Mikä on mielestäni sääli. Pajerossa hauskinta on nimenomaan tuo pelkällä takavedolla ajaminen, etenkin kun tuo kitkalukko tuntuu toimivan ja perästä sivuttaispito karkaa halutessa extraordinaarisen helposti, mutta etenemiskyky on kohdillaan. Veikkaan, että tuo oma hankinta on melko tylsä auto kesällä, kun ei reservit riitä minkäänlaiseen sutimiseen edes hiekalla yli 20km/h nopeuksissa (paitsi tuurilla). Sitä en muuten tiedä, että mikä on voiman jako etu- ja taka-akselin kesken, kun -pre 91 Pajerossa on 4h tai 4L päällä. Siinä käsittääkseni ei ole mitn kardaanilukkoja, eli se on fifty-sixty etu/takaperän suhteen...Etenemiskyky riittää ainakin minulle, rahamiehet hommaa vielä pneumatikkka/sähkötoimiset tasauspyörästölukot etu- ja taka-perille, jollain ollaan ns. yhtä puuta kaikilla pyörillä.2.3i-16 kirjoitti:
Normaalissa ajossa pitkällä välityksellä on Jeepissä vetosuhde kai 45% eteen 55% taakse. Pelkästään takavetoistahan tuosta ei saa ollenkaan, neliveto on aina päällä.
Tilapäinen Saabismin oireiden helpotus?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuo lukkoperäasia on kyllä totta.V.J.S kirjoitti:Mikä on mielestäni sääli. Pajerossa hauskinta on nimenomaan tuo pelkällä takavedolla ajaminen, etenkin kun tuo kitkalukko tuntuu toimivan ja perästä sivuttaispito karkaa halutessa extraordinaarisen helposti, mutta etenemiskyky on kohdillaan. Veikkaan, että tuo oma hankinta on melko tylsä auto kesällä, kun ei reservit riitä minkäänlaiseen sutimiseen edes hiekalla yli 20km/h nopeuksissa (paitsi tuurilla). Sitä en muuten tiedä, että mikä on voiman jako etu- ja taka-akselin kesken, kun -pre 91 Pajerossa on 4h tai 4L päällä. Siinä käsittääkseni ei ole mitn kardaanilukkoja, eli se on fifty-sixty etu/takaperän suhteen...Etenemiskyky riittää ainakin minulle, rahamiehet hommaa vielä pneumatikkka/sähkötoimiset tasauspyörästölukot etu- ja taka-perille, jollain ollaan ns. yhtä puuta kaikilla pyörillä.2.3i-16 kirjoitti:
Normaalissa ajossa pitkällä välityksellä on Jeepissä vetosuhde kai 45% eteen 55% taakse. Pelkästään takavetoistahan tuosta ei saa ollenkaan, neliveto on aina päällä.
Olen ajanut pari talvea lukkoperäisellä opel omegalla, joka oli aika veikeä peli, kun akselivälikin on aika pitkä

Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No mitä ihmettä?
Pajero on ollu omistuksessa jo reilut puoli vuotta? Pajero? Sehän on Mitsubishi? Mitsubishihän on Japsi? Minähän tuossa aiemmin tässä topikissa kehuin tätä Japsia/Pajeroa vähäruosteiseksi. Noh, errare humanum est, sanoisi roomalainen:
Ihan norminäkymä auton alta?

K-raudassa oli Hammeriten jämävärit tarjouksessa...

Kun mennään kovaa, niin pitää konehuoneen ilmanoton olla kunnossa:

Nojoo, on se ihmeellistä, miten se mätä on voinut edetä, vaikka on ihan sikaflexii ja pellinpalaa käytetty...eli tuota em. kuvan reikää, josta johtunutta jalkatilan & konehuoneen kastumista on paikattu...sanotaanko omalaatuisesti...ex-omistajalle Orimattilaan terveisiä.

Noh, ei se hitsaaminenkaan ole aina niin helppoo...Tuossa vähän ihan normalilta näyttävää johtosarjaa:

Niin, mutta siis tuota konehuoneen sivua hitsatessa pääsi unohtuman, että myöds kuskin jalkatila on ns. kipinävyöhykkeellä:...(P.S: tämä on ihan oma tunarointi, ei ex-omistajalle kreditsejä tästä)

Noh, omat mokat korjataan, sekä hitsataan pari kuukautta kaikki vapaa-ajat, käytetään parhaita aineita: jne....

Noh, oli miten oli: nykykondiksessa Pajatso vie noin 0,5litraa Teboil Diamond Diesel 5W-40 fully synthetic öljyä n. 4000km matkalla, eli käytännössä öljynvaihtovälistä selviää n. 1-1,5litran lisäyksellä (vs. vanha 1 L / 1000km). Dieseliä kyseinen, n. 1800kg painava laitos vie n. 8,6l/100km. Tuossa toissa päivänä kiskottiin hevoskärryä (hevosen omistajan mukaan edelliselle tallille hinaamine Passatilla oli silkkaa helvettiä ja liiikenneturvallisuuden vaarantamista) ilman mitään dramatiikkaa n. 250km. 8,5l/100km. Ei paska, etenkin kun diisulivero on 80€/v.Hevosen poislastaamisen jälkeen yhjällä kärryllä kotimatkallla @ 135km/h n. 12 l/100km.
Nyt siis on Pajero ollut n. 8kk...Mitkä on fiilikset? Mietitäänpä...250+hv tonnikala vs 85hv Pajero....Ei voi mitään, Saabi vie hauskuudessa kesäkelit 100-0... Mutta se joka tuo minulle 2WD Saabin, joka pistää Pajeroa paremmaksi OIKEASTI liukkaalla...ei paremmaksi, vaan hauskemmaksi.... Saabia on välillä kesäkelillä ikävä, mutta Pajero on osoittanut monet ennakkoluulot vääräksi. Helvetti, on oikeasti hieno laite vaikkapa puol miljoonaa ajettuna. Ja olen sen verta naivi, että uskon siihen, tällä mennään vielä pitkään.
Loppuun voisi vielä sanoa, että, se joka usko/toivoo/haluaa, että 20v. vanha auto on uusi...well, herää tähän päivään. Eli jos haluat vanhan HYVÄN auton, ole valmis uhraamaan aikaa ja rahaa siihen, palkintokin VOI OLLA luvassa.
Pajero on ollu omistuksessa jo reilut puoli vuotta? Pajero? Sehän on Mitsubishi? Mitsubishihän on Japsi? Minähän tuossa aiemmin tässä topikissa kehuin tätä Japsia/Pajeroa vähäruosteiseksi. Noh, errare humanum est, sanoisi roomalainen:
Ihan norminäkymä auton alta?

K-raudassa oli Hammeriten jämävärit tarjouksessa...

Kun mennään kovaa, niin pitää konehuoneen ilmanoton olla kunnossa:

Nojoo, on se ihmeellistä, miten se mätä on voinut edetä, vaikka on ihan sikaflexii ja pellinpalaa käytetty...eli tuota em. kuvan reikää, josta johtunutta jalkatilan & konehuoneen kastumista on paikattu...sanotaanko omalaatuisesti...ex-omistajalle Orimattilaan terveisiä.

Noh, ei se hitsaaminenkaan ole aina niin helppoo...Tuossa vähän ihan normalilta näyttävää johtosarjaa:

Niin, mutta siis tuota konehuoneen sivua hitsatessa pääsi unohtuman, että myöds kuskin jalkatila on ns. kipinävyöhykkeellä:...(P.S: tämä on ihan oma tunarointi, ei ex-omistajalle kreditsejä tästä)

Noh, omat mokat korjataan, sekä hitsataan pari kuukautta kaikki vapaa-ajat, käytetään parhaita aineita: jne....

Noh, oli miten oli: nykykondiksessa Pajatso vie noin 0,5litraa Teboil Diamond Diesel 5W-40 fully synthetic öljyä n. 4000km matkalla, eli käytännössä öljynvaihtovälistä selviää n. 1-1,5litran lisäyksellä (vs. vanha 1 L / 1000km). Dieseliä kyseinen, n. 1800kg painava laitos vie n. 8,6l/100km. Tuossa toissa päivänä kiskottiin hevoskärryä (hevosen omistajan mukaan edelliselle tallille hinaamine Passatilla oli silkkaa helvettiä ja liiikenneturvallisuuden vaarantamista) ilman mitään dramatiikkaa n. 250km. 8,5l/100km. Ei paska, etenkin kun diisulivero on 80€/v.Hevosen poislastaamisen jälkeen yhjällä kärryllä kotimatkallla @ 135km/h n. 12 l/100km.
Nyt siis on Pajero ollut n. 8kk...Mitkä on fiilikset? Mietitäänpä...250+hv tonnikala vs 85hv Pajero....Ei voi mitään, Saabi vie hauskuudessa kesäkelit 100-0... Mutta se joka tuo minulle 2WD Saabin, joka pistää Pajeroa paremmaksi OIKEASTI liukkaalla...ei paremmaksi, vaan hauskemmaksi.... Saabia on välillä kesäkelillä ikävä, mutta Pajero on osoittanut monet ennakkoluulot vääräksi. Helvetti, on oikeasti hieno laite vaikkapa puol miljoonaa ajettuna. Ja olen sen verta naivi, että uskon siihen, tällä mennään vielä pitkään.
Loppuun voisi vielä sanoa, että, se joka usko/toivoo/haluaa, että 20v. vanha auto on uusi...well, herää tähän päivään. Eli jos haluat vanhan HYVÄN auton, ole valmis uhraamaan aikaa ja rahaa siihen, palkintokin VOI OLLA luvassa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84