bemaristi

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Jopas on keskustelu lähteny kulkeen..
Bemarin sain katsastuksen hinnalla, tai noh, nyt ainakin pitää lisätä takajarrusatula ja pari pikkureikää. Hintana siis ei tod mikään paha. Näillä päivärahoilla ei oikeastaan mitään autoo köntällä osteta. Ja ainakin olettaisin että tuo beeämmveen 1.8 kaasari kone olisi edes jotenkin "halpa ajaa"... Niin ja nettiautossa noista saatanan saksan pommeista pyydetään ihan ÄLYTTÖMIÄ hintoja... siis samanlaisista paskoista :lol: miten voi BMW kirjainyhdistelmä saada jengin niin sekasin.. :D


Puu kirjotti:
Nyt oot ANaloGGr kyllä syönyt liian monta P-78:a valintalevyllä kun tuommoista hourit. Osta intin jälkeen (TJ 20) joku "satku satasella", käyt sillä duunissa pari kuukautta ja sitten käydään ostaan länsinaapurista parit tonnikeijut.
Ei täällä ole mitään valintalevyja. Ei UudPr:ssa ole varaa. Vain Wanhaa YVI1 kalustoo, "Mikä ihmeen "MF" valinta" :D
Mutta täällä on KSL:iä, Niillä voi hieeenosti treenaa kuulantyöntäa, muokaria, ja jopa keilaamista. Vähän on selkä jumissa.
TJ17! Ja lännesta AERO:a hakemaan...
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Varmaan ihan hyvä peli, lukkoperä taitaa olla aika must tuollaiseen?
En ole tuollaista vanhaa pommia ajanut koskaan, mutta luulisin että on ainakin pitoa enemmän kuin ensimmäisessä autossani, B-mantassa jossa oli 18-vuotiaana kortin saadessani tietty ensimmäisenä talvena vritetty 2.2-kone ja kesärenkaat 8)
Siinä vasta kevyt perä olikin.

Niin ja mielestäni neljäkymppiä pian 8-vuotiaasta autosta on aika paljon, en malttanut M5:sta hankkia vaan e39:n pienemmällä koneella ja halajamallani steptronicilla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

ng900aero kirjoitti: Niin ja mielestäni neljäkymppiä pian 8-vuotiaasta autosta on aika paljon, en malttanut M5:sta hankkia vaan e39:n pienemmällä koneella ja halajamallani steptronicilla.
Onhan se sikamaisen paljon ja jos BMW jatkaa samaa linjaa EDC-iskareiden kanssa kuin E34:en kohdalla, saattaapi hinta pudota nopeastikin.. Varmasti vaikuttava auto, iso korkeaviritteinen V8 antaa paremman pohjaväännön kuin esim. 3.8-litrainen suora kutonen, mutta se ei olekaan enää "käsintehty", kuten E34 M5. Käyttöajoon E39 on varmasti mukavampi kuin vanhempi versio.

Tietenkään ei ole liian myöhäistä miettiä vielä E34:sta, vaikka menitkin hankkimaan tuollaisen luksuslaivan. Esim. Alpina B10 BiTurbo tai 4.6, eli 4.6-litrainen V8 Steptronicilla - varmasti mukavan joutuisaa kyytiä, jos vain sattuu bongaamaan jostain hyvän yksilön, hiukan harvinaisempaa tavaraa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

petteri75 kirjoitti: Tietenkään ei ole liian myöhäistä miettiä vielä E34:sta, vaikka menitkin hankkimaan tuollaisen luksuslaivan. Esim. Alpina B10 BiTurbo tai 4.6, eli 4.6-litrainen V8 Steptronicilla - varmasti mukavan joutuisaa kyytiä, jos vain sattuu bongaamaan jostain hyvän yksilön, hiukan harvinaisempaa tavaraa.
Jaa haluaisitko vaihtaa ämmän perhefarkkuun ;)
Tuo minun omani ainakaan mitään luksusta ole nähnytkään, tavallinen saksanmosse joita on joka kadunkulmassa.

Mutta nyt pitäisi päästä vihdoin autoilussa 2000-luvulle, ja mieluummin ei ihan alkupäähän eli ei nyt mitän e34 Alpinoita ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

ng900aero kirjoitti:
Jaa haluaisitko vaihtaa ämmän perhefarkkuun ;)
Tuo minun omani ainakaan mitään luksusta ole nähnytkään, tavallinen saksanmosse joita on joka kadunkulmassa.

Mutta nyt pitäisi päästä vihdoin autoilussa 2000-luvulle, ja mieluummin ei ihan alkupäähän eli ei nyt mitän e34 Alpinoita ;)
Suomessa E34 M5:et ovat sen verran edullisia, että ei taida enää yksi ämmä riittää ja välirahan puuttumisesta pitää kasvanut perhekoko huolen..:) Mitä saksanmosseihin tulee, niin kyllähän sieltä on Opeleitakin tuotu muutama kappale, tuo sentään on baijerilainen laatulaiva. Ja mikäli oikein muistan, 4.4-litraisella koneella ja vielä 08/98 jälkeen tehty! Onko se muuten päässyt jo korjaamolta?

Mutta juuh, itse haluaisi päästä pidemmälle 90-luvulle edes. Kun muksu syntyi, niin tuli mieleen, että voisi sitä hiukan uudemmallakin perhettä kuljettaa jne. Mutta ehkä keväällä kaikki on toisin, odottaa jo kesää että pääsisi ylläpitämään ripeää matkanopeutta työmatkaetapilla. Ja hyvältähän se ämmä autohallissakin näyttää, mitä nyt alkaa peittymään pahasti pölyyn - hyvä että ei mene taputtamaan autoa kun käy viikottaisella tarkastusreissulla. Olin loppukesästä jo vähällä vaihtaa sen 6-vaihteiseen E34 540 Touringiin (=farmari), mutta mitä enemmän ajoin M5:lla ihan vain esim. työmatkoja, sitä vähemmän halusin luopua siitä..

Mutta mutta..itse olen alkanut leikittelemään ajatuksella, että jos M5:sta ei olisi ja järkevälle perhefarkulle ei olisi tarvetta, niin E38 (700-sarja) ehkä houkuttelisi. Siinä lossissa on jotain siistiä, vaikka V12-moottorisena ei enää olisi kovin taloudellinen ylläpitomielessä. Ei siis mitään isoa S-mersua tai Audia, vaan E38. Mikä sinänsä osoittaa erinomaisesti, että tässä touhussa ei ole mitään järkeä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

petteri75 kirjoitti:
Mutta mutta..itse olen alkanut leikittelemään ajatuksella, että jos M5:sta ei olisi ja järkevälle perhefarkulle ei olisi tarvetta, niin E38 (700-sarja) ehkä houkuttelisi. Siinä lossissa on jotain siistiä, vaikka V12-moottorisena ei enää olisi kovin taloudellinen ylläpitomielessä. Ei siis mitään isoa S-mersua tai Audia, vaan E38. Mikä sinänsä osoittaa erinomaisesti, että tässä touhussa ei ole mitään järkeä.
Eikö e34 M5 ole mitä mainioin perheauto, luulisi kärryjenkin mahtuvan kyytiin, mikäli hankkii oikeanmalliset? Ja tilava autohan se kuitenkin on, ja riittävän nopea esim. muksun kuljettamiseksi neuvolaan kiireellisemmässäkin tapauksessa :)

Eikait e34:sta kannata downgreidata mihinkään 540:seen, jos farkkua halajat niin sitten ehdottomasti e39, eihän ne sen arvokkaampia tunnu olevan kuin omakaan kulkineesi, etenkään jos tyytyisi erittäin varmatoimisina pidettyihin 528/523-malleihin, onhan niissä tietty kulkupuoli sitten laimeaa.

E38 12-sylinterisenä olisi tietty järkivalinta, en usko että on ylläpitokuluiltaan mitenkään arvokas, kuluttaa varmaan sen saman ~kympin kuin muutkin yli 200hv suht modernit autot, ja eihän tuollaista moottoria saa ajamalla rikki ;)
12-sylinteri alkaisi olla jo täysmoottori, kasikin kun on tuollainen minikokoinen puolimoottori (tai siis 3/4 moottori) :D

Oma pommini on tehty harmillisesti 5/1998.

Niin onnittelut perheenlisäyksen johdosta!! :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin