Iskarit ***kele

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Julberg kirjoitti:9-5 ongelmana on ollut taka-akselin puslat ja iskunvaimentajat....
Itselläki iskunvaimentajat menivät vähän väliä... yksi taksimies sanoi että vaihda kaasut niin kestävät, hyvin on kestänyt verrattuna tavallisiin. Onhan kaasut vähän arvokkaamat. Taka-akselin puslat on ongelmana, parhaisiin autoihin on jo puslia vaihdettu 60 000 - 70 000 kohdalla. kannattaa käytetyn saabin oston yhteydessä varmistaa, että taka-akselin puslat on vaihdettu ja samoin iskarit säästytte heti pieneltä korjaamo keikalta tai jos ei ole vaihdettu niin myynti hinnasta pois. :wink:
Joo olihan nuo Motonetin myymät Sachsin iskarit toki kalliit mutta ovat sentään kaasuiskarit :)
Ehkä ensisarjan 9-5:t on tehty huomattavasti laadukkaammin kun ei takapään puslissa ole mitään sanomista, takaiskaritkit kestivät yli 240tkm, ja turbo saman verran :D
Jos autoa on pidetty niin huonosti että alle 500tkm on saatu puslat rikki niin hinnasta pois :lol:

Edit: ei pidä pahastua huulenheitosta, mutta kuinka ne takapään rikkinäiset puslat oikein oireilisivat? Katsastuksessa ei retuutettaessa ollut löysää, perästä ei kuulu mitään kolahteluita tms, ja ajettavuus on erinomainen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5T kirjoitti:
Julberg kirjoitti:vaihda kaasut niin kestävät,
Mahtaako muita löytyäkkään.
Mulla ainakin oli kaasut ensiasennusiskareina :D Eikä kestossa ollut kehumista.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Lainaus:
E1223 oli muistaakseni noin 120 kipale ja E1279 kertaluokkaa 150. E4636 taisi olla noin 130 kipale.

140tkm kesti takaiskarit, sitten vuoti toinen tyhjäksi. En tiedä vaikuttiko soratiella kiveen jysäytys asiaan, mutta samalta puolelta tyhjeni vkon päästä takaiskari. Porin AD:lta saa parin Monroe reflex E1223:ia hintaan 195e, kohtuu edullinen muihin tarjouksiin nähden. Muuten ei tyyppiviat ole juuri vaivanneet SIDiä lkm.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

ng900aero kirjoitti:
Julberg kirjoitti:9-5 ongelmana on ollut taka-akselin puslat ja iskunvaimentajat....
Itselläki iskunvaimentajat menivät vähän väliä... yksi taksimies sanoi että vaihda kaasut niin kestävät, hyvin on kestänyt verrattuna tavallisiin. Onhan kaasut vähän arvokkaamat. Taka-akselin puslat on ongelmana, parhaisiin autoihin on jo puslia vaihdettu 60 000 - 70 000 kohdalla. kannattaa käytetyn saabin oston yhteydessä varmistaa, että taka-akselin puslat on vaihdettu ja samoin iskarit säästytte heti pieneltä korjaamo keikalta tai jos ei ole vaihdettu niin myynti hinnasta pois. :wink:
Joo olihan nuo Motonetin myymät Sachsin iskarit toki kalliit mutta ovat sentään kaasuiskarit :)
Ehkä ensisarjan 9-5:t on tehty huomattavasti laadukkaammin kun ei takapään puslissa ole mitään sanomista, takaiskaritkit kestivät yli 240tkm, ja turbo saman verran :D
Jos autoa on pidetty niin huonosti että alle 500tkm on saatu puslat rikki niin hinnasta pois :lol:

Edit: ei pidä pahastua huulenheitosta, mutta kuinka ne takapään rikkinäiset puslat oikein oireilisivat? Katsastuksessa ei retuutettaessa ollut löysää, perästä ei kuulu mitään kolahteluita tms, ja ajettavuus on erinomainen.

Kyllä ne kolisee. Ja sen perusteella mitä aiemmin kerroin, niin onhan noita katsastusmiehiä ihan urpojakin. >Ei osaa tutkia. Toisille hyvä ja toisille ei.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Iskarit ***kele

Viesti Kirjoittaja karg »

karg kirjoitti:
Meikku kirjoitti:Auto oli perjantaina 70.000 km huollossa (mittarissa 66.778) ja molemmat takaiskarit kuulema vuotavat reippaasti. Onko tämä jotenkin yleistä, vai onko mulla osuneet jotkut maanantaikappaleet, kun edellisessäkin 9-5 farkussa meni toinen takaiskari n. 60.000 km:ssa?
Omassa autossa oli 69tkm kohdalla kuskinpuoleinen takaiskari täysin sökönä ja toinen myös aika heikkona. Nyt takana on Monroe Reflexit enkä ole ainakaan valittamista keksinyt. Noilla on 3 vuoden takuu.
Just oli maanantaina katsastus, niin noi 90000km matkalla alla olleet Monroe Reflexit on edelleen testerin mukaan tasaisesti 70% iskussa. Takuutakin on vielä voimassa, vaikka eipä noista huolta ole ollutkaan.
Brewmaster
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Iskarit ***kele

Viesti Kirjoittaja Brewmaster »

Bilstein Sprint, 2 v ja 1 kk alla, 75 tkm, oikea etuiskari katsastuksessa näytti lukemaa 6 %...muut välillä 67...70%. Meni takuu umpeen :twisted:
9-5 3.0 tid. 3:s 9-5, 5:s Saab.
Porilainen savossa.
Vastaa Viestiin