Automaattivaihteiston öljynvaihto
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Täällä sama juttu, näyttää nollaa.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Etsi TTCM eikä tTCM. Mulla se on Mode 2 ja sieltä 23 on TTCM.jlatomaa kirjoitti:mitäs sitten jos tTCM näyttää nollaa SID infossa...?
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Täytyypä tarkistaa
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Kyseinen näyttö toimii vain viisivaihteisessa automaateissa.
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Mulla on viisi vaihteinen, mutta TTCM:ää ei löydy ollenkaan. Kenties sais uudelleen ohejelmoinnilla näkyviin?Zebe kirjoitti:Kyseinen näyttö toimii vain viisivaihteisessa automaateissa.
Vaihdatin öljyt maanantaina ja sanoivat öljyn olleen ihan mustaa. Huoltokirjan mukaan 150tkm vaihdettu ja nyt 196tkm. Täytyy varmaankin tihentää vaihtoväliä.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Mode2 alta löytyi TTCM mutta näytti -40... Eli ei taida nelivaihteisen TCM sisältää lämmönmittausta
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
150km ajon jälkeen TTCM näytti 55c, joten aika kauan taitaa saada tyhjäkäynnillä käyttää, kunnes lämmöt on 80c:ssä
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Mulla nousi n. 15 minuutin nurkka-ajossa 80 C asteeseen. (btw. pohjasoftani on 55P ja puhun nyt 5 lovisesta automaatista.) Maantiellä ajaessa sitten laski jonkin verran (näytti n. 75 C astetta kun ulkona oli +3C).
Mutta kuten WISissä todetaan öljymäärän tarkistamisesta, niin ajetaan vaihteisto normaaliin käyttölämpötilaan. Sen ei tarvitse olla prikuulleen 80 astetta vaan suurin piirtein. Silloin öljyn tason on hyvä olla min/max -merkkien puolivälin tienoilla. Merkkien väli vastaa n. puolta litraa.
Mutta kuten WISissä todetaan öljymäärän tarkistamisesta, niin ajetaan vaihteisto normaaliin käyttölämpötilaan. Sen ei tarvitse olla prikuulleen 80 astetta vaan suurin piirtein. Silloin öljyn tason on hyvä olla min/max -merkkien puolivälin tienoilla. Merkkien väli vastaa n. puolta litraa.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Minullakin on 5-vaihteinen automaatti, mutta softasta en tiedä muuta kuin sen, että tekijä on jcarlson. Pitäisikö tuosta huolestua, että vaihteistoöjyn lämpötila ei nouse 55c yli?
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Nyt löytyi SID INFO:sta oikea kohta.
Mode 2 ja sieltä kohta 23 TTCM. Niinkuin nimimerkki 9000T&95SE kirjoitti.
Sain sieltä lukeman 40, mutta kun vähän kurnuttaa vaihteistoa niin nousee helposti 60.
Eli vaikka pakki päälle ja jarrua ja kierroksia niin öljy lämpenee hetkessä.
Tosin ei ole kovin suositeltavaa vaihteiston ja öljyjen kannalta.
Mutta SID INFO toimii hyvin. Ja siis kyseessä viisivaihteinen tomaatti.
Softa on jcarlson asentama. Joku asiantuntija voisi valottaa mitä kaikkea tietoa sieltä saa.
Tämäkin tieto tuli puun takaa.
Mode 2 ja sieltä kohta 23 TTCM. Niinkuin nimimerkki 9000T&95SE kirjoitti.
Sain sieltä lukeman 40, mutta kun vähän kurnuttaa vaihteistoa niin nousee helposti 60.
Eli vaikka pakki päälle ja jarrua ja kierroksia niin öljy lämpenee hetkessä.
Tosin ei ole kovin suositeltavaa vaihteiston ja öljyjen kannalta.
Mutta SID INFO toimii hyvin. Ja siis kyseessä viisivaihteinen tomaatti.
Softa on jcarlson asentama. Joku asiantuntija voisi valottaa mitä kaikkea tietoa sieltä saa.
Tämäkin tieto tuli puun takaa.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Tämä se olisi minunkin toiveeni. Minulla myös JC-softa heinäkuusta lähtien ja komiasti on pelannut. Pelkällä viinalla ajettu, ei mitään ongelmia ja aina se jaksaa naurattaa, kun petaalia painaa. Ne muutamat tärkeimmät on tiedossa, mutta suurin osa on niitä, joista ei ole hajuakaan. Siis mitä mikin tarkoittaa ja mitä niiden (suurinpiirtein) pitäisi olla. Eikä mitään linkkiä lontoon sivuille, vaan selvää suomea. Savokin kyllä vielä kääntyy. Onhan se iso homma, mutta saisihan sillä monen epäluuloisuutta ja vainoharhaisuutta lisättyä.louhelai kirjoitti:Nyt löytyi SID INFO:sta oikea kohta.
Mode 2 ja sieltä kohta 23 TTCM. Niinkuin nimimerkki 9000T&95SE kirjoitti.
Sain sieltä lukeman 40, mutta kun vähän kurnuttaa vaihteistoa niin nousee helposti 60.
Eli vaikka pakki päälle ja jarrua ja kierroksia niin öljy lämpenee hetkessä.
Tosin ei ole kovin suositeltavaa vaihteiston ja öljyjen kannalta.
Mutta SID INFO toimii hyvin. Ja siis kyseessä viisivaihteinen tomaatti.
Softa on jcarlson asentama. Joku asiantuntija voisi valottaa mitä kaikkea tietoa sieltä saa.
Tämäkin tieto tuli puun takaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Ei haittaa, alle 20 asteen ei lock-up, ja alle 40 asteen ei lock-up toiminnossa tapahdu luistoa.vitikka kirjoitti:Minullakin on 5-vaihteinen automaatti, mutta softasta en tiedä muuta kuin sen, että tekijä on jcarlson. Pitäisikö tuosta huolestua, että vaihteistoöjyn lämpötila ei nouse 55c yli?
Alkaen 125 asteen lämmöissä alkaa lämpötilaohjelmat toimimaan laatikossa.
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Onko muilla minkalaisia kokemuksia 4-vaihteisen automaatin toiminnasta ensimmäisistä vaihdoista kylmällä kelillä, esim. -20? Itsellä vaihtaa kolmosen todella tahmaisesti, tuntuu kuin painaisi jarrua samalla. 500m ajon jälkeen ei huomaa enää mitään. Öljyt vaihdettu pari kertaa ja taidan huuhdella laatikon vielä kerran kevään aikana.
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Muutamana pakkasaamuna (n. -10'c) huomannut että kolmonen menee aavistuksen pidemmällä luistamisella sisään kuin muut vaihteet. Pienen ajon jälkeen taas kuten muutkin eli suht huomaamatta.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Samaa tekee täälläkin, empä huolestuisi asiasta.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11