hinta/laatuerot osissa orkkis vs. tarvike

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

LUU5 kirjoitti:Hinnan lisäys ei oo edes ainoa muutos nimen vaihtuessa. Samalla asennusohjeet on jääny pois...
Motonetista kun hain jarrupalat ysiysiin, niin pikkuisen alkoi suupieliä nykimään, kun ohjelappusen suomenkielinen osuus oli otsikoitu: "Masennusohje". :lol:

Oli pienoinen pakko jemmata kyseinen lappunen talteen, tuollaista muuten kukaan usko...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

to4 kirjoitti:Saas nähdä, olisko pitänyt hommata sittenkin Bougicordit :) .
99:iin maksoi 25€ tulpanjohdot ja puolanjohto. Olivat yksittäiskappaleita, ei merkkikohtainen sarja. Liikkeenä Auto-center (ei löydy muuta johtoa tätä hyllystä) ja merkkinä tietenkin Bougicord :D

P.S. Ai sitä salaman määrää männän päällä ja vielä suurtehopuolalla...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Toinen kuvan suodattimista on bil*****tistä ja toinen on saabin originaali. Kumpikohan on kumpi? :?

Kuva

http://home.online.no/~ha-s-ja/artimage ... tterit.JPG
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
uubi
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 23:04
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja uubi »

Tilasin Aineelta orkkis kampiakselin stefan (hihnapuoli) 40,63e joka olisi maksanut Motonetissä 7,40e. Öljypumpun O-rengas 8,78 e Motonetissä 2,02e. Olis varmana menny nuo Motonetinkin tiivisteet muutaman vuoden.
900i 2.1 16v -92 # 2361
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No vähän aihetta liippaa, eli merkkiosa vs. merkkiosa hinnoittelusta viimeisin kokemus: Tonnariin nokkaketjun ohjurit.

Jakokopassa olevat laahain ja ohjain 28€ ja 30€ PCS:ltä. Samat hilut Laakkosella n. 87€ kpl 8O

Oikeasti ihmetyttää tämä "perinteisten" merkkiliikkeiden osien hinnoittelu. Onko ne jumankauta teettänyt silloin vuonna 1992 noita ohjureita varastoon, ja nyt maksattavat tuotteen varastossamakaamisajan, arvonalennukset, inflaatiokoron ja valuuttavaihdosten tuomat lisät kerrottuna kahdella tavallisella alkuperäisvaraosan ostajalla :?: :evil:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

tonnarin kampiakselin stefa & jarrupalat motonetistä

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Tonnariini vaihdettiin 2003 syksyllä motonetista hankittu kampiakselin stefa (7,4 eur). Toistaiseksi toiminut moitteettomasti. :)

Myös motonetistä hankitut kalliimmat takajarrupalat (Ferodo 29,90 eur) ovat toimineet hyvin (vasta puoli vuotta ajettu) Joku kyseli aikaisemmin, että vinkuuko Motonetin kalliimmatkin jarrupalat kuten halvemmat (16eur), niin ei nää ainakaan ole vinkuneet...

-Marko
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tänään piti kokeilla. 82000 kilometriä ajetuissa Brembon jarrulaikoissa 99:ssä oli sormella tuntuva kuluma. Ihan hyvä ottaen huomioon, että ekat 45000km tuli vedettyä melko lailla nappilaudassa ja ekat etupalat kulu aivan loppuun kahdessa vuodessa :twisted:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

dimebak kirjoitti:... ja ekat etupalat kulu aivan loppuun kahdessa vuodessa :twisted:
Jumankeuta, miten saat kestämään palat 2 vuotta, mulla menee kahdet vuodessa edessä.. takana kestävät vuoden.. 8O
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tecthegreat
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 16:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja tecthegreat »

Ei voi yksiselitteisesti sanoa onko orkkis parempi kuin tarvike. Välillä ovat ihan samoja osia eri paketissa välillä hillitön ero. Muistakaa myös että tarvikeliikkeissäkin on eroa, Motonet yrittänee aina hankkia halvimman, mutta joku paikallinen varaosaliiteri saattaa yrittää pitää laatutasoakin yllä. Ja aina pitää tarvikeliikkeessä tinkiä!

Työmaalla muistellaan aina nyt jo eläkkeellä olevaa työkaveria, joka osti uuden 99:n ja silloinen Scan-auto oli sanonut että on ehdottomasti käytettävä alkuperäistä öljynsuodatinta jos tekee ns. väliöljynvaihdon, muuten ei takuut päde...Näin myös tapahtui, kunnes kerran meni jarrunesteet vähän ohi putsarin päälle ja alkoi maalit irrota. Alta paljastui Framin oranssi numeroineen kaikkineen. Taitaa siinä varaosatiskissä, missä lieneekään, olla vieläkin öljyläikkä kun ukko löi putsarin aikaa kovaa pöytään ja kysyi että mitä V***###¤¤¤%%%&&&"""***?

Klubin jäsen #2567
9-5 2.3tA wagon (vaimolla)
Volvo(kyllä, prkl) S80 D5 A
Scania
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 09:10
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Scania »

Minä ostan kaikki tarvittavat AD:ltä tai mistä nyt halvalla lähtee. Ei se hinta takaa laatua ja kokeilemallahan se selviää mikä on hyvä ja mikä ei. Tähän asti olen ollut pelkästään tyytyväinen ja niin kauan kuin tämä jatkuu, en varaosaliikettä Laakkoseen vaihda.
Homo Saabiens
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

mufflexin putkea en enää laita, alko pörisemään vajaassa puolessa vuodessa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Scania
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 09:10
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Scania »

NG900T kirjoitti:mufflexin putkea en enää laita, alko pörisemään vajaassa puolessa vuodessa.
Eiks sen kuulukin vähän pöristä.... 8)
Homo Saabiens
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

sakarias kirjoitti:Toinen kuvan suodattimista on bil*****tistä ja toinen on saabin originaali. Kumpikohan on kumpi? :?
Mä olen ainakin vienyt Saabin merkkihuoltoon noita Bil.... tai Mot....in suodattimia mukanani öljynvaihtoon/määräaikaishuoltoon, eikä ne yhtään ole nurisseet. Ja hyvin on Saabit pelanneet. Samoin tarvikejarrupaloja ja pakoputkia (ennen kattia) on tullut noissa kaikissa Saabeissa käytettyä (itse vaihdettuna). Plus mitähän kaikkea muuta... raitisilmasuodattimet, ilmansuodattimet...
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

99 -84 takapyörän napa (sis. laakerin) maksaa motonetissä karvan yli 90 eur. merkkiosa maksaa 200 eur.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

9-5T kirjoitti:
NG900T kirjoitti:mufflexin putkea en enää laita, alko pörisemään vajaassa puolessa vuodessa.
Samoin mutta kesti 2kk yli takuun päättymisen kunnes keskipöntön sisuskalut irtosi.
Toyota-liikkeissä ei pidetä enää pakoputkia varastossa lainkaan. Toyotissa on vuodesta 1992 lähtien käytetty pakoputkena rosteriputkea, joka ei ruostu ja kestää koko auton eliniän.

Mietityttää, miksi eivät kaikki ole keksineet samaa, vai haluaako joku autotehdas elättää pakoputkiteollisuuden tuotteillaan ?

Ja nyt irvileuat sanovat, että parin vuoden päästä on jäljellä vaan se rosteriputki ja auto on ruostunut pois sen ympäriltä :lol:

Ihan vakavasti mietin tätäkin juttua, kun viimeksi pari Saabia sitten vaihdon takapönttöä uuteen ja samalla katselin 300 tkm ajetun yli 10-vuotiaan Carinan uudenveroista putkea.

Mä haen merkkiliikkeestä vain sellaiset osat, mitä varaosaliikkeiden valikoimista ei syystä tai toisesta löydy. Merkkitavaraahan nekin myyvät ja laatu on ollut hyvä, takuut pelaa jos on tarvis jne. Olen ollut tyytyväinen. Biltemassa en tosin ole käynyt enää vuosiin :twisted: Sieltä sain kerran Saabiin takaiskuventtiilittömän öljynsuodattimen, joka tyhjensi sen aina kun auto sammutettiin vähän pidemmäksi aikaa. Arvatkaa kestikö öljyvalon sammuminen kauan aikaa, kun pakkasella piti ensin täyttää suodatin ennen kuin kierto alkoi. Onneksi huomasin homman heti ja vaihdon suodattimen, ennen suurempia ongelmia.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Vastaa Viestiin