9-5 Saabin moottorin ulina

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Pro-carservicen kautta oms satsi tuli. SP.n sivuilla tuo sarja on n.1100kruunua. TP sarja on suunnillleen samanverran.

Reparationssatser kamdrivning

900, 4-cyl -94
9000
9-3
9-5
Innehåller;
1 x Kedja
2 x Kamaxeldrev
1 x Vevaxeldrev
1 x Packning för spännare
1 x Glidskena
1 x Glidskena nedre
1 x Övre gummiskena

1,190 kr

Reparationssatser balansaxel
9-3, 9-5 98-03


Innehåller
1 x Kedja
2 x Drev övre
1 x Nedre drev
1 x Drev sida
1 x Övre glidskena
1 x Glidskena sida
1 x Spännare 98-03

1.290kr
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kokeilin kanssa sovitella tonnariin (pitkälohko 2.3) 9-5:n käytettyä (joskin uudenveroista) tasapainosysteemiä, ainakaan alaratas, kiristin, ja muistaakseni yksi (tai molemmat) akselin ratas oli erilainen, ketju saattoi olla samanpituinen. Jakopäästä ei sovi ainakaan alaratas ja ohjuri. Lyhytlohkoiseen taitaa sopia useammat osat.

Tonttuun tilasin Speedpartsin kautta (siis PCS:n kautta) jakopään, hintaa oli enemmän kuin 9-5:n jakopäällä + tasapainopuolella.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Kiitoksia neuvoista

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

kaapo kirjoitti:Nyt on öljyt ja suodatin vaihdettu. Ulina hukkui samalla. Ulina tuli ilmeisesti öljynputsarista. Edellisestä öljynvaihdosta oli tullut kilometrejä noin 13 000. Toivottavasti myös pysyy jatkossa poissa. Kiitos.
Tästä vielä senverran että jos ja kun (toivottavasti ei) palaa niin autolla ei kannata ajaa, öljypumppu menee taatusti aika huonoon kuntoon pyöriessään kuivana, ja tuskin laakerit, jakopää tai nokatkaan arvostavat kovin paljoa voitelukatkoa.
Meidän 9-5 jurisi kanssa kylmänä, kun oikre huomattiin niin sillä ei ajettu kuin muutaman kymmenen kilometriä eikä pumppuun ollut onneksi ehtinyt tulemaan jälkiä. No sitten tehtiinkin koneremontti sen liejuhomman takia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Tällä numerolla: 93184480 jakopään korjaussarja, hintaa laskussa 138,66 ja kuitissa ei mitään muuta niin kallista (Elkparts tasapainoketjunkorjaussarja 261,85), että tasapainoketjut olisi vaihdettu. No voisihan olla, että vaihdettu aikaisemmin, mutta epäilen. Eli ei GM sentään ihan... Että silleen.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Toivotaan, että kaikki vaihdettu. Toisaalta varmaan selviää, kun käy kysymässä liikkessä, mitä kaikkea sarja tosiaan sisältää.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-5T kirjoitti:Tarvike tai alkuperäinen?
Nyt tarkistettuani, niin kyllä tuo alkuperäiseltä näyttää, kaikissa osissa ainakin luki SAAB (paitsi ketjussa) :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Kiitoksia neuvoista

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

ng900aero kirjoitti: Pakkohan sen pumpun jurinan on riittää syyksi tutkia moottoria tarkemmin? Vai haluavatko että asiakas ottaa venakopan irti ja vasaroi jakoketjua vaihtokuntoon ja näin saamaan se vaadittavaa ääntä :D
Uskoisin että ensisijaisesti haluavat että mahdollisimman monella nuo laukee vasta sitten kun 8v takuu on päättynyt, niinkuin tulee käymäänkin. Jos Länsiauto olisi pörssiyhtiö niin nyt kannattaisi ostaa niiden osakkeita. On nimittäin aivan hillitön miljoonasampo tulossa kun pääsevät tekemään täyskoneremontteja näihin tuntiveloituksella lähivuosina. Siellä nimittäin "tunteja palaa"..
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin