900i 16v -89 ja "valeturbo-ujellus"

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jos se saappi on mahdollista viedä takaisin viasta johtuen niin vie ihmeessä ja ota se ehta golffi tilalle.

Jos ei ja tuntuu pakottavaa tarvetta vaihtaa öljyt lootaan niin lähimarketista kattoo ihan halvimman moottoriöljyn mitä on (mielummin kumminki 4-tahti) ja sitä sinne. Paskanhaju on tuossa autossa vain haitaksi.
Aki Peltola #1132
kasarmi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 13:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kasarmi »

Kiitos vinkeistä! Öljyt on vieläkin haalareista huolimatta laittamatta (OFF-TOPIC = työnhaku päällä samalla) mutta postauksista päätellen taitaa olla sitten ominaisuus eh... mutta öljyt aion vaihtaa anyway jossakin välissä ihan kokeilumielessä tarkkaan harkiten punniten mikä "traktoriöljy" sinne sopii. Ei se ääni niin jumalaton ole mutta golffin jälkeen vaihdelaatikko tuntuu aika hurjalta. Meinasin viedä satkun jo takaisin mutta ihan uteliaisuuttani ajattelin katsoa mitä tuleman pitää...

Asiasta neljänteen, rupesin sitä "rammaria" virittämään, joku Alpinen TDM-7543M mallinen kasettipesällinen. Johdotukset olivat aika villit, aikani roplattua sain lämmitykset puhaltamaan niinkuin paneelissa lukeekin, katselin siitä etukaiuttimen reiän kautta että kierroslukumittarikin oli jotain liitosta vailla (ei mittari härähdä eikä kello raksuta...), aika paljon lamppuja kärtsänny sieltä täältä ja kaikkea pientä. Mutta jos loota/lämmitys/kulku kestää edes talven niin saa luvan kelvata nyt. Katselin tuota Alfamerin korjausopasta kirjastossa, pitänee lainata se jos sieltä selviäis edes nuo värikoodit paneelin johdotuksessa ettei tarvi mittarin kanssa arvuuttaa mistä tulee mitäkin...
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

f-19 kirjoitti:
Itsellä Teboilin maatalousöljyä, aika paksua. Taitaa olla juuri 10w30 GL-4 lisäaineistuksella eli tarkoitettu vaihteistoillekin. Normi moottoriöljyssähän ei GL-4 luokitusta ole
Teboilin Monitra näkyy olevan GL-5 luokan öljyä, eikö se taas kerran tee pahaa synkronirenkaille?

Jokatapauksessa, itsellä on TB:n Moniaste 10w-30 mineraaliöljy (6eur/4l) laatikossa ja kyllä se vaihteistoöljyn vaihto helpotti etenkin kolmosen laittoa loveen.
Omassa autossa laatikko tosin on jokseenkin äänetön ainakin omasta mielestäni, eli siihen en osaa sanoa mitään, hiljeneekö.

Vaan eikös tuommonen Saabin laatikko kestä ikuisuuden vaikka uliseekin, kunhan voitelu on kunnossa. Laita autoosi vaikka kitkarenkaat, niin et huomaa sitä ääntä.. :lol:

Mulla tuommonen ujellus tulee laturin hihnoista, eikä siitä taida päästä eroon. Laturin puslatkin on jo vaihdettu sekä remmit n+1 kertaa, mutta aina se vaan vinkuu.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Maatalousöljyjen lisäaineistus on tehty niin, ettei se syövytä keltametalleja (kuten pronssi ja messinki).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

jcarlson kirjoitti:Maatalousöljyjen lisäaineistus on tehty niin, ettei se syövytä keltametalleja (kuten pronssi ja messinki).
Ahaa. Kiitoksia tästä.
Taidanpa vaihtaa huvikseni Monitrat siis laatikkoon, onhan noilla nykyisillä litkuilla jo varmaan 15tkm ajettukin. Monitraakin pitäisi löytyä jostakin tallin perukoilta, 127:ssa sitä ainakin aikoinaan käytettiin..
Vastaa Viestiin