Oletko käynyt kokeilemassa NG9-5:sta? Pari sopii nettiautostakin tuohon väliin. Jouduin omasta luopumaan paikkaluvun loppuessa pitkin hampain. Mielestäni omassa NG9-5 dieselissä ainakin automaattilaatikko oli välillä jopa hieman töksähtelevä ja optimoitu polttoaineen säästöön eikä turhia luistellut. Kulkupuolikin oli mielestäni parempi, kuin 160hv:llä olisin odottanut, saati jos olisi softa optimoitu..Sabo kirjoitti:Tässä muutama pientä kiimaa aiheuttava ilmoitus. Lievästi yli budjetin, mutta mikä muu olisi parempi sijoitus kuin auto...
http://www.nettiauto.com/bmw/530/8189761
http://www.nettiauto.com/audi/a6/8206581
Näissä ajoneuvovero kiikkuu siinä 700 euron korvilla?
Dieselin valintaa
Re: Dieselin valintaa
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Dieselin valintaa
Nyt kun maagista VW:n 1.9tdi: tä ei enään tietääkseni saa. Niin kyllä vaihtoehdot on BMW, MB , tai ehkä volvo noilla kriteereillä. Jos korjaus/huolto kustannukset ei pelota tai osaa korjata itse niin siitä vaan, etenkin kun automaatteja harrastaa.
Vanhemmissa mersujen nelosdieseleissä E sarjassa ärsyttävä moottorin korina automaattivaihteisella kiihdyttäessä. Käsittääkseni moottoriäänet hiljeni uuden moottorisukupolven myötä joka tuli W211 faceliftiin jotain -06.
Jokatapauksessa jos polttoainetalous on ainut syy vaihtaa autoa , taitaa olla ettei e/km taida em. vaihtoehdoilla laskea. Osaltaan siitä pitää
huolen jo tuo isojen dieseleiden älytön ajoneuvovero.
Vanhemmissa mersujen nelosdieseleissä E sarjassa ärsyttävä moottorin korina automaattivaihteisella kiihdyttäessä. Käsittääkseni moottoriäänet hiljeni uuden moottorisukupolven myötä joka tuli W211 faceliftiin jotain -06.
Jokatapauksessa jos polttoainetalous on ainut syy vaihtaa autoa , taitaa olla ettei e/km taida em. vaihtoehdoilla laskea. Osaltaan siitä pitää
huolen jo tuo isojen dieseleiden älytön ajoneuvovero.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: Dieselin valintaa
Eipä tuossa omassa 530d:ssä mitkään pahat ole verot. N. 400€ enemmän kun bensa-Saabissa oli. Aika vähillä kilsoilla tuon jo säästää. Ja mitä huoltokuluihin tulee, niin ei tuohon bimmeriin ainakaan osat ole sen kalliimpia kun Saabiin. Tai jotkut osat on kalliimpia, jotkut halvempia. Sama koskee huoltoja.
Tietenkin jos vertaa puhdittomaan 1.9tdi passattiin, niin onhan nuo isot saksalaiset käyttökuluiltaan suurempia, mutta on ne pikkasen eri tason autoja ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan ja suorituskyvyltään.
Tietenkin jos vertaa puhdittomaan 1.9tdi passattiin, niin onhan nuo isot saksalaiset käyttökuluiltaan suurempia, mutta on ne pikkasen eri tason autoja ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan ja suorituskyvyltään.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Dieselin valintaa
Täysin vailla mitään tietopohjaa en ng9-5 uskalla ostaa. Saako osia ym. mistään ja lisäksi ne aika hyvin pitänyt arvonsa.
Olen alkanut miettimään 2008 - 2009 og9-5:n uittamista Ruotsista. tuolla 15 teurolla saisi kilpiin kohtuu vähän ajetun ja varustellun yksilön. Lisäksi kaikki huollot ja ropauksen (poislukien moottori) olisi tuttua kauraa, Puslajumpat ja muut. Iso este Ruotsista hakemiselle on lukiossa aikoinaan ala-arvoisesti suoritetut ruotsin kurssit.
Saakos tuon dieseli oogeen softan päivitettyä tehokkaampaan versioon?
Olen alkanut miettimään 2008 - 2009 og9-5:n uittamista Ruotsista. tuolla 15 teurolla saisi kilpiin kohtuu vähän ajetun ja varustellun yksilön. Lisäksi kaikki huollot ja ropauksen (poislukien moottori) olisi tuttua kauraa, Puslajumpat ja muut. Iso este Ruotsista hakemiselle on lukiossa aikoinaan ala-arvoisesti suoritetut ruotsin kurssit.
Saakos tuon dieseli oogeen softan päivitettyä tehokkaampaan versioon?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Dieselin valintaa
Saa softattua, luokkaa 190 hv ja 420 Nm. Yhteys jcarlsoniin, niin homma hoituu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Dieselin valintaa
Noniin, sittenkin vielä yksi Saabi ennen merkin vaihtoa. Tänään ostettu 9-3 ttid ss vector -11. Lähi viikkoina hieman koneelle päivitystä niin ei jää jalkoihin.
Vanha kiesi vielä viikon vakuutuksissa sitten seisontaan, saa ostaa (2000 e).
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/8351154
Vanha kiesi vielä viikon vakuutuksissa sitten seisontaan, saa ostaa (2000 e).
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/8351154
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon