PIII väylänopeuden nosto?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

lucaf kirjoitti:noniin patterin vierestä kolmepinninen jumpperi, käytin toisessa asennossa ja kone taas käynnistyy.

mutta...seuraavat ylimääräiset tekstit tulevat nyt koneen käynnistyessä:


Trend Chip Away Virus (R) On Guard Ver 1.64
Suggested SDRAM CAS Latency Time is " 2"


mitäs tämä tarkoittaa?


sitten tuli myös tämä jonka sain pois kun menin biosiin palauttamaan CPU settings kohtaan 100x6.5 (oli vielä resetoinnin jälkeen manual-tilassa?!)


CMOS checksum error - defaults loaded. Warning! CPU has been changed. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and save before quit.
Juu, meneppä biosiin ja laita muistin latenssi tuohon 2 ms:iin (mulla on kylläkin 2.5 :roll: mutta hieman uudempaa muistia, mutta ymmärtääkseni, mitä pienempi latenssi, sitä epävakaampi)

Ja samaten käy siellä prossan asetuksissa ja laita ne kohdalleen, ja tallenna asetukset - pitäisi nuiden viestien häipyä. (Puusilmä minä, siis tuon prossajutunhan sait jo pois :oops:)
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kiitos, mä laitan vielä tuon kohdalleen ja sit painun ansaituille unille! hmm...vai pitäskö se väylänopeus jättää siihen 112.....->728mhz .... :oops: :oops: :D :wink: :roll:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

lucaf kirjoitti:kiitos, mä laitan vielä tuon kohdalleen ja sit painun ansaituille unille! hmm...vai pitäskö se väylänopeus jättää siihen 112.....->728mhz .... :oops: :oops: :D :wink: :roll:
Ihan miltä tuntuu, mutta epäilen, että tuolla pienellä nostolla mitään hirmu suurta eroa suorituksessa näet. Voin toki olla väärässäkin (en muista kellotelleeni paljon noita prosessoreita).
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Djjules kirjoitti: Ihan miltä tuntuu, mutta epäilen, että tuolla pienellä nostolla mitään hirmu suurta eroa suorituksessa näet. Voin toki olla väärässäkin (en muista kellotelleeni paljon noita prosessoreita).
samaa epäilen minäkin. mut nyt on kyse enää fiiliksestä :) kun mulla ei ole turboa jonka ahtopaineita voisin rukata, mun täytyy saada edes vähän "turbottaa" tietokonetta :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

lucaf kirjoitti:
Djjules kirjoitti: Ihan miltä tuntuu, mutta epäilen, että tuolla pienellä nostolla mitään hirmu suurta eroa suorituksessa näet. Voin toki olla väärässäkin (en muista kellotelleeni paljon noita prosessoreita).
samaa epäilen minäkin. mut nyt on kyse enää fiiliksestä :) kun mulla ei ole turboa jonka ahtopaineita voisin rukata, mun täytyy saada edes vähän "turbottaa" tietokonetta :oops:
Muista sitten myös modata ilmanottoa. Tässä hommassa vapaavirtaus ei ole päivän sana, vaan isompi tuuletin/siili auttaa kummasti tuossa hommassa :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin