä kuskin puolelta vetarin päästä.
vetari heiluu reilusti laatikon juuresta kun heiluttaa sitä.
jos keula ilmassa ja vaihde päällä, kuskin vetarista ottaa kiinni ja pyöräyttää niin klappia olis ainakin puoli kierrosta.
liikkeelle lähtiessä / pakittessa kolahtaa reilusti kytkintä nostaessa, kaikki tukikumit yms on ok.
summa summarum: taitaa siis holkin lisäksi olla laakerit tiensä päässä?
vetari heiluu reilusti laatikon juuresta kun heiluttaa sitä.
jos keula ilmassa ja vaihde päällä, kuskin vetarista ottaa kiinni ja pyöräyttää niin klappia olis ainakin puoli kierrosta.
liikkeelle lähtiessä / pakittessa kolahtaa reilusti kytkintä nostaessa, kaikki tukikumit yms on ok.
summa summarum: taitaa siis holkin lisäksi olla laakerit tiensä päässä?
ng 9-3 1.9ttid aero
9000 cs 2.0t
ex og9-3 aero
ex 9000 aero
ex 9000 CS 2.3 Turbo S
9000 cs 2.0t
ex og9-3 aero
ex 9000 aero
ex 9000 CS 2.3 Turbo S
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
OG9-3 2001.
Pääseekö akvaariokotelosta näkemään lämmityslaitteen kennoa jos,puhallinmoottorin/kotelon jossa suodatin on kiinni ottaa pois.
Pääseekö akvaariokotelosta näkemään lämmityslaitteen kennoa jos,puhallinmoottorin/kotelon jossa suodatin on kiinni ottaa pois.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Mahtuuko og9-3, jossa n.25mm madallussarja, pyörimään renkaat kokoa 205/60-16?
Jonkun rengaskokolaskurin mukaan nykyisiin renkaisiin (215/45-17) on ero +27mm halkaisijassa.
Tämä siksi, kun halvalla sais
Jonkun rengaskokolaskurin mukaan nykyisiin renkaisiin (215/45-17) on ero +27mm halkaisijassa.
Tämä siksi, kun halvalla sais
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Re: Nopeat kysymykset
Ei siitä paljon aikaa ole kun vaihdoin lämppärin puhaltimen muttei tullu syvemmälle kurkattuu.
Eikö siinä ole ekana ilmastoinnin kenno...
Puhaltimen irrottamiseen menee suht sama aika kuin keskikonsolinki ja yleensähän lämppärinkenno vuotaa takareunan o-rengaista.
Eikö siinä ole ekana ilmastoinnin kenno...
Puhaltimen irrottamiseen menee suht sama aika kuin keskikonsolinki ja yleensähän lämppärinkenno vuotaa takareunan o-rengaista.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992