Veikkaus että eberin ohjainlaite sökö. Vikakoodeistahan tuo selvinnee. Tervetuloa kerhoon...mmo kirjoitti:Mikseiköhän polttoainekäyttöinen lisälämmitin käynnisty manuaalisesti saati ohjelmoimalla? Saattaa lähteä lämpimässä tallissa kokeiltaessa muttei pakkasessa seisottuaan.
Välillä lähtee itsekseen käyntiin ilman omaa ohjailua niin kuin kai pitääkin, välillä kuitenkaan ei, vaikka on sekä ilma että moottori kylmä.
Menossa pajalle, mutta millaista diagnoosia ja korjailua mahtaa olla odotettavissa? Auto 1.9 aut tid vm 2005, hirsch-lastutettu 129 kW.
Eberin toiminta
Re: Eberin toiminta
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberin toiminta
No saako muutettua? Tuntuu että turhaa lämittelyä yli +5 keleillä.Rene-Rane kirjoitti:aero kirjoitti:raja on juurikin tuo +8C.
Saa Muutettettua TECH'killä
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Eberin toiminta
Ei saa muutettua.
Tässä ketjussa oli ihan oikeaakin tietoa saatavilla, ennen kuin foorumi moderoitiin banaanisaarille.
Meidän yksilöön tulee tapponappi toukokuun huollossa. Tapponapiksi ei käykään aiemmin esittämäni viiva-nappi, koska sen ohjaus ei toteudu oikealla logiikalla. Maskinsuojaa käyttämällä saa myös koneen luulemaan jo nollakeleillä, että on 10 astetta lämmintä, eikä Eber käynnisty lyhyellä matkalla.
Tässä ketjussa oli ihan oikeaakin tietoa saatavilla, ennen kuin foorumi moderoitiin banaanisaarille.
Meidän yksilöön tulee tapponappi toukokuun huollossa. Tapponapiksi ei käykään aiemmin esittämäni viiva-nappi, koska sen ohjaus ei toteudu oikealla logiikalla. Maskinsuojaa käyttämällä saa myös koneen luulemaan jo nollakeleillä, että on 10 astetta lämmintä, eikä Eber käynnisty lyhyellä matkalla.
Re: Eberin toiminta
Miten tuo viivanappi sitten toimii? Saisko sitä sopivalla kytkennällä / releillä pelaamaan halutusti?Ristom kirjoitti:Tapponapiksi ei käykään aiemmin esittämäni viiva-nappi, koska sen ohjaus ei toteudu oikealla logiikalla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Eberin toiminta
Se oli kahdelle mahdolliselle asialle, joista toista en muista.
Toinen oli ehkä ohjaus SID ohjattavalle sähköiselle lohkolämmittimelle, kun auto ei käy ja toinen jollekin muulle lisälaitteelle.
Joka tapauksessa logiikka ei sovi Eberin tappamiseen.
Meidän yksilöön pitäisi tulla ihan erillinen tappovipu radion vasemmalle puolelle ilman väyläriippuvuutta.
Toinen oli ehkä ohjaus SID ohjattavalle sähköiselle lohkolämmittimelle, kun auto ei käy ja toinen jollekin muulle lisälaitteelle.
Joka tapauksessa logiikka ei sovi Eberin tappamiseen.
Meidän yksilöön pitäisi tulla ihan erillinen tappovipu radion vasemmalle puolelle ilman väyläriippuvuutta.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: Eberin toiminta
Moro.
Tuota Eberin toiminnasta kysyisin. Wis:si sanoo, että eberi lähtee käyntiin kun ulkolämpötila on alle 8C, koneen lämpö alle 80C ja polttoainetta tankissa >12%. Niin milloin tuon eberin pitäs sitte sammua.. Eilen illalla lähdin eka kertaa "kylmällä" ilmalla liikkeelle tuolla kesällä ostetulla SC:llä, niin ulkoilma näytti 4 astetta, niin Eberi pärähti käyntiin. Ajoin n.30km, ulkolämpötila seilasi 4-7 asteen välillä ja Eberi huusi koko matkan, ainakin kojelaudan merkkivalon mukaan. Sammui vasta kun sammutin auton. Jotain häikkää tuossa mulla on koneen lämpiämisen kanssa, kun lämmöt ai läheskään aina nouse normaalliin asti. Oisko temostaatti tai joku lämpöanturi vähä viallinen.. Pitäskö Eberi sammua, kun koneen lämpö on yli tuon 80 astetta???
Tuota Eberin toiminnasta kysyisin. Wis:si sanoo, että eberi lähtee käyntiin kun ulkolämpötila on alle 8C, koneen lämpö alle 80C ja polttoainetta tankissa >12%. Niin milloin tuon eberin pitäs sitte sammua.. Eilen illalla lähdin eka kertaa "kylmällä" ilmalla liikkeelle tuolla kesällä ostetulla SC:llä, niin ulkoilma näytti 4 astetta, niin Eberi pärähti käyntiin. Ajoin n.30km, ulkolämpötila seilasi 4-7 asteen välillä ja Eberi huusi koko matkan, ainakin kojelaudan merkkivalon mukaan. Sammui vasta kun sammutin auton. Jotain häikkää tuossa mulla on koneen lämpiämisen kanssa, kun lämmöt ai läheskään aina nouse normaalliin asti. Oisko temostaatti tai joku lämpöanturi vähä viallinen.. Pitäskö Eberi sammua, kun koneen lämpö on yli tuon 80 astetta???
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: Eberin toiminta
Valo palaa valmiustilan merkiksi. Ei ole sama kuin Eberin käynti.