millä kortilla pärjää?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

9-5T kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:Se on vissiin vaikeaa katsoa oven pielessä niitä tarroja joissa luetellaan käypäiset kortit?
Jos kortin ottaa kesän matkaa varten lienee tarkoitus ostaa se mitä vastaan tulee eikä sieltä missä kortti käy. Tietenkin kun ottaa huomioon bussimatkan, aikataulun(purkaamoihin meno hankalaa) ja sen että ainakin viimeksi SDCC:n maksupääte(1kpl) oli automaattisesti varmentava ei ongelmaa ehkä ole ja jos ehtii juosta SDCC:n myymälään täytyy ottaa kuitenkin rahaa mukaan jolleivat ole ostaneet toista maksupäätettä vaikka ehkä vasta kolmas olisi se jonka jättäisivät myymälään.
eli korttina ihan ok! ja tarve ehkä tai sitten ei.onpahan mukana....heh käteisellä pelataan. mutta kysymys. miksi siellä paikan päällä tarttis juosta? onko maksaminen eri paikassa ku tavarat? vai mitä tarkoitat?
se voi olla että mieli muuttuu ja kortti muuttuu rahaksi kesän loputtua! koska tarvetta ei oikeastaan ole..... aina sen verran rahaa pitää löytyä että yhden pakastimen pystyy ostamaan "lennosta" . jep juu- avoimin mielin reissuun ja kahisevaa taskut pullollaan. se on mulle kesäloma reissu ei mikään juoksu kisa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ihan tavallinen pankki/visa yhdistelmäkortti. Mitään muuta en ole vielä tarvinnut missään maassa. Luottorajaakin saa lisää yhdellä puhelinsoitolla jos sitä tarvitsee jostain syystä.
9000CS 2,3
nalleolut
"TosiSaabisti"

ahaa. eli emme "pääse" kaikkialle... bussilla.... noh katsotaan....
#1171 klubin jäsen
045-2698659
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

m.k kirjoitti:Vituttaahan se, jos tili tulee vaikka 20 päivän päästä ja pakastin hajoaa eikä ole heti tilillä rahaa ostaa uutta.
mulla on tuota varten olemassa nordean käyttöluottokortti joka käy tosi monessa paikassa. siinä on törkeä korko mutta ei vuosimaksua. käyttötarvetta tulee kerran pari vuodessa joten sitä ei tarvitse edes pitää lompakossa aina mukana, säilyttää patjan alla kotona.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Hepis
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Meikäläisen OP-leikkiVisa (Electron) on antanut joka kerta rahaa seinästä mm. Brysselissä sekä Eestissä Tallinnassa ja Saarenmaalla, vaikka tankkaus ei ihan kaikilla kylmäasemilla olekaan onnistunut.

Täytynee silti harkita myös"oikean" Visan hankkimista, mutta luulenpa ettei virallisesti varattomaksi julistetun juuri kannata luottokorttihakemusta postitella... :roll:
NG 900S 3d 2.3i -98
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Itse en kuukausi yms. maksuista tiedä kun saan kortit suhteella ilmaiseksi.
Käytössä sekä OP-Visa että Electron ja molemmat sirullisia. Molemmat kulkevat lompakossa, mutta yleensä käytän vain Electronia. Se toimii nykyään lähes joka paikassa ja kylmäasemilla tankkauskin onnistuu. Ja mikäli kaupassa on yhteys tai muu ongelma, vaihdan korttia. Lisäksi Electronilla onnistuu ulkomailla kaupoissa maksu ja rahan nosto seinästä. Ja mikä tärkeintä, Electronilla ostot vähentävät välittömästi tilin saldoa.
Visaa tule käytettyä totaalisessa rahapulassa sekä ulkamailta tilattaessa ja pankkikortilla ominaisuudella voi paikata pari päivää ennen tilipäivää akuuttia rahapulaa. ;)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

puu kirjoitti:MasterCardin kun sai vuodeksi ilman kuukausimaksua. Se ainakin toimii aina ja luottoakin löytyy tarpeen tullen huimat 500€.
Mulla on ollut kohta muutaman vuoden tuo Nodean Master Card Gold ja siinä mielessä hyvä, että siinä on samassa matkavakuutus. Samaten jos kadottaa matkalla kortin, niin silloin pitäisi saada hätäkäteistä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Sammy 9-3 kirjoitti:Pankkikortti / Visa tai Masteri yhdistelmä on pop.

Muijalla oli toi Electroni ja ei se toiminut ihan niin hienosti kaikkialla kun voi kuvitella.
Ihan normi pankkikortti ja toimii kotomaassa ihan jees.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joni 9-3 kirjoitti:Jonkin verran olen kiertänyt maailmaa ja kokemus on osoittanut, että Visa käy "aina".
Tai sitten ei käy. Olin viime vuoden loppupuolella kaksi viikkoa "putkeen" työmatkalla Berliinissä (Saksa), Wienissä (Itävalta) ja Luzernissa/Zürichissa (Sveitsi). Mulla oli mukana jonkin verran rahaa (noin 200 euroa + joitain Sveitsin frangeja) ja pankkikortti/Visa -yhdistelmä.

Kaksi kertaa olin pakotettu nostamaan Visalla rahaa automaatista, kun paikallisiin liikkeisiin/takseihin ei käynyt Visa. Sveitsissä "luottokortittomia" kohteita oli vähemmän, Saksassa ja Itävallassa enemmän. Esim. suurin osa takseista ei kelpuuta muuta kuin käteistä. Siksi kannattaa etukäteen ottaa selvää, kelpaako luottokortti. Aika monta kertaa sai "scrollata" läpi lähes koko taksijonon, ennen kuin löytyi taksi, johon kävi luottokortti.

Moni kauppa ei myöskään kelpuuta luottokortteja (vähän niin kuin Lidl Suomessa). Niihin käy vain paikallinen pankkikortti (Itävallassa yleisin on "Maestro") tai käteinen. Syy luottokortin käymättömyyteen on selvä: kyseiset kaupat ja taksit eivät halua maksaa provikoita luottokorttifirmoille. En tiedä, kuinka paljon ne joutuvat maksamaan vuodessa, mutta jokaisesta ostoksesta menee ainakin 0,5 euroa. Sen takia kaupat ja taksit jättävät mieluummin palvelematta maksavan asiakkaan kuin "uhraavat" 0,5 euroa asiakkaan ostamista tuotteista siihen, että hän voi maksaa luottokortilla.

Sanoinkin, että tämähän vaikuttaa ihan kehitysmaatouhulta, kun luottokortti ei käy. Eivät olleet siitä oikein mielissään :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

On tietenkin paikkoja missä mikään kortti ei käy, näitä on myös Suomessa. Ei tulisi mieleenkään lähteä kauemmaksi ilman edes jonkun maan käteistä rahaa.
Olisin kuitenkin Jonin kanssa samoilla linjoilla että jos joku kortti käy niin se on yleensä VISA. Eli jos yhdellä kortilla pitää pärjätä kotimaaassa ja ulkomailla niin se on pankkikortin ja luotollisen visan yhdistelmä.
9000CS 2,3
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Saappi Kuski kirjoitti:Ei tulisi mieleenkään lähteä kauemmaksi ilman edes jonkun maan käteistä rahaa.
Ihan hyvin voi lähteä... käteistä on aika turha raahata mukana niitä hiluja lukuunottamatta mitä lompakossa yleensä on. Niin kauan kun pysytään länsimaissa niin Visalla tai Masterilla saa aina rahaa, jos ei automaattia löydy niin sitten pankin tiskiltä.

Japani ja Kiina (ja varmaan muukin kaukoitä) oli vielä kymmenkunta vuotta sitten hankalia paikkoja touhuta pelkän luottokortin voimin, mutta sielläkin rahaa sai pankin tiskiltä kortilla.... nykyään sielläkään tuskin on ongelmia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
nalleolut
"TosiSaabisti"

matkahuollossa ei elektoni kelpaa.... harmi.... mut tää juttu vois olla vaikka tässä. kelpaa missä kelpaa. jos ei kelpaa niin sitten tehdään muuta!
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Olisin kuitenkin Jonin kanssa samoilla linjoilla että jos joku kortti käy niin se on yleensä VISA. Eli jos yhdellä kortilla pitää pärjätä kotimaaassa ja ulkomailla niin se on pankkikortin ja luotollisen visan yhdistelmä.
Mä olen tuosta asiasta ihan samaa mieltä. VISAn kelpuuttavia paikkoja on maailmassa kuitenkin enemmän kuin esim. Master Cardin kelpuuttavia paikkoja.

Olin aikoinaan Nordean asiakas ja kun menin hankkimaan ensimmäistä luottokorttiani, niin asiakaspalvelijat yrittivät lähes väkisin tyrkyttää mulle Master Cardia. Väittivät muka, että se käy maailmalla yhtä monessa paikassa kuin VISA :roll: Loppuen lopuksi selvisi, miksi he yrittivät niin motivoituneesti tyrkyttää tuota Master Cardia minulle: he olisivat saaneet siitä henkilökohtaista provikkaa. Niinpä otin siis VISAN ja vaikka olenkin myöhemmin vaihtanut pankkia, niin VISAAN olen ollut aina tyytyväinen.

Loppuun meteorologi -vitsi: mitä Pekka Pouta sanoi Juha Föhrille? -Pannaan Visa vinkumaan :wink: :lol:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jarmo900
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Olisin kuitenkin Jonin kanssa samoilla linjoilla että jos joku kortti käy niin se on yleensä VISA. Eli jos yhdellä kortilla pitää pärjätä kotimaaassa ja ulkomailla niin se on pankkikortin ja luotollisen visan yhdistelmä.
Mä olen tuosta asiasta ihan samaa mieltä. VISAn kelpuuttavia paikkoja on maailmassa kuitenkin enemmän kuin esim. Master Cardin kelpuuttavia paikkoja.

Olin aikoinaan Nordean asiakas ja kun menin hankkimaan ensimmäistä luottokorttiani, niin asiakaspalvelijat yrittivät lähes väkisin tyrkyttää mulle Master Cardia. Väittivät muka, että se käy maailmalla yhtä monessa paikassa kuin VISA :roll: Loppuen lopuksi selvisi, miksi he yrittivät niin motivoituneesti tyrkyttää tuota Master Cardia minulle: he olisivat saaneet siitä henkilökohtaista provikkaa. Niinpä otin siis VISAN ja vaikka olenkin myöhemmin vaihtanut pankkia, niin VISAAN olen ollut aina tyytyväinen.

Loppuun meteorologi -vitsi: mitä Pekka Pouta sanoi Juha Föhrille? -Pannaan Visa vinkumaan :wink: :lol:
Heh, mulla vaihtui taas kortti Visasta - Master Cardiin jo jokunen aika sitten. Asun ulkomailla, matkustan kohtuu paljon ja vierailen välillä melko "hiljaisissa" paikoissa. Aina on MC pelannut. Yhden kerran (kop-kop) on kortti ns. kopioitu. "Onneksi" kopion käyttäjä yritti tehdä suoraan 4000$ ostosta, ei oikein limitti riittänyt :wink:
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Pohjoissaksassa luottokortit toimii, mutta eteläsaksassa huonommin. Nimim. autossa mästeri sekä visa, mutta kolikot kaivettiin ja molemmat sai Bigmäcit ilman juomia :D Sveitsiin kun päästiin kävi taas kaikkialla.

Petollisia muutenkin noi luottokortit, erityisesti hieman isommilla luottorajoilla. Välillä meinannu itku päästä kun dogannu tajun kankaalle ja seuraavan laskun tullessa kotiin, lähtee taju sitten oikeasti :oops:
STCF #3
Vastaa Viestiin