900(i) ensimmäisenä kunnon autona

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Vanha threadi sattui silmään asian tiimoilta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28734
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mertmi kirjoitti: I8:ia suosittelen muutenkin mieluummin kuin kaasaria. Nyt on itellä jo jonkinverran kokemusta 99:n tuplakaasarimotilla ajosta. Ton kaasarihomman saa kyl aina kuntoon, mutta minulla oli puolenvuoden aikana murhetta ja mietittävää+korjauskustannuksia reilusti enemmän tuon tuplakaasaripaketin kanssa, kuin mitä on tullut kustannuksia 900i:n kanssa yli viidessä vuodessa! Onneksi pääsenkin 99:ssä pian (turbo)ruiskumoottoriin ja kaasuttimetkin ovat jo löytäneet uuden omistajan.
Itellä taas kaasarit ja tuplakaasarit pelannu moitteetta ja vaatinu noin 100x vähemmän huomiota kuin k-jettivehkeet. ;)

i16 rullannu 10vuotta moitteetta pelkillä öljynvaihdoilla. Jakajan kansi ja pyörijä on kerran uusittu huvikseen. :)

Mutta joo kyllä i8:n tohtii ostaa kunhan ruutta on kunnossa. Jos on jotain käynnistysongelmia tai muuta koeajolla niin se ei sitten oikeestaan koskaan ole "pikkuhomma" vaan vaatii yleensä rahaa ja aikaa sen verran että selvempi ostaa t16 samantien.
:twisted:
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin