Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Vai laskee 9-3:n hinta alle kolmenkympin. Muistan vuonna 93, kun uusi 900 tuli markkinolle, se maksoi lähes 170000mk, eikä sillä rahalla saanut edes kierroslukumittaria! Siinä kohtaa mentiin metsään ja rajusti, hintaero vanhaan oli melko suuri, eikä uusi malli nyt kuitenkaan ihan C-Mersun kanssa ollut samalla viivalla.. Suomen myynti putosi pysyvästi, 9-3:en nosti sitä hiukan. Nykyinen 9-3:en on vielä ihan nykyaikainen auto, ja nyt loppuvuosina jokainen myyty auto on tehtaalle pelkkää plussaa.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Tällä hetkellä 9-3:n hinta alkaa 30253 eurosta (SS TiD 120hv Linear Business). Vastaava farmari maksaa noin 31700. Uuden mallin päästö, eli samalla myös veroprosentti laskee. Vaikka auton autoveroton hinta vähän nousisi, niin hinta 9-3 SS TTiD 130hv voi olla 29990€. Ja vastaava farmari 31600.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
apu,apupoika kirjoitti:Jossain olikin hieno videon pätkä, missä oli pientä driftausta SC:llä, josta oli koko etuakseliston vetopuoli tiputettu pois pelistä.aero kirjoitti:Ei oikein, kun tuolloin pitäisi saada katkaistua veto etuakselilta. Ylipäätään haldexeissa ja ainakin pääosin muissakin henkilöautojen automaattisesti kytkeytyvissä nelivedoissa etuveto on jatkumo ja vetoa pätkitään taka-akselilla (missä se on helpompaa - etuakselille on tila hiukan hakusassaan). Saabin tapauksessa tämä korostuu, kun ainakin nimenomaan 9-3:ssa se haldex -tekniikka on taka-akselin luona. Saabissa sentään välitysjuttuja on pohdittu niin pitkälle, että niiden avulla taka-akselille saadaan haluttaessa n. 90% voimasta.ng900aero kirjoitti:
Mutta jos siinä kolkissa kerran on sähköisesti ohjattu neliveto, niin mahtaisikohan sitä olla mahdollista ohjelmoida niin että se toimisi normaalitilassa AINA takavetona, ja pidon puutteessa osaisi ohjata maks 35% vedosta etupyörille?
Siis täh vois olla pikkuisen huono vetopito autossa, jossa moottori ja vaihdelaatikko on etuakselin etupuolella poikittain ja silti olis takaveto? Pitäis varmaan ensiksi kääntää koko linja pitkittäis-suuntaan jotta tälläinen systeemi olis mahdollinen?!
Onko tollanen Drifting Saab toteuttettu todellakin jollain omalla tekniikalla?? Vai jollain ihan muulla? Olisi kiva tietää minkälainen peli kyseessä? Sori tälläinen ihan ohi aiheen kirjoittelu..
Mutta itseäkin Saab kiinnostaa kyllä sen verran lujaa, että jos hinnat laskevat tonne alle kolmenkympin ja sellaisella rahalla sen tosiaankin saisi kotiin asti, niin voisi jopa ajatellakkin moisen ostoa.
#3655
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Tuoltahan se löytyi.veltto kirjoitti: Siis täh vois olla pikkuisen huono vetopito autossa, jossa moottori ja vaihdelaatikko on etuakselin etupuolella poikittain ja silti olis takaveto? Pitäis varmaan ensiksi kääntää koko linja pitkittäis-suuntaan jotta tälläinen systeemi olis mahdollinen?!
Onko tollanen Drifting Saab toteuttettu todellakin jollain omalla tekniikalla?? Vai jollain ihan muulla? Olisi kiva tietää minkälainen peli kyseessä? Sori tälläinen ihan ohi aiheen kirjoittelu..
Mutta itseäkin Saab kiinnostaa kyllä sen verran lujaa, että jos hinnat laskevat tonne alle kolmenkympin ja sellaisella rahalla sen tosiaankin saisi kotiin asti, niin voisi jopa ajatellakkin moisen ostoa.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ahaa putkirunko ja Volvon 5-pyttynen motti ja jäykkä taka-aksila, eli ei mitään tekemistä normi vehkeen kanssa.apu,apupoika kirjoitti:Tuoltahan se löytyi.veltto kirjoitti: Siis täh vois olla pikkuisen huono vetopito autossa, jossa moottori ja vaihdelaatikko on etuakselin etupuolella poikittain ja silti olis takaveto? Pitäis varmaan ensiksi kääntää koko linja pitkittäis-suuntaan jotta tälläinen systeemi olis mahdollinen?!
Onko tollanen Drifting Saab toteuttettu todellakin jollain omalla tekniikalla?? Vai jollain ihan muulla? Olisi kiva tietää minkälainen peli kyseessä? Sori tälläinen ihan ohi aiheen kirjoittelu..
Mutta itseäkin Saab kiinnostaa kyllä sen verran lujaa, että jos hinnat laskevat tonne alle kolmenkympin ja sellaisella rahalla sen tosiaankin saisi kotiin asti, niin voisi jopa ajatellakkin moisen ostoa.
http://www.lundgrenracing.se/
#3655
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
En ole lukenut mitään speksejä, vain katsonut videonpätkän. Siisti silti.veltto kirjoitti:Ahaa putkirunko ja Volvon 5-pyttynen motti ja jäykkä taka-aksila, eli ei mitään tekemistä normi vehkeen kanssa.apu,apupoika kirjoitti:Tuoltahan se löytyi.veltto kirjoitti: Siis täh vois olla pikkuisen huono vetopito autossa, jossa moottori ja vaihdelaatikko on etuakselin etupuolella poikittain ja silti olis takaveto? Pitäis varmaan ensiksi kääntää koko linja pitkittäis-suuntaan jotta tälläinen systeemi olis mahdollinen?!
Onko tollanen Drifting Saab toteuttettu todellakin jollain omalla tekniikalla?? Vai jollain ihan muulla? Olisi kiva tietää minkälainen peli kyseessä? Sori tälläinen ihan ohi aiheen kirjoittelu..
Mutta itseäkin Saab kiinnostaa kyllä sen verran lujaa, että jos hinnat laskevat tonne alle kolmenkympin ja sellaisella rahalla sen tosiaankin saisi kotiin asti, niin voisi jopa ajatellakkin moisen ostoa.
http://www.lundgrenracing.se/
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ah, eli se oli vielä paljon pidemmälle viety, kuin mitä mulla oli käsitys. Eli helpottaa vielä vähemmän kytkentäisen etuvedon generointia.veltto kirjoitti:Ahaa putkirunko ja Volvon 5-pyttynen motti ja jäykkä taka-aksila, eli ei mitään tekemistä normi vehkeen kanssa.
http://www.lundgrenracing.se/
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hinnat ovat oikotiellä:tmr97 kirjoitti:Tällä hetkellä 9-3:n hinta alkaa 30253 eurosta (SS TiD 120hv Linear Business). Vastaava farmari maksaa noin 31700. Uuden mallin päästö, eli samalla myös veroprosentti laskee. Vaikka auton autoveroton hinta vähän nousisi, niin hinta 9-3 SS TTiD 130hv voi olla 29990€. Ja vastaava farmari 31600.
Saab 9-3 SC 130hv TTiD linear 31 325,81 €. Sisältää linear active paketin, eli vastaa linear business mallia. Xenonit 957,04€ ja audio 150 372,46€.
Vectoria ei 130hv versiona näytä suomessa olevan, eli 160hv Vector 34 964,11 €.
Automaattina 160hv linear 36 543,68 €
Saabin halogeenit ovat oikein hyvät, joten 31700€:lla saa hyvin varustellun perhefarkun.
Golf variant 2.0TDI suunnileen samoilla varusteilla webaston kanssa on samoissa hinnoissa!
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hitto että voi aamuväsyny ihminen lukea väärin. Hetken aikaa nimittäin pohdiskelin, että kuka muka maksaa ~30ke autoon radiosta 150 tonnia, kunnes järki heräsi .tmr97 kirjoitti:Hinnat ovat oikotiellä:
Saab 9-3 SC 130hv TTiD linear 31 325,81 €. Sisältää linear active paketin, eli vastaa linear business mallia. Xenonit 957,04€ ja audio 150 372,46€.
Vectoria ei 130hv versiona näytä suomessa olevan, eli 160hv Vector 34 964,11 €.
Automaattina 160hv linear 36 543,68 €
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Saabin viesti on taas ihan sekaisin. Kun käy metroauton sivuilla, niin hinnat on jotain ihan muuta. Eli siellä on ns vakiohinnat ja oikotiellä business hinnat. Vakiohinnat ovat kovat, eikä niillä kauppaa käydä. Olen vuoden verran kytännyt käytettyä facelift diesel 9-3:sia, kaikki linearit ovat busineksia.
Eli metroauton hinnastossa varusteiltaan puutteellinen SC 160hv linear 35950,76 € ja oikotiellä linear active paketin sisältävä perusvarustukeltaan kunnossa oleva BL-versio 33484,15 €. Harmi kun TL:n ja TM:n hinnastoissa ovat yleensä nuo vakiohinnat, niin jokainen noin 30k€ perheautoa sieltä katsova hylkää saabin heti kättelyssä.
Ei tällä menolla tule 9-3:n uutta aikaa!
Eli metroauton hinnastossa varusteiltaan puutteellinen SC 160hv linear 35950,76 € ja oikotiellä linear active paketin sisältävä perusvarustukeltaan kunnossa oleva BL-versio 33484,15 €. Harmi kun TL:n ja TM:n hinnastoissa ovat yleensä nuo vakiohinnat, niin jokainen noin 30k€ perheautoa sieltä katsova hylkää saabin heti kättelyssä.
Ei tällä menolla tule 9-3:n uutta aikaa!
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Aika monen merkin kohdalla ns. business-hinnasto on halvimmissa versioissa kovassa suosiossa (Audi, MB, BMW, Volvo nyt ainakin) ja sama ongelma kaikilla on tuolla TM-hinnastossa... Sitten voidaan syyttää markkinointia jos tästä business-hinnastosta ei liikkeessä kerrota vaan yritetään myydä ns. normaalihinnastolla.
Mitä nyt itse taannoin kysyin BMW 320dA business:ta Autokeskukselta, niin yli 6k€ halvempi niillä varusteilla kuin normaaliversiosta varusteltuna. Ja tätä business:ta myyjä ehdotti heti alkuunsa.
Mitä nyt itse taannoin kysyin BMW 320dA business:ta Autokeskukselta, niin yli 6k€ halvempi niillä varusteilla kuin normaaliversiosta varusteltuna. Ja tätä business:ta myyjä ehdotti heti alkuunsa.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Onkos näitä MY2011 autoja jo näkynyt liikkeissä siellä etelässä?
Onko varustelussa mitään muutoksia?
Saatiinko sedanin hinta painettua alle 30 t euron?
Saab.fi sivuilla on näköjään vielä 139 g päästöillä nuo autot tuossa rakenteluosiossa ja hinnastossa MY10 autot.
Paikallisen jälleenmyyjän pomoa oli haastateltu lehdessä ja hän kertoi Saabin olevan entistä kilpailukykyisempi pienempien päästöjen ja alentuneen hinnan myötä. Ei vain ole missään vielä näkynyt noita alentuneita hintoja.
Onko varustelussa mitään muutoksia?
Saatiinko sedanin hinta painettua alle 30 t euron?
Saab.fi sivuilla on näköjään vielä 139 g päästöillä nuo autot tuossa rakenteluosiossa ja hinnastossa MY10 autot.
Paikallisen jälleenmyyjän pomoa oli haastateltu lehdessä ja hän kertoi Saabin olevan entistä kilpailukykyisempi pienempien päästöjen ja alentuneen hinnan myötä. Ei vain ole missään vielä näkynyt noita alentuneita hintoja.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Saabin 9-3:n uudistus on hyvin pidetty salaisuus. Verrataan nyt skodaan: Kun octavian PD kone vaihtui 2011 mallissa CR-koneeseen: Samana päivänä kun hinnastot tulivat, niin konfiguraattori poistettiin ja tilalle PDF:t, jossa uudet tiedot. Konfigurattori tuli noin 1kk päästä takaisin, kun olivat saaneet tiedot sinne.mike kirjoitti: Saab.fi sivuilla on näköjään vielä 139 g päästöillä nuo autot tuossa rakenteluosiossa ja hinnastossa MY10 autot.
Ja vastaus kysymykseen 30k€ alituksesta: 9-3 SS 130hv TTiD Linear Business: 29 951,07€
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hollannissa on annettu hinnat 9-3 2011 jo esille.
http://www.saabsunited.com/2010/10/2011 ... b-9-3.html
http://www.saabsunited.com/2010/10/2011 ... b-9-3.html
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Onkohan Saabille markkinoiden eniten kulutusta lisäävät automaatit 9-3:ssa, ei ainakaan helpolla löydä huonompaa.. 34 grammaa, huh.