Henko 275 lph
Re: Henko 275 lph
Täältä löytyykin vertailu noista yleisimmistä pumpuista:
http://forums.evolutionm.net/automotosp ... -test.html
Pitänee hankkia tuollainen walbro, kun ovat kohtuu hintasia ~130e, deatschwerkki on jotain 200e luokkaa, eikä ole edes paljoa parempi vaikka luvataan 300lph...
http://forums.evolutionm.net/automotosp ... -test.html
Pitänee hankkia tuollainen walbro, kun ovat kohtuu hintasia ~130e, deatschwerkki on jotain 200e luokkaa, eikä ole edes paljoa parempi vaikka luvataan 300lph...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Henko 275 lph
Ettei vaan olisi Deatschwärkki kinkkikamaa, kahtokaapa esittelyvideo, n.3min kohdalla aukoo pussukan jonka sisältö on Henkon asentaneille aika tuttu..muutenkin (turbiini)pumppu on kuvissa liittimiä myöten hyvin samanlainen kuin Henko..hmm..
http://www.youtube.com/watch?v=hTKz9rfrhxw
http://www.youtube.com/watch?v=hTKz9rfrhxw
Viimeksi muokannut Wege, Ma Helmi 06, 2012 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Re: Henko 275 lph
Taitaa aika suuri osa noista tulla nykypäivänä kiinasta. Suurin ero eri valmistajien välillä on lienee kiinni laaduntarkkailusta ja siitä miten se hoidetaan. Nuo muoviosat pumpuissa, asennushilppeet ym, voivat kaikki tulla jopa samalta kiinatehtaalta. Se mitä pumpun sisältä löytyy onkin sitten se tärkein asia.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Henko 275 lph
Tälläinen löytyy näemmä myös:
http://www.enginebasics.com/Product%20T ... 00lph.html
Pistin sitten 255lph mallin tilaukseen 119e mamasanilta, katsotaan piisaako vähän reiluun 400hp e85:lla...
http://www.enginebasics.com/Product%20T ... 00lph.html
Pistin sitten 255lph mallin tilaukseen 119e mamasanilta, katsotaan piisaako vähän reiluun 400hp e85:lla...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Henko 275 lph
Mitäs kautta Saab-Tunersilta tilatut Henkot on yleensä toimitettu? Kolkista levahti pumppu matkalla ja tilailin Henkon tilalle, ensimmäinen ei saapunut koskaan perille. Paksukallona tilasin Gijs:iltä toisenkin, tällä kertaa seurannan kanssa. Seurannan mukaan pumppu olisi eilen toimitettu... Harmi vain että ainakaan itselle tuo ei tullut perille. Lähetetty ilmeisesti PostNL:n kautta josta kysellessä vastasivat että DPD Finland vastaa suomen jakelusta ja DPD:n mukaan pumppu olisi toimitettu? DPD:ltä en saanut vielä kyselyihin vastausta.
Pikkuhiljaa alkaa uskoa kotimaisien toimittajien etuihin kun saabikas seisoo kuudetta viikkoa tienposkessa pumpunpuuttessa...
Edit. Pumppu löytyi DPD:n terminaalista. Eivät saaneet alaovea auki tai kaivettua puhelinnumeroa mihin ilmoittaa saapuneesta lähetyksestä joten sillä tuo oli hukassa. Ensimmäisestä ilman seurantaa lähteneestä paketista ei ole havaintoja...
Edit 2. Ensimmäinen paketti oli lähetetty takaisin lähettäjälle kun eivät saaneet toimitettua sitä ajallaan. Syynä siis että talon alaovi on aina lukossa jolloin eivät pystyneet toimittamaan pakettia/ilmoitusta minulle.

Pikkuhiljaa alkaa uskoa kotimaisien toimittajien etuihin kun saabikas seisoo kuudetta viikkoa tienposkessa pumpunpuuttessa...
Edit. Pumppu löytyi DPD:n terminaalista. Eivät saaneet alaovea auki tai kaivettua puhelinnumeroa mihin ilmoittaa saapuneesta lähetyksestä joten sillä tuo oli hukassa. Ensimmäisestä ilman seurantaa lähteneestä paketista ei ole havaintoja...
Edit 2. Ensimmäinen paketti oli lähetetty takaisin lähettäjälle kun eivät saaneet toimitettua sitä ajallaan. Syynä siis että talon alaovi on aina lukossa jolloin eivät pystyneet toimittamaan pakettia/ilmoitusta minulle.
9-3 -01 Business
Re: Henko 275 lph
Mites ovat etanolilla kestäneet? Nyt houkuttaisi tilata moinen hintansa puolesta. Itsellä lävähti tänään DW200 pumppu ja joku (muu) uusi pumppu harkinnassa.
Henkon lisäksi mietinnässä Bosch 044 sekä Walbro 255lph pumput... Näillä tosin enemmän hintaa, mutta jos vaikka kestäisi pitempään etanolilla?
Henkon lisäksi mietinnässä Bosch 044 sekä Walbro 255lph pumput... Näillä tosin enemmän hintaa, mutta jos vaikka kestäisi pitempään etanolilla?
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Henko 275 lph
Vuoden on henko kestänyt kolkissa, tosin kilsoja vaan noin 10 tkm
Lakkaako se DW pyörimästä vai mitä tapahtuu ?
Lakkaako se DW pyörimästä vai mitä tapahtuu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Henko 275 lph
Onko joku DW200 vanhempi malli? Kauanko kesti viinaajossa? Eikös näitä olla kimppatilailtu reilun puoleisesti juuri viinakestävyyden takia? Eikö se sittenkään kestä edes sitä minkä walbro?
Ahdonvoimaa
Re: Henko 275 lph
Mitenkä paljon näitä DW-pumppuja on jo hajonnut? Pelottaa kyllä tuon oman DW300 puolesta noilla kokemuksilla...
Re: Henko 275 lph
n. 3500km tuli täyteen.
Huomenna menen vielä mittaamaan yleismittarilla, että pumpulle varmasti menee virta.
Toista sytkäkasettia on testattu sekä tulppia. Joten varmaankin tuo pumppu... Kun kääntää virrat päälle, niin kuuluu pumpulta hento naksahdus, mutta ei kuulosta että menisi päälle.
Rupean itse kallistumaan tuon Walbron 255lph suuntaan. On vieläpä samoissa mitoissa vissiinkin mitä tuo DW200. Ei tartte uutta ämpäriä ostella.
Mutta vielä ollaan pienellä varauksella, koska en ole vielä pumppua vaihtanut. Voi olla myös kampiakselin asentotunnistin.
Huomenna menen vielä mittaamaan yleismittarilla, että pumpulle varmasti menee virta.
Toista sytkäkasettia on testattu sekä tulppia. Joten varmaankin tuo pumppu... Kun kääntää virrat päälle, niin kuuluu pumpulta hento naksahdus, mutta ei kuulosta että menisi päälle.
Rupean itse kallistumaan tuon Walbron 255lph suuntaan. On vieläpä samoissa mitoissa vissiinkin mitä tuo DW200. Ei tartte uutta ämpäriä ostella.
Mutta vielä ollaan pienellä varauksella, koska en ole vielä pumppua vaihtanut. Voi olla myös kampiakselin asentotunnistin.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Henko 275 lph
Eikös DW pumpuissa ollu 3 vuoden E85 takuu, jokatapauksessa 3,5tkm pumpulla tietää uutta pumppua takuuseen jos menny rikki. Maanantaikappale?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Henko 275 lph
Täälähän joku toinenkin kirjoitteli DW:n porsimisesta jokunen viikko sitten, mutta mikähän sen tapauksen analyysi oli. Ei nyt löydy taas nopeasti ko. tarinaa.
Olis ihan hyvä tietää jos näitä mykistyy että oliko vika pumpussa vai asennuksessa.
Olis ihan hyvä tietää jos näitä mykistyy että oliko vika pumpussa vai asennuksessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Henko 275 lph
Tänään vaihdoin kampiakselin asentoanturin varmuudeksi, mutta ei auttanut.
Auto antaa 12V PA-pumpulle, mutta ei lävähdä käyntiin.
Huomenna käyn hakemassa tilkan polttoainetta ja sitä suoraan moottorille niin nähdään käykö. Sen jälkeen sitten mahdollisesti Walbro 255lph tilaukseen.
Auto antaa 12V PA-pumpulle, mutta ei lävähdä käyntiin.
Huomenna käyn hakemassa tilkan polttoainetta ja sitä suoraan moottorille niin nähdään käykö. Sen jälkeen sitten mahdollisesti Walbro 255lph tilaukseen.

Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Henko 275 lph
Bensaa suoraan kaasuläpälle ja johan käynnistyi laakista.
Lähti Walbro 255 varmuudeksi tilaukseen ja kun tulee, niin ämpäri ulos tankista...
Lähti Walbro 255 varmuudeksi tilaukseen ja kun tulee, niin ämpäri ulos tankista...
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Henko 275 lph
Pidä sitten ämpäri puhtaana roskista ja kopistele josko henkon pumpun nielusta löytyy jotain kiinteää mikä on jumittanut sen. Tai annat hipauksen väärännapaisesti jännitettä jos se vaikka sylkäisis mahdollisen roskan pois ja sen jälkeen toimii normaalisti ?
Muistaako kukaan kellä se toinen pysähtynyt DW oli ja mistä syystä ?
Muistaako kukaan kellä se toinen pysähtynyt DW oli ja mistä syystä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko