Juu, Kilen (Lesjöfors) satsi on tilauksessa. Kyllähän se takapää saa vähän korkeammalla ollakin, mutta ei sentään noin paljoatomaatti kirjoitti:Alustasarjaa kehiin niin traktori look poistuu..
Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Kai tämä on jo kohta ajossa kun ei lätkääkään enään kannata katsoa?
Eikös ens keskiviikkona taas olisi paikalliskokoontuminen, siellähän tätä olis hyvä esitellä.
Eikös ens keskiviikkona taas olisi paikalliskokoontuminen, siellähän tätä olis hyvä esitellä.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Loputkin matsit kyllä kerkiää katsomaan MM-kisoja, kun jouset tulee todennäköisesti vasta ensi viikolla, eikä sinällään oikeastaan muuta enempi aikaa vievää tekemistä ole. Takapuskuri pitää etsiä, kattoverhous käyttää verhoilijalla ja asentaa se sitten paikoilleen, minkä jälkeen loput sisustan osat paikoilleen ja etuikkuna kiinni. Niin ja etupenkkien niskatukiin tarvitsi jotain osia vielä. Listat vielä tiivisteisiin ja homma alkaa olla aikaslailla paketissa (jotain varmaan unohtui, mutta tuollaista ainakin vielä tiedossa).axtec kirjoitti:Kai tämä on jo kohta ajossa kun ei lätkääkään enään kannata katsoa?
Eikös ens keskiviikkona taas olisi paikalliskokoontuminen, siellähän tätä olis hyvä esitellä.
Sitten vielä pesu, vahaus ja katsastaminen
Eiköhän Classic Saab Meetingiin mennessä ainakin tule valmiiksi, mielummin tietysti jo ensi viikon aikana.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Tänään laitettiin vasemmanpuoleiset aero-palat kiinni myös alhaalta. Ovipalaa ei vielä tosin laitettu kuin vain päädyistä kiinni, kun ei ollut sopivia rikkoja. Huomenna toinen puoli vuorossa, ainakin osittain, kun ei ruuvit varmaan riitä.
Etupenkkien niskatuet on nyt myös kondiksessa.
Kyllä se tästä valmistuu. Kattoverhous viedään verhoiltavaksi ensi viikolla ja jouset tulee myös silloin. Tavoitteena olisi nyt, että helatorstai viikon alussa olisi katsastus. Kerkiää sitten ajelemaan hieman, ennen pidempää reissua Hyvinkäälle.
Etupenkkien niskatuet on nyt myös kondiksessa.
Kyllä se tästä valmistuu. Kattoverhous viedään verhoiltavaksi ensi viikolla ja jouset tulee myös silloin. Tavoitteena olisi nyt, että helatorstai viikon alussa olisi katsastus. Kerkiää sitten ajelemaan hieman, ennen pidempää reissua Hyvinkäälle.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Juup, tänään laitettiin toisenpuoleisista aeropaloista etummainen alhaalta kiinni, sitten loppui sopivat ruuvit. Pelkääjänpuolen C-pilarin verhous myös taiteiltiin kasaan, muutamia painaumia tuli, mutta ei anneta niiden häiritä. Lopuksi isä vielä hioi takapuskuria, mikä oli maalattu harmaalla aiemmin, ja maalasi sen sitten mustaksi. Menee siihen asti ihan hyvin, että löytyy parempi tilalle.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Mitkäs vanteet tuossa on alla? Komeat.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Saabin 16" Cross-Spoket alla (keskilätkät puuttuu vielä paikoiltaan).Olli Kinaret kirjoitti:Mitkäs vanteet tuossa on alla? Komeat.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Oma satku just samanlainen mutta viistokeula. Pitäs varmaan hankkia jostakin korisarja, kun passaa niin hyvin tohon konttiperäänkin. Tulis muuten komiat vanteet kun kiillottaisit noista tuon huulen.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Perjantaina 15.5. tehdään omistajanmuutos papalta pojanpojalle.
Maanantaina 18.5. on vetarin vaihto aamulla ja iltapävällä katsastus.
Pikkuisen paineita loppuviikkoon: kattoverhous kuntoon ja paikalleen, loput helmapalat kiinni, tuulilasi paikalleen, jouset vaihtoon, tuulilasin sudit paikalleen ja lopputarkistus.....back to streets again after three years delay.
Maanantaina 18.5. on vetarin vaihto aamulla ja iltapävällä katsastus.
Pikkuisen paineita loppuviikkoon: kattoverhous kuntoon ja paikalleen, loput helmapalat kiinni, tuulilasi paikalleen, jouset vaihtoon, tuulilasin sudit paikalleen ja lopputarkistus.....back to streets again after three years delay.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Takajouset on vaihdettu, mikä teki tosi hyvän ulkonäöksellisen vaikutuksen, kattopahvi viety verhoilijalle ja maalattaviksi sopivat puskimet hankittu. Kohta se on siinä ja pääsee tallia pesemään.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
No nyt on zetor-ilme poistettu.
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/kuvia/IMG_0787b.jpg
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/kuvia/IMG_0777.JPG
Huomenna pitäisi saada kattoverhous. Sitten tuulilasi paikalleen, kitit väliin ja listat paikalleen. Tuulilasinpyyhkijät paikalleen ja lopputsekkaus. Ja ei kun leimalle.
Huutaa T16 konetta nyt jo.
Pienen kokeilun jälkeen tuntui jäykälle, muttei tolkuttomalta kivireeltä.
Ennen WST/CSM tapahtumaa vaihdetaan vielä puskurit harmaisiin.
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/kuvia/IMG_0787b.jpg
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/kuvia/IMG_0777.JPG
Huomenna pitäisi saada kattoverhous. Sitten tuulilasi paikalleen, kitit väliin ja listat paikalleen. Tuulilasinpyyhkijät paikalleen ja lopputsekkaus. Ja ei kun leimalle.
Huutaa T16 konetta nyt jo.
Pienen kokeilun jälkeen tuntui jäykälle, muttei tolkuttomalta kivireeltä.
Ennen WST/CSM tapahtumaa vaihdetaan vielä puskurit harmaisiin.
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, La Touko 16, 2009 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Näyttää kyllä todella hyvältä
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Makealta näyttää..
Ja isäpapankin mieli tekee jo turbokonetta.
Siinähän teille sitten seuraava proggis,eihän tuon näköinen auto saa olla hidas ja hävitä kaikenmaiilman corolloille suin muille vaio peleille.
Ei vaan,hyvä näinkin ja varmasti tulee hyvin pidetty auto kun on itse aikaa ja rahojaan siihen tuhlannut.
Aivan toista kun hakisi kaupasta valmiin.
Ja isäpapankin mieli tekee jo turbokonetta.
Siinähän teille sitten seuraava proggis,eihän tuon näköinen auto saa olla hidas ja hävitä kaikenmaiilman corolloille suin muille vaio peleille.
Ei vaan,hyvä näinkin ja varmasti tulee hyvin pidetty auto kun on itse aikaa ja rahojaan siihen tuhlannut.
Aivan toista kun hakisi kaupasta valmiin.
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Bilsteinit ilmeisesti tuli iskareiksi? Itsellänikin alusta päivittyi tänään. Kilenin jouset ja iskareiksi sachs eteen ja kyb taakse. Olin varautunut jopa kovempaankin alustaan, mutta parempi näin, tuntui koeajon perusteella juuri sopivalta mulle.
Tuliko autoon muuten kallistuksenvakaajat? Topikkia on kyllä tullut seurattua, enkä muista että olisi mainittu.
Niin ja komia on
Tuliko autoon muuten kallistuksenvakaajat? Topikkia on kyllä tullut seurattua, enkä muista että olisi mainittu.
Niin ja komia on
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Bilsteinit on joka nurkassa.
Kilenin sarja jousina ja kyllä ne kallistuksenvakaajatkin asennetaan. Eteen on jo ja taakse etsitään. Tosin nykyinenkin alusta riittää auton vaatimattomille voimavaroille vallan hyvin, mutta rakennetaan autoa tältä pohjalta ja toisaalta opetellaan sujuvaa ja asiallista liikennetapaa ennen koneswappia. Pakkohan siihen on joskus ryhtyä. Uudet jarrujen hilppeet = levyt, satulat, letkut, palat jne on asenettu ja herkiltä tuntuvat. Käppäri passataan nyt kohdalleen, kun alkavat osaset olla hakeutuneet kohdilleen.
Kilenin sarja jousina ja kyllä ne kallistuksenvakaajatkin asennetaan. Eteen on jo ja taakse etsitään. Tosin nykyinenkin alusta riittää auton vaatimattomille voimavaroille vallan hyvin, mutta rakennetaan autoa tältä pohjalta ja toisaalta opetellaan sujuvaa ja asiallista liikennetapaa ennen koneswappia. Pakkohan siihen on joskus ryhtyä. Uudet jarrujen hilppeet = levyt, satulat, letkut, palat jne on asenettu ja herkiltä tuntuvat. Käppäri passataan nyt kohdalleen, kun alkavat osaset olla hakeutuneet kohdilleen.
# 419 Vesa Pohjalainen