Pitkälohkoisen 2.3T:n koneremontti
Tattis Mimmi taas kerran, korkki on pois nyttemmin. Laatikon puoleinen kampiakselin stefa tuli vaihdettua, ilman syytä tosin, ostin Motonetistä Scantechin stefan, joka ei oikein vakuuttanut laadullisesti, kiristysjousi hyppäsi 3 kertaa asennusvaiheessa pois, eikä ole lopullista varmuutta onko paikallaan edelleenkään. Muutenkin alkuperäisen stefan huulirakenne on vahvempi, täytyypä laittaa sellainen tilaukseen, ei ole kovin mielekästä napata konetta pois toistamiseen vuotavan stefan vuoksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Meikäläisen kampiakseli todettiin kieroksi ja joutui oikaisukoneeseen. Se miten se akseli siinä koneessa oikaistaan onkin minulle mysteeri. Noh selvinnee aikanaan. Ojalalla on uuden toimitilan avajaiset huomenna, joten voipi taas siirtyä kammen ja lohkon saaminen ensi viikkoon Mitähän rassaamista sitä keksisi ensi viikon lopuksi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Huh huh mitä stooria pojat pistää. Mulla katos yksi kerta öljynpaineet 99:stä jota haettiin sitten kissojen ja koirien kanssa. Öljynpaineanturin vaihdoin kaksi kertaa ja lopuksi nykäisin tuosta B-koneesta öljynpumpun irti ja vika löytyi itse paineventtiilistä. Sieltä löyty helkkarin iso metallilastu joka oli sitten jumittanut venttiilin eli ei öljynpaineita alle 1500 kierroksen. Että vähällä pääsin jos vertaa peinun moottorin aukomistahtiin.
Tuo muuten peinu muistuttaa jo paljon moottorikelkkailua. Eli, jos kellotat kaikki ajot ja huollot niin hyvällä kelkalla ajetaan kolme varttia ja huolletaan vartti. Huono kelkka onkin sitten vartti ajoa ja kolme varttia huoltoa.
Ja loppuun puolityhmäkysymys: Mitä eroa on ns. pikkulohkolla ja isolohkolla, kun eikös ne kumpikin ole 2,3 litraisia?
Tuo muuten peinu muistuttaa jo paljon moottorikelkkailua. Eli, jos kellotat kaikki ajot ja huollot niin hyvällä kelkalla ajetaan kolme varttia ja huolletaan vartti. Huono kelkka onkin sitten vartti ajoa ja kolme varttia huoltoa.
Ja loppuun puolityhmäkysymys: Mitä eroa on ns. pikkulohkolla ja isolohkolla, kun eikös ne kumpikin ole 2,3 litraisia?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
PITKÄlohko ja LYHYTlohko lienee oikeat termit PItkälohkoinen on, ermmm, pidempi. Lähinnä jakopään puoli lohkosta taitaa olla siis hiukan erilainen näissä kahdessa koneessa.dimebak kirjoitti:
Ja loppuun puolityhmäkysymys: Mitä eroa on ns. pikkulohkolla ja isolohkolla, kun eikös ne kumpikin ole 2,3 litraisia?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ööö missäs tommosista on ollut puhetta? Lyhyt ja pitkä lohkosista on ollut puhetta? Pikku ja isolohkoset liittynevät vain noihin V8 tarinoihin Kaikki saabin koneet on pikkulohkoisia.dimebak kirjoitti:Ja loppuun puolityhmäkysymys: Mitä eroa on ns. pikkulohkolla ja isolohkolla, kun eikös ne kumpikin ole 2,3 litraisia?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Pajavasaralla pajottavat siihen akselin kylkeen "oikaisukone"peinu kirjoitti:Meikäläisen kampiakseli todettiin kieroksi ja joutui oikaisukoneeseen. Se miten se akseli siinä koneessa oikaistaan onkin minulle mysteeri. Noh selvinnee aikanaan. Ojalalla on uuden toimitilan avajaiset huomenna, joten voipi taas siirtyä kammen ja lohkon saaminen ensi viikkoon Mitähän rassaamista sitä keksisi ensi viikon lopuksi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Joo, siksi oliki puolityhmäkysymys, kun mietin oliko pitkä- vai isolohko Onko niissä sitten se lohko samanlainen vai onko lohkokin erilainen ja onko se sitten lyhytlohko joka on sama kuin H-lohko?
Niin. Velipoika puhuu näistä Saabin moottoreista käyttäen termiä "vajaa-moottorinen". Varsinkin B- ja H-moottoreista, kun toinen puoli puuttuu kokonaan. Työpaikalla yksi jenkkiraseista pitävä 50's rokkari käyttää nimeä kaikista alle 5 litraisista "starttimoottori".
Niin. Velipoika puhuu näistä Saabin moottoreista käyttäen termiä "vajaa-moottorinen". Varsinkin B- ja H-moottoreista, kun toinen puoli puuttuu kokonaan. Työpaikalla yksi jenkkiraseista pitävä 50's rokkari käyttää nimeä kaikista alle 5 litraisista "starttimoottori".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kuinkas tuosta tonnarista katsotaan ajoitusmerkit, siis laitan lohkon paikalleen niin että öljypohja on kiinni, tuo on automaattiversio, eli sen "vauhtipyörässä" on jokin merkintäkin??
Alakerta alkais olla pian kasassa, pienen öljysuutinhaaverin jälkeen
Alakerta alkais olla pian kasassa, pienen öljysuutinhaaverin jälkeen
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No vähän edistystä tälläkin rintamalla, kone olisi valmis paikalleennostoa varten, vetolevy ja hihnapyörä myös muistettu kiinnittää, vetolevy löytyi -mistäs muualtakaan kuin 99:n peräloosterista
Jätin pois tasapainoketjun ylälaahaimen koska sen toinen kiinnityskorva oli rikki, ja mitäpä sillä muutenkaan tekee ketjuttomassa versiossa.
Hieman askarruttaa tuon tasapainoketjun kiristäjän kestävyys ajan myötä, eli kun kiristin on nyt kokonaan ulkona niin täytyy toivoa ettei sen mäntä päätä jossain vaiheessa sukeltaa ulos
Huomenna pientä konehuoneen siivousta, eihän puhdasta konetta viitsi laittaa likaiseen tilaan, työkalujen etsimistä, remonttitilan siivousta, sitten loppuviikosta kone paikalleen ja kansi kiinni lohkon ollessa paikallaan.
Gyl se siitä
Jätin pois tasapainoketjun ylälaahaimen koska sen toinen kiinnityskorva oli rikki, ja mitäpä sillä muutenkaan tekee ketjuttomassa versiossa.
Hieman askarruttaa tuon tasapainoketjun kiristäjän kestävyys ajan myötä, eli kun kiristin on nyt kokonaan ulkona niin täytyy toivoa ettei sen mäntä päätä jossain vaiheessa sukeltaa ulos
Huomenna pientä konehuoneen siivousta, eihän puhdasta konetta viitsi laittaa likaiseen tilaan, työkalujen etsimistä, remonttitilan siivousta, sitten loppuviikosta kone paikalleen ja kansi kiinni lohkon ollessa paikallaan.
Gyl se siitä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No ei tosiaan mennyt mitenkään nopeasti, suurin aika meni työkalujen etsimiseen, olivat hautautuneina tuonne varasto/verstaan romujen sekaan Korjaamolla tekevät täyden koneremontin samaan aikaan mitä mä tuon romun kanssa sähelsin, eihän siinä ollut kuin kampura paikalleen ja yksi mäntä, ö-pumppu paikalleen, kopat kiinni ja liimaa väliinpeinu kirjoitti:Aika hyvin yhdeltä illalta. Eli ennen tätä iltaa oli vain kampiakaseli paikallaan? Mitäs kaikkee kerkesit tekemään?
Kampiakseli ja yksi mäntä oli irti koska halusin putsata kaikki purut kunnolla pois joita tuli siitä suuttimen irrottamisesta.
Nyt on momentinmuunnin paikallaan, vaihdoin sen stefan kanssa, varmuuden vuoksi ettei se sieltä ala ruikkimaan.
Kone olisi jo kovaa kyytiä menossa paikalleen, terveisiä vaan Juhalle
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98