Perjantaina oli treenipäivä jonka ekaan F1-sessioon ei ihan ehditty, mutta toiset treenit seurattiin ja sen perään GP2:n aika-ajot. Formulat olivat selvästi vaisumpia ääneltään, kuin vapaastihengittävät GP2-autot. Vauhdissakaan ei suurta eroa ollut, ainakin Marussia/Manor taisi olla hitaampi kuin GP2-kärkipää... McLaren-Hondat kuulostivat aivan järkyttäviltä turisijoilta, jo äänestä saattoi päätellä, että eivät toimi eivätkä kulje mihinkään

Lauantaina ehdittiin paikalle Porsche cupin aika-ajoihin, jonka jälkeen olikin vuorossa F1 aika-ajot. Kimillähän homma meni ns. vituralleen, eli homma loppui jo Q1:een. Aika-ajot olivat muutenkin aika mielenkiintoiset, koska alussa rata oli märkä, mutta kuivui nopeasti, joten ajat paranivat koko ajan. Aivan Q1:n lopussa melkein jokainen kuski joka ylitti maaliviivan meni kärkeen, joten tilanne muuttui koko ajan, jopa McLaren oli hetken kärkipaikalla. Huvittavaa oli myös, että molemmat Mersu-kuskit pyörähtivät aika-ajojen päätteeksi ulos radalta. Aika-ajojen jälkeen ajettiin GP2 40 kierroksen kisalähtö, jota oli hyvin vaikea seurata, kun autoja ei erota toisistaan ja letka sekoaa pitkin rataa varsinkin varikkopysähdyksen jälkeen on hyvin vaikea tietää missä kärki menee. No Vandoornehan sen jälleen voitti, joten F1-kuskimarkkinoilla on ainakin yksi varma tulokas selvillä. Myös GP3:t ajoivat ekan kisalähdön vielä päivän päätteeksi ja sitä pystyi seuraamaan mukavasti, koska kisa kesti vain 24 kierrosta ja letka pysyi paremmin kasassa.
Sunnuntaina homma alkoi Gp3 ja GP2-kisalähdöillä, jotka olivat vähän lyhyemmät kuin lauantaina ja tällä kertaa GP2:n voitto meni Indonesian Haryantolle ja Vandoorne jäi toiseksi. Sitten vielä ennen F1-kisaa ajettiin Porsche Supercupin kisa, joka olikin melkeinpä koko viikonlopun kovinta vääntöä mitä radalla nähtiin. Kärkipaikastakin taisteltiin tosissaan ajamalla. F1-kisan alla nähtiin myös mielenkiintoinen legendojen paraati, jossa ajettiin 80-luvun turbo-formuloilla joiden puikossa olivat mm. Jean Alesi, Gerhard Berger ja Niki Lauda. Näissä 1000hv vehkeissä oli oikeaa henkeä ja meininkiä, ja viimeistään näiden vehkeiden jälkeen nykyformulat kuulostivat nuhaisilta pölynimureilta. Minardin auto syttyi palamaan ja taisi tuhoutua aika pahasti, mutta autoa ajanut Pierluigi Martini selvisi ehjin nahoin. Kuvia legendoista -> http://www.f1fanatic.co.uk/2015/06/21/p ... ds-parade/
Itse F1-kisa olikin sitten melko tylsä, joka loppui Kimiltä heti kakkosmutkan jälkeen Alonson kanssa muodostettuun kasaan. Turva-auton poistumisen jälkeen Mersut menivät menojaan. Bottas sentään sai suoritettua pari ohitusta radalla, Massa pääsi Vettelin edelle Ferrarin varikkosähläyksen ansiosta. Viisi autoa taisi tulla maaliin samalla kierroksella, kun Rosbergin poika ajoi voittoon ja ruutulipulle pääsi vain 14 autoa. Sittenpä tapahtuma oli meidän osalta paketissa ja suunnattiin kotimatkalle. Kokonaisuutena kuitenkin mahtava viikonloppu ja paikkana Itävalta oli muutenkin kokemisen ja näkemisen arvoinen.
Eski