9-5T kirjoitti:NG900T kirjoitti:mufflexin putkea en enää laita, alko pörisemään vajaassa puolessa vuodessa.
Samoin mutta kesti 2kk yli takuun päättymisen kunnes keskipöntön sisuskalut irtosi.
Toyota-liikkeissä ei pidetä enää pakoputkia varastossa lainkaan. Toyotissa on vuodesta 1992 lähtien käytetty pakoputkena rosteriputkea, joka ei ruostu ja kestää koko auton eliniän.
Mietityttää, miksi eivät kaikki ole keksineet samaa, vai haluaako joku autotehdas elättää pakoputkiteollisuuden tuotteillaan ?
Ja nyt irvileuat sanovat, että parin vuoden päästä on jäljellä vaan se rosteriputki ja auto on ruostunut pois sen ympäriltä
Ihan vakavasti mietin tätäkin juttua, kun viimeksi pari Saabia sitten vaihdon takapönttöä uuteen ja samalla katselin 300 tkm ajetun yli 10-vuotiaan Carinan uudenveroista putkea.
Mä haen merkkiliikkeestä vain sellaiset osat, mitä varaosaliikkeiden valikoimista ei syystä tai toisesta löydy. Merkkitavaraahan nekin myyvät ja laatu on ollut hyvä, takuut pelaa jos on tarvis jne. Olen ollut tyytyväinen. Biltemassa en tosin ole käynyt enää vuosiin

Sieltä sain kerran Saabiin takaiskuventtiilittömän öljynsuodattimen, joka tyhjensi sen aina kun auto sammutettiin vähän pidemmäksi aikaa. Arvatkaa kestikö öljyvalon sammuminen kauan aikaa, kun pakkasella piti ensin täyttää suodatin ennen kuin kierto alkoi. Onneksi huomasin homman heti ja vaihdon suodattimen, ennen suurempia ongelmia.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713