Uuden avaimen hinta
Re: Uuden avaimen hinta
Miten? Koodaus onnistuu uuteen avaimeen. Vanhan uudelleen koodaus onnistuu mikäli siihen on vaihdettu yksi piiri sisälle.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Uuden avaimen hinta
^ saabcentralilta tuli tavailtua, että suoraan ei onnistu vanhaan avaimeen, vaan pitää resetoida ts. piiri vaihtaa tmv. Ebayssä näytti joku myyvän palvelua. Uusi tai resetoitu avain menee sitten Tech2lla. Ymmärsinkö oikein? Privaan viestiä, jos joku kykenee auttamaan, korvausta vastaan.
Re: Uuden avaimen hinta
Olen vaihtanut noita piirejä esiohjelmoimattomiin malleihin ja ne ei ainakaan silloin toimineet. Eli tarvitaan esiohjelmoitupiiri jonka hinta n.20€. Siihen päälle joku euro vaihdosta ja jotain maksaa käytetty avainkin. Ollaankin jo uuden hinnassa eli ei kannata.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Uuden avaimen hinta
Sorry perskele katsoin jotta tää oli Femman vitja, siksi tuli väärää tietoa joten otan pakkia.suorsa kirjoitti:Miten? Koodaus onnistuu uuteen avaimeen. Vanhan uudelleen koodaus onnistuu mikäli siihen on vaihdettu yksi piiri sisälle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uuden avaimen hinta
Joo ei se uuden hinta ole mikään hirveäsuorsa kirjoitti:Olen vaihtanut noita piirejä esiohjelmoimattomiin malleihin ja ne ei ainakaan silloin toimineet. Eli tarvitaan esiohjelmoitupiiri jonka hinta n.20€. Siihen päälle joku euro vaihdosta ja jotain maksaa käytetty avainkin. Ollaankin jo uuden hinnassa eli ei kannata.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Uuden avaimen hinta
Tänään saapui kirjattu kirje, ja siellä kaksi avainkuorta. Ensimmäiseksi muistelin tätä tekstiä ilmoituksessa:AZP kirjoitti:Tilasin sitten kahtena kappaleena tällaiset.
Postikuluineen yhteensä alle 15 puntaa. Raportoin tuotteesta kun sen saan käsiini.
"The item does not come with any brand logos or any kind of branding to comply with the Trademarks Act 1994."
Juu ei ollut avainkuoren takakannessa logoa, pelkkä pyöreä paikka logolle. Pussissa oli sitten erikseen kaksi saabin logotarraa, jotka sopivat noihin paikkoihin. Lain pykälä varmaan täyttyi, henki ehkä ei
Sitten asentelemaan. Huomasin saman ilmiön kuin mistä jmaatta aikaisemmin raportoi. Eli kovan avaimen ja kotelon väliin jää pieni rako. Lisäksi tuo kaari, johon kovan avaimen muoviosa asettuu, on molemmista reunoistaan ehkä noin millin leveämpi kuin kovassa avaimessa. Tosin tuo alkuperäinen kovan avaimen muovi/kumiosa voi olla kulunut, koko vanha avain on niin kuppaisessa kunnossa, että äkkiä siitä on kumia rapsiutunut puolikin milliä pois.
Nuo raot on mulle ihan ok, kun tuote maksoi alle 10 euroa. Mutta mutta. Kun laitoin elektroniikan ja patterin sisään, ja puristin kuoret kiinni, jäi kuoren puoliskojen sauma repsottamaan yläpäästä. Ikään kuin paristo olisi liian paksu, ja sauman klipsilukitus ei menisi kunnolla pohjaan tai olisi riittävän vahva pitämään avainta kasassa. Tutkin takakuoren rakennetta, ja huomasin siinä pyöreässä pariston paikassa muovissa pienen kohoaman. Toisella puolella tätä kohtaa painaa se jousi, joka pitää kovaa avainta paikoillaan reijässään.
Korjasin tilanteen nyt laittamalla hieman pikaliimaa puoliskoihin ja painamalla ne tiukasti yhteen. Tämähän on kuin menisi lauantai-iltana torin snägärille aukomaan päätään, eli varmasti ensi viikolla kaukosäätimestä hyytyy patteri, ja pienestä pikaliiman määrästä huolimattaen en saa kuorta ehjänä auki. No, elämä on, ja mulla on onneksi noita kaksi, ja on ne vanhatkin tuossa vielä, vaikkanäyttävätkin auton alle jääneiltä.
En silti usko että tätä parempaa tarvikeavainkuorta on tarjolla. Eli vaihtoehtona marmoritiskin 120 euron tilaukselle kahdesta uudesta avaimesta tämä toimii ainakin vielä tyydyttävästi. Katsotaan nyt pysyvätkö puoliskot paikoillaan kun avaimet on taskussa. Jos ei, niin lisää pikaliimaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Uuden avaimen hinta
Aika pieni säästö siinä vaiheessa kun on autolla jossain keskellä korpea (snägärillä) ja avain ei toimi... PCS:llä avaimen orkkiskuori maksaa noin 40e.
Eski
Eski
Re: Uuden avaimen hinta
Tuolla kuorella ei ole vaikutusta avaimen toimivuuteen. Marmorilla uusi avain elektroniikan kanssa 60 €, joten 40 € pelkästä kuoresta ei ole erityisen hyvä diili.
Alkuperäisten kuorten (todnäk myös tarvikkeen) laatu on niin surkeaa, että nuo saa varmaan uusia muutaman vuoden välein, jolloin ei välttämättä kiinnosta maksaa 4-6-kertaista hintaa joka kerta. Eri asia jos olisi kyse auton toiminnalle kriittisestä tai vaikeasti vaihdettavasta osasta taikka kertainvestoinnista.
Alkuperäisten kuorten (todnäk myös tarvikkeen) laatu on niin surkeaa, että nuo saa varmaan uusia muutaman vuoden välein, jolloin ei välttämättä kiinnosta maksaa 4-6-kertaista hintaa joka kerta. Eri asia jos olisi kyse auton toiminnalle kriittisestä tai vaikeasti vaihdettavasta osasta taikka kertainvestoinnista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Uuden avaimen hinta
Jaa eihän siinä kuoressa olekaan sitä elektroniikkaa sisällä. Sen elektroniikan saa näköjään parilla kympillä erikseen -> http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... e3781.html
Eipä ole kuitenkaan saabissa kalliita nämä avaimet verrattuna moniin muihin nykyautoihin...
Eski
Eipä ole kuitenkaan saabissa kalliita nämä avaimet verrattuna moniin muihin nykyautoihin...
Eski
Re: Uuden avaimen hinta
Niin, miten sen haluaa tulkita .
Jos merkkiliikkeessä täydellinen avain avain maksaa 60e ja Pro-Carilta saa erikseen kuoret 40e ja sisuskalut 20e, niin mikähän tässä ei sitten ole "erityisen hyvä diili"
Olisi kiva saada perusteluja.
Jos merkkiliikkeessä täydellinen avain avain maksaa 60e ja Pro-Carilta saa erikseen kuoret 40e ja sisuskalut 20e, niin mikähän tässä ei sitten ole "erityisen hyvä diili"
Olisi kiva saada perusteluja.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Uuden avaimen hinta
Hyvä diili ei ole maksaa 60 euroa kpl uusista avaimista elektroniikkoineen, jos tarvitsee vain uudet kuoret. Hyvä diili ei ole myöskään maksaa 40 euroa pelkistä uusista kuorista jos toimivat tarvikekuoret saa kympillä. Se, onko tarvikekuorten pieni repsotus sitten sen säästön arvoinen, on makuasia.
Jos tarvitsee uuden avaimen elektroniikkoineen, niin tuo 60 euroa on kyllä ihan hyvä diili.
Jos tarvitsee uuden avaimen elektroniikkoineen, niin tuo 60 euroa on kyllä ihan hyvä diili.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Uuden avaimen hinta
Ja just jetsulleen jees, näin on ja eikös tossa otsikossa puhuta Uudesta avaimesta ja sen hinnasta, uutta suoleen ku vanha kuolee.AZP kirjoitti: Jos tarvitsee uuden avaimen elektroniikkoineen, niin tuo 60 euroa on kyllä ihan hyvä diili.
Ps. Ei tuollaisista tarvikekuorista jotka repsottavat, aivan kuten sanoit kannata maksaa mitään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uuden avaimen hinta
Onko kukaan testannut tarvikekuoreen tarvikeversiota metalliavaimesta? Sopiiko se?
Kehottaisin myös muita testaamaan pystyykö pelkän näppäinpuoliskon vaihtamaan, ainakin ostamani tarvikekuoren päälipuoli istuu ihan hyvin alkuperäisessä alapuoliskossa kiinni.
Kehottaisin myös muita testaamaan pystyykö pelkän näppäinpuoliskon vaihtamaan, ainakin ostamani tarvikekuoren päälipuoli istuu ihan hyvin alkuperäisessä alapuoliskossa kiinni.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Uuden avaimen hinta
Itse tilasin uuden avaimen LänsiAuton kautta ja maksoi 30€. Oli kyllä hyvä olla alkuperäisten avainten koodi jonka sai tilaukseen mukaan (oli onneksi auton alkuperäisten papereiden mukana myös tuo ''avain koodi'')
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Re: Uuden avaimen hinta
Siis uuden avaimen metalliosan, kaukosäädinosan, kuoret vai koko hässäkän?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K