SRS taas
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Sitten sarjassa tyhmiä kysymyksiä..?
Mistä sinä sen ELKON iän päättelit...?
Katselin kotona romulaatikoissa olevia ELKOJA ja minusta niissä ei ollut
valmistus ajankohtaa..?
Jos sitten nuo esim.. ( FMS ) kirjain yhdistelmä tarkoittaa sitä..?
Muuten oli normaalit litaniat esim.. 1600µm 16V CE85°C
Mistä sinä sen ELKON iän päättelit...?
Katselin kotona romulaatikoissa olevia ELKOJA ja minusta niissä ei ollut
valmistus ajankohtaa..?
Jos sitten nuo esim.. ( FMS ) kirjain yhdistelmä tarkoittaa sitä..?
Muuten oli normaalit litaniat esim.. 1600µm 16V CE85°C
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Eihän tuo nyt tyhmäkysymys ollenkaan.
Boksi oli valmistettu viikolla 20 vuonna 96 joten ei ne konkat ainakaan tuoreempia ole.
Ei noissa kannukooltaan pienissä tosiaan ole valmistus ajankohtaa vaan olettaa saattaa jotta bosch on käyttänyt aika tuoreita tollaisessa laitteessa.
Isommissa (lapsen nyrkin kokosissa) sitten yleensä on jo ihan selkeä vuosi/viikko leima.
Boksi oli valmistettu viikolla 20 vuonna 96 joten ei ne konkat ainakaan tuoreempia ole.

Ei noissa kannukooltaan pienissä tosiaan ole valmistus ajankohtaa vaan olettaa saattaa jotta bosch on käyttänyt aika tuoreita tollaisessa laitteessa.
Isommissa (lapsen nyrkin kokosissa) sitten yleensä on jo ihan selkeä vuosi/viikko leima.
H***o, kai se on taas vietävä siihen 5ke techin perään, (Hertsikassa 24e missä huokeampi
) kun ei mistään löydy mitään infoo tosta Saabin OBD liittimen pin:8:sta.
B*W:n ja V****N softia kyllä löytyy maailmalta, vaan miksei Saabin.
No ehkä se on paras, näin ettei kaikenmaailman turaajat pääse koskemaan turvalaitteisiin.
Ja toivotaan, että nyt pysyy pimeänä seuraavat 100tkm.

B*W:n ja V****N softia kyllä löytyy maailmalta, vaan miksei Saabin.

No ehkä se on paras, näin ettei kaikenmaailman turaajat pääse koskemaan turvalaitteisiin.

Ja toivotaan, että nyt pysyy pimeänä seuraavat 100tkm.

SRS
Mulla sytytti turvavyö merkkivalon, syttyi noin kerran kuussa 4kk:n ajan, ja aina kun emäntä ajoi. Syy: Startatessa avaimen kääntö suoraan 0:sta -> start, SRS testi ei onnistunut -> merkkivalo.
Se miksi testi vanhemmiten hidastuu on minulle mysteeri, en ole vaivautunut enempiä tutkimaan. Nyt annan valon sammua ennen starttia ja vuoden olen nyt selvinnyt ilman SRS p**kelettä.
Se miksi testi vanhemmiten hidastuu on minulle mysteeri, en ole vaivautunut enempiä tutkimaan. Nyt annan valon sammua ennen starttia ja vuoden olen nyt selvinnyt ilman SRS p**kelettä.
- Iso vaan ei aikuinen -
-
- Matalapaineturbo
SRS testin viivästäminen?
Jos useimmat turhat SRS järjestelmän häiriöt johtuvat SRS-testin suorituksesta samanaikaisesti kun auton käynnistys alentaa akun jännitettä, niin voisikohan testin käynnistyksen viivästää tapahtuvaksi auton käynnistyttyä ja jännitteen pysyessä vakaana?
SRS:n toimintaselosteen mukaan järjestelmä saa jännitteen virtalukolta käynnistys- ja ajoasennoissa ja testi käynnistetään virtalukolta käynnistysasennosta annettavalla pulssilla (eli 12V starttauksen ajan).
Jos tuon testin käynnistyspulssin antaisi esim. vasta virta-avaimen palattua pois käynnistysasennosta, niin luulisi SRS-testin aikaisen jännitteen pysyvän vakaampana. Eli käynnistysjännitteen laskevalta reunalta liipaistava reilun mittainen 12 V pulssi (onkohan sellaisen generoimiseksi olemassa autokäyttöön sopivaa relettä?), voisin rakentaa aikani kuluksi.
SRS:n toimintaselosteen mukaan järjestelmä saa jännitteen virtalukolta käynnistys- ja ajoasennoissa ja testi käynnistetään virtalukolta käynnistysasennosta annettavalla pulssilla (eli 12V starttauksen ajan).
Jos tuon testin käynnistyspulssin antaisi esim. vasta virta-avaimen palattua pois käynnistysasennosta, niin luulisi SRS-testin aikaisen jännitteen pysyvän vakaampana. Eli käynnistysjännitteen laskevalta reunalta liipaistava reilun mittainen 12 V pulssi (onkohan sellaisen generoimiseksi olemassa autokäyttöön sopivaa relettä?), voisin rakentaa aikani kuluksi.
Re: SRS testin viivästäminen?
Vaan kun tuo vm97 syynää koko ajan.9000 cs -94 kirjoitti:Jos useimmat turhat SRS järjestelmän häiriöt johtuvat SRS-testin suorituksesta samanaikaisesti kun auton käynnistys alentaa akun jännitettä, niin voisikohan testin käynnistyksen viivästää tapahtuvaksi auton käynnistyttyä ja jännitteen pysyessä vakaana?

-
- Matalapaineturbo
Niin taitaa -94 mallikin tehdä
Kun tarkemmin miettii, niin se SRS-käynnistystestihän suoritetaan virran kytkemisen jälkeen. Jos maltaa odottaa, niin SRS valo sammuu jo ennen starttausta. Siis saisiko koko SRS-boxin sähköt jotenkin kytkettyä vasta moottorin käynnistymisen jälkeen?
Minulla ainakin useimmiten SRS-häly on jäänyt päälle heti käynnistyksestä, yleensä vielä syksyllä ensimmäisillä pakkasilla.
Minulla ainakin useimmiten SRS-häly on jäänyt päälle heti käynnistyksestä, yleensä vielä syksyllä ensimmäisillä pakkasilla.
mulle taasen on jo kaksi kertaa syttynyt srs-valo käynnistäessä. jännite pääsen jostain syystä laskemaan ja dianostiikka "boxi" sekoaa
ja valo syyttyy..
vika koodi on ekalla kerralla ollut jokin tilapäinen häiriö.
hyvinkäällä kävin 2 viikkoa sitten tech_2 perässä sammuttamassa valon jo kerran.
ja eikun taas huomenna uusiksi.
sen verran kuitenkin tiedän/kuulin, että vuonna 1996 tuli standardiksi melkein
kaikkiin autohin tuo opd-*liitin*. vikakoodit on standardoidut ja ne pystyy
lukemaan ja poistaamaan "boxista" lähes millä vain olevalla opd lukulaitteella- näin olisi käynyt tänään jos autossani olisi ollut tuo opd.
tietäikö kukaan mistä saisi vastaavat tiedot vahemman liittimestä ja
mistä tuollaisen liittimen saisi ostaa???
t.js
ja valo syyttyy..
vika koodi on ekalla kerralla ollut jokin tilapäinen häiriö.
hyvinkäällä kävin 2 viikkoa sitten tech_2 perässä sammuttamassa valon jo kerran.
ja eikun taas huomenna uusiksi.
sen verran kuitenkin tiedän/kuulin, että vuonna 1996 tuli standardiksi melkein
kaikkiin autohin tuo opd-*liitin*. vikakoodit on standardoidut ja ne pystyy
lukemaan ja poistaamaan "boxista" lähes millä vain olevalla opd lukulaitteella- näin olisi käynyt tänään jos autossani olisi ollut tuo opd.
tietäikö kukaan mistä saisi vastaavat tiedot vahemman liittimestä ja
mistä tuollaisen liittimen saisi ostaa???
t.js
harrastaminen ja harrastuksen loppuminen.
ai niin jos jostain saisi kyseisen vanhan mallisen liittimen vasta kappaleen
uros tai naaras what ever...
ja tietäis pinnien järjestyksen. mikä syöttää signaalia mikä on maa jne.
mulla olisi mahdollista lainata opd-lukulaitetta mielin määrin...
vois vaikka pitää sellaiset srs-valon sammuttelu päivät jne
uros tai naaras what ever...
ja tietäis pinnien järjestyksen. mikä syöttää signaalia mikä on maa jne.
mulla olisi mahdollista lainata opd-lukulaitetta mielin määrin...
vois vaikka pitää sellaiset srs-valon sammuttelu päivät jne

Harmi vaan, OBD lukulaitteella EI
noilla SRS ei valoa Saab merkkisessä autossa kuitata.
Germaaneissa saattaa onnistuakin (vaan ei ainakaan tuossa vm97 tonnarissa).
Moottorin ohjaus ongelmat kyllä OBD:stä selviää (selkokielellä esim. motor tempperature sensor- sort circuit, circuit open tai circuit malfunction ja kaikki nuo oli kolme eri vika tilannetta) Kokeilua.
No summasummarum OBD lukija on hiton hyvä (jos auto on yli vm96)
eli OBD2 protokollaa käyttävä. Vaan se ei pysty SRS eikä TCS järjestelmien vikoihin.
Niihin tarvii ton 5ke TECH:in ja tietenkin softat siihen 200-800e riippuen automallista.

Germaaneissa saattaa onnistuakin (vaan ei ainakaan tuossa vm97 tonnarissa).

Moottorin ohjaus ongelmat kyllä OBD:stä selviää (selkokielellä esim. motor tempperature sensor- sort circuit, circuit open tai circuit malfunction ja kaikki nuo oli kolme eri vika tilannetta) Kokeilua.

No summasummarum OBD lukija on hiton hyvä (jos auto on yli vm96)
eli OBD2 protokollaa käyttävä. Vaan se ei pysty SRS eikä TCS järjestelmien vikoihin.
Niihin tarvii ton 5ke TECH:in ja tietenkin softat siihen 200-800e riippuen automallista.

elikkäs airbagin yms. muiden vikakoodeja ei siis pysty lukemaan.
mulle jäi sellainen käsitys, että vikakoodit pystyisi lukemaan laitteella kuin laitteella. boxin vika tallenne muistin voisi tyhjätä.
jolloin vika koodit sais pois. oli sitten mikä tahansa vika.
mikäli sikäli kyseessä jokin tilapäinen häiriö.
itselläni on autossa 2kpl sellaisia liittimiä. toisesta luetaan moottorin
juttuja ja toinen on taas air-bagin yms. muiden lukuun.
sitten käsittääkseni uudemmissa se on korvattu yhdellä liittimellä, jossa
molemmat sekä moottorin että muun laitteiden luku hoidetaan yhdestä
liittimestä.
mikäs juttu tämä sitten on??
http://quasimotors.com/APC_ECUpins.htm

mulle jäi sellainen käsitys, että vikakoodit pystyisi lukemaan laitteella kuin laitteella. boxin vika tallenne muistin voisi tyhjätä.
jolloin vika koodit sais pois. oli sitten mikä tahansa vika.
mikäli sikäli kyseessä jokin tilapäinen häiriö.
itselläni on autossa 2kpl sellaisia liittimiä. toisesta luetaan moottorin
juttuja ja toinen on taas air-bagin yms. muiden lukuun.
sitten käsittääkseni uudemmissa se on korvattu yhdellä liittimellä, jossa
molemmat sekä moottorin että muun laitteiden luku hoidetaan yhdestä
liittimestä.
mikäs juttu tämä sitten on??
http://quasimotors.com/APC_ECUpins.htm
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Tuo on JETRONICIN kylkeen tuleva pistoke. ( omassa tontussa tuo on
akvaariokotelossa )
Ei liity ABS ja SRS systeemiin mitenkään.
Vaan on moottorinohjausjärjestelmään liittyvä pistoke. ( DI/APC )
akvaariokotelossa )
Ei liity ABS ja SRS systeemiin mitenkään.
Vaan on moottorinohjausjärjestelmään liittyvä pistoke. ( DI/APC )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Jaahas, joutuu liittymään muiden SRS-vikaisten kasvavaan joukkoon. Katsastuksessa totesivat että SRS-valo ei pala kun laittaa virrat päälle. Ei ole kyllä palanut viiteen vuoteen? Onkohan niin että joku on ottanut polttimon veke jos se on alkanut palamaan jatkuvasti tai vilkkumaan, kumpaa se nyt sitten tekeekin.
Ilmeisesti kannattaa ottaa mittaristo auki ja katsoa mitä sieltä löytyy. Sitten Saabin huoltoon nollauttamaan systeemi TECHillä tai mikä se nyt olikaan.
Ja jos ei tuo auta, niin turvatyynytön ratti sitten vaan tilalle. Mun auto on 93 ja silloinhan se ei ole ollut vakiovaruste, joten pitäisi onnistua katsastus ilman sitä. Niin ellei vika ole turvavyön kiristimet. Ketuttaa.
t. Mika
Ilmeisesti kannattaa ottaa mittaristo auki ja katsoa mitä sieltä löytyy. Sitten Saabin huoltoon nollauttamaan systeemi TECHillä tai mikä se nyt olikaan.
Ja jos ei tuo auta, niin turvatyynytön ratti sitten vaan tilalle. Mun auto on 93 ja silloinhan se ei ole ollut vakiovaruste, joten pitäisi onnistua katsastus ilman sitä. Niin ellei vika ole turvavyön kiristimet. Ketuttaa.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Minun tontussa se SRS valo ei pala koska olen ottanut pistokkeen
irti apukuskin puolella olevasta boksista.
Ja ainoa asia joka kavaltaa että autossa olisi/on airbag ratissa lukee
SRS ja kuskin ovessa on maininta tarralla airbagista.
Ja se inssi ei olisi kysellyt valon palamottomuudesta jos ratissa ei olisi
lukenut SRS.
*minä vaan ihmettelin "että mikä ihmeen airbag..? olisko tähän vaihdettu
ratti joskus..?" ja läpi meni..*
irti apukuskin puolella olevasta boksista.
Ja ainoa asia joka kavaltaa että autossa olisi/on airbag ratissa lukee
SRS ja kuskin ovessa on maininta tarralla airbagista.
Ja se inssi ei olisi kysellyt valon palamottomuudesta jos ratissa ei olisi
lukenut SRS.
*minä vaan ihmettelin "että mikä ihmeen airbag..? olisko tähän vaihdettu
ratti joskus..?" ja läpi meni..*
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#