Piti oikein käydä Trafissa kurkkaamassa vero, se on 246 euroa vuodessa. Ei nyt ihan pieni, muttei mahdotonkaan. Kulutus ei kuten todettua ole mikään varsinainen valtti, mutta periaatteessa aika sama kuin millä tahansa tuon ikäluokan perusautolla, manuaalina varmaan leikkaisi litran pois, mutta sitten se olisi, niin, manuaali

Kyllähän tämmöinen pikkuinen automaatti on mulle varmaan se järkevin valinta pihan perusautoksi. Näitten pikkuisten ongelma on pitkälti se, että loppujen lopuksi aika harvaan on saatavissa perinteinen automaatti, liian useassa on robotti-viritelmä, eli se automaattinen manuaali tms., kuten vaikkapa Aygossa ja kumppaneissa. Ei oikein hotsita sekään. Mitä enemmän olen etsinyt näitä sitä selvemmin olen tajunnut, että tuli puolivahingossa napattua aika harvinainen yksilö, ainakin mitä tulee peruskuntoon, kilometreihin ja hintaan. Lähellekään mitään vastaavaa automaattina en ole sen koommin löytänyt.
Manuaalina löytyy näitä b-Corsiakin silloin tällöin nättejä ja vähän ajettuja helmiä, kohtuuhintaan, mutta kun se manuaali on ihan eri asia. Tuohon fiksaus-myyntitouhuun voi manuaaleja tulla, mutta kovin helposti en "vakituiseen" käyttöön enää manuaalia laita missään muodossa.
Säännöllisesti seuraan edelleen Mitsubishin Space Star-tarjontaa, se voisi jossain vaiheessa olla kaikin puolin looginen jatkumo esim. Corsalle, ovat vaan pitäneet hintansa hyvin, eli alta kymppitonnin ei tahdo oikein järkeviä löytyä. Semmoista rahaa en pikkukippoon laita. Corsa on paha vertailukohta, kun se ei ollut hinnalla pilattu ja tarjoaa siihen nähden todella paljon autoa.
Toki olen itselleni sanonut, että jossain vaiheessa on pakko taas vähän panostaa omaankin autoon, mutta siihen menee joka tapauksessa vähintään toista vuotta, mitä luultavimmin pari-kolme. Uskoisin sen sitten aikanaan kuitenkin olevan kokoluokaltaan suht pienen, ynnä käyttökuluiltaan ja kulutukseltaan hyvin maltillisen. Valtiovallan toimet viittaavat siihen, että muu ei yksinkertaisesti ole järkevää. Toisaalta olen itselleni jo aika monta kertaa todistanut, että pienelläkin rahalla löytyy asiallisia pelejä, kun vaan malttaa etsiä, eipä siis suljeta mitään ovia, ei ole tapana !
Tuosta Volvosta ensiautoksi olen jokseenkin samaa mieltä kuin siinä yllä, vaikka siitä kovasti pidän, niin onhan tuo 11 litran lukema kulutusmittarissa ihan kauhea ominaisuus muuten kivassa autossa ja saattaa muodostua myös nuorelle miehelle deal breakeriksi, koska arvelen, että juuri tämä nuorempi painos minusta on se, jonka käsissä autot saavat kyytiä kilometrien suhteen erittäin runsaasti. Siinä mielessä hivenen maltillisempi auto kulutusmielessä saattaa sittenkin olla oikea vaihtoehto. Aika näyttää.