Parts for Saabs

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Azanovix
"Hölösuu"

Re: Parts for Saabs

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Olisko Itellan ja vastaavien kartellihinnoittelulla osuutensa asiaan?
siiseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Azanovix kirjoitti:Olisko Itellan ja vastaavien kartellihinnoittelulla osuutensa asiaan?
Mutta Itella ja vastaavat kuljettavat sen tavaran taas kotimaassa eteenpäin...
juhokare
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tänään sain paketit:

Kuva
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
vitikka
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Oma kokemukseni ko. kaupasta on seuraava (negatiivinen):

Ostin Bilstein B6 -iskunvaimentajia 4 kpl ja muuta pientä tavaraa 8.1.2011. Laittoivat parin päivän päästä s-postia, että iskarit ovat lopussa. Täydennyksen piti tulla kahden viikon sisällä. No niin sitten kävikin, että täydennystä tuli parin viikon päästä ja paketti lähti matkaan. Paketti saapui minulle kuukauden päästä tilaamisesta.

Innokkaana varasin korjaamosta vaihtoajan, mutta parin päivän päästä tästä mielessä alkoi kummittelemaan takaiskarien yläkiinnitys, joka oli siis samanlainen kuin alakiinnityskin. Käväisin autolla toteamassa, että ne eivät autooni käy ja rupesin selvittelemään netistä asiaa tarkemmin. Hetken surffattuani totesin iskarien olevan Vectra C:n iskarit eikä Saabin. Niinpä peruin huollon ja laitoin otsikon firmaan s-postia asiasta. Muutamien sähköpostien ja -30c pakkasessa otettujen kuvien jälkeen he myönsivät iskarien olevan väärät.

Vierähti pari päivää, kunnes he saivat selvitettyä missä olivat mokanneet. Vastaus oli "listausvirhe", mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Ilmoittivat, että laittavat uudet ja oikeat iskarit tilaukseen ja siinä kestää reilut pari viikkoa, että ne saapuvat heille. Tämän jälkeen he postittavat iskarit minulle. Hyvä.

Tiedustelin, kuinka väärien iskarien palautus tapahtuu. Lopulta jouduin itse maksamaan palautuksen (toki sain myöhemmin rahat takaisin), koska he eivät kuulemma voi järjestää noutoa toisesta maasta. 60€ postituksella lähti iskarit takaisin Britteihin.

Kului muutama viikko ja sain sähköpostin, jossa kerrottiin uusien iskarien lähteneen kohti Suomea. Ajattelin, että nyt vihdoin alkaa tapahtua. No, paketti matkasi nopeasti kyllä Suomeen asti, mutta täällä se sitten kierteli ympäriinsä, koska Parts for saabs oli laittanut lähetykseen väärän osoitteen. Jouduin soittamaan GLS -nimiseen firmaan joka hoitaa pakettien edelleenlähetyksen Suomessa ja selvittelemään asiaa. Oikea osoite saatiin lappuihin ja posti lähti kuljettamaan pakettia minun kotiovelle. Sanoivat toimituksen tapahtuvan tiistaina ennen klo 14.

Tänään aamulla heräsin klo 6 ja koska olen sairaana, jäin odottelemaan paketin saapumista. Puolen päivän aikaan hain postin ja laatikossa olikin noutolappu eli paketti oli toimitettu lähimpään postiin (10km päässä). Katsoin netistä seurantatunnuksella tietoja ja siellä luki, että toimitusta oli yritetty klo 06:21 ja sen jälkeen viety postitoimipisteeseen, koska ketään ei ollut kotona. JA PASK.T! Soitin siltä istumalta postin asiakaspalveluun ja tyttö sai hieman hermostuneen asiakkaan palveltavaksi, anteeksi hänelle siitä. Kertoi ottavansa yhteyttä kuljetukseen ja sanoin, että soittavat minulle suoraan sieltä kuljetuspuolelta. Kesti reilut puoli tuntia ja postiauto ajoi pihaan paketin kanssa. Soittoa ei ole vieläkään kuulunut :lol: (tämä asia ei liity otsikon aiheeseen, mutta kuitenkin).

Avasin paketin ja sieltähän löytyi kuin löytyikin oikeat iskarit. MUTTA, molemmista etuiskareista ja yhdestä takaiskarista oli lohkeillut maalia liian vähäisen paketoinnin takia. Yhteensä 6 kohdasta oli lohkeillut maalia. Tämäkin vielä. Paketti oli tehty YHDESTÄ kerroksesta paukkumuovia ja pakkausteippiä päälle. Onko se nyt ihme jos osat kärsivät, kun ei ole päälle edes pahvia viitsitty laittaa.

Laitoin siltä istumalta sähköpostia Parts for saabsille kuvien kera. Ilmoitin, että paketti oli liian heppoisesti pakattu eikä siitä mielestäni voi syyttää kuljetusfirmaa. Ilmoitin myös, että tahdon korvausta koko hommasta, koska aikaa on kulunut tilauksesta 2 kuukautta ja 1 viikko ja lopulta minä sain vialliset iskarit.

Vastaus tuli viidessä minuutissa ja siinä he kertoivat, että EIVÄT VOI antaa korvausta, koska alunperin olin saanut iskarit liian halvalla. Ensimmäiset iskarit oli hinnoiteltu Opelin osien mukaan, mutta SAABin osat ovat 100€ kalliimmat. He olivat kuulemma antaneet minulle jo alennusta, kun eivät vaatineet lisää rahaa minulta oikeiden iskarien yhteydessä. Lisäksi ovat joutuneet maksamaan kaksi ylimääräistä postituskulua, joten tämän takia he eivät voi antaa minulle mitää korvausta. Eli minulla on vaurioittuneet (vain kosmeetista) iskarit joita jouduin odottamaan melkein 2,5 kuukautta enkä saa korvausta tästä.

Eikä tässäkään vielä kaikki. Olin alunperin tilannut myös pattereita SAABin kaukosäätimiin. Niiden toimitusaika venyi, joten he ilmoittivat lähettävänsä patterit myöhemmin minulle erillisenä lähetyksenä. Pattereita ei ole vieläkään kuulunut, joten kysyin samalla missä ne viipyvät? Sain vastauksen, että ne on toimitettu ensimmäisen paketin yhteydessä. JA PASK.T! Laitoin äsken vastauksen heille ja kerroin, että he ovat laittaneet minulle sähöpostin liittyen ko. jälkitoimitukseen ja minulla on jopa heidän allekirjoittamansa tilauslista, jossa kaikki muut artikkelit on ruksattu toimitetuiksi paitsi patterit. Lapussa myös lukee, että patterit tulevat jälkitoimituksella. Tähän en ole saanut vielä vastausta.

Jep jep. Minä en enää tilaa tästä kaupasta mitään, mutta jokainen voi kokeilla onneaan. Jotkut ovat näyttäneet saaneen tavarat ilman ongelmia, mutta minulle tästä on ollut päänvaivaa liikakin.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
TurboOnly
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja TurboOnly »

Jep jep... Itellä myös ongelmia kyseisen kaupan kanssa.
Tilasin 8.2 kaikennäköistä pientä tavaraa, ei mitään harvinaisia osia. No kolme päivää myöhemmin tuli ilmoitus että yksi tilaamastani osista on loppu mutta he saavat sen viikon kuluessa. Aina tuli jotain viivytyksiä ja siitä sitten kului 11 päivää että he lähettivät muut osat ja sanoivat että puuttuvat osat tulevat jälkitoimituksena.
Siinä sitten kyselin kaikenlaista ja 2 päivää paketin lähetyksen jälkeen ilmeni että yksi toinenkin tilaamani osa on loppu ja sen he saavat vasta maaliskuun lopussa...

Ensimäinen erä tuli kyllä melko nopeasti, kolmessa päivässä ja paketissa oli kaikki mitä pitikin(ei siis kahta osaa mitkä oli loppu).
15.3 tuli sitten toinen puuttuvista osista jälkitoimituksena, eli viikko oli venynyt neljäksi viikoksi...
Vielä odotellaan viimeista puuttuvaa osaa jonka pitäisi saapua maaliskuun lopussa.

Päätin kuitenkin vielä kokeilla onnea ja tilata muutamia pikkuosia kaupasta.
7.3 laitoin tilauksen ja ei ole tähän mennessä kuulunut mitään, ei tietoa onko osia hyllyssä tai yhtään mitään. Lähetin sähköpostia tiedustellen että onko jotain ongelmia tilaukseni kanssa : Ei vastausta...

Epäilen että en kyseisestä paikasta paljoa enää tilaile....
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
Vastaa Viestiin