Peruspaineiden säätö?
Tämmösen ongelman olen itse nähnyt kerran, itseasiassa varsinaista korjausta ei tarvinnut tehdä että saatiin homma toimimaan, vaan homma korjautui lähinnä vahingossa.
Muistelen että vaan F-potikan asetus oli pielessä sillon, se oli tietenkin kojelaudassa ja helppo säädellä... ruuvattiin muistaaksei 280 ohmia siihen niin alkoi pelata.
Säätääkös sinulla APC paineita, vai onko bleederi? (tästä vinkistähän ei tietenkään jälkimmäisessä tapauksessa ole mitään apua)

Säätääkös sinulla APC paineita, vai onko bleederi? (tästä vinkistähän ei tietenkään jälkimmäisessä tapauksessa ole mitään apua)
APC säätää, en ikinä korvais sitä "bleederillä", mulla on tällanen modaus:
R42-> 500ohm, R41 ja R101 yhteen oikealta puolelta, "P" potikasta 1/8 osa myötäpäivää niin nousi johonki 1.1bar, 500ohmisella R42:lla nopeampi spoolaus, "P" pitäis sit vaihtaa 47kohm LIN potikkaan niin saa esim. kojelaudasta säädettyä 0.6-1.6bar, mulla nyt ei vielä ole sitä potikkaa niin ruuvasin "P":tä lisää, nousihan se siihe 1.3bar mut ei sen jälkeen oo enää toiminut hyvin, sillon ku oli se 1.1 niin se käyttäyty vielä hyvin...
R42-> 500ohm, R41 ja R101 yhteen oikealta puolelta, "P" potikasta 1/8 osa myötäpäivää niin nousi johonki 1.1bar, 500ohmisella R42:lla nopeampi spoolaus, "P" pitäis sit vaihtaa 47kohm LIN potikkaan niin saa esim. kojelaudasta säädettyä 0.6-1.6bar, mulla nyt ei vielä ole sitä potikkaa niin ruuvasin "P":tä lisää, nousihan se siihe 1.3bar mut ei sen jälkeen oo enää toiminut hyvin, sillon ku oli se 1.1 niin se käyttäyty vielä hyvin...
9000 T16 -87
Jos "F":llä säädetään maksimipaine niin miksi se pelais esim. vaan siinä 280ohmis, kait sillä säädetään haluttu paine ja sit "P":llä etsitään sopiva nousunopeus..??Zebe kirjoitti:Tämmösen ongelman olen itse nähnyt kerran, itseasiassa varsinaista korjausta ei tarvinnut tehdä että saatiin homma toimimaan, vaan homma korjautui lähinnä vahingossa.Muistelen että vaan F-potikan asetus oli pielessä sillon, se oli tietenkin kojelaudassa ja helppo säädellä... ruuvattiin muistaaksei 280 ohmia siihen niin alkoi pelata.
9000 T16 -87
Muutin modauksen takas tuohon:
version 1 (gives boost levels from 0.9 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the R40 resistor (909 ohm).
7. Exchange the resistor for a 1300 ohm resistor.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together
ilman tuota 5 kohtaa, en taho saada sitä nouseen yli 1.2bar millään säädöllä, jos säädän "F" siihe 280ohm niin moneenko kohm "P" vois perussäätää..? tai mitä muuta versiota vois testata että varmasti toimis, haluan ahdot 1.5bariin...!?
version 1 (gives boost levels from 0.9 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the R40 resistor (909 ohm).
7. Exchange the resistor for a 1300 ohm resistor.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together
ilman tuota 5 kohtaa, en taho saada sitä nouseen yli 1.2bar millään säädöllä, jos säädän "F" siihe 280ohm niin moneenko kohm "P" vois perussäätää..? tai mitä muuta versiota vois testata että varmasti toimis, haluan ahdot 1.5bariin...!?
9000 T16 -87
P-potikka toimii lähinnä vain kokeilemalla, siihen ei ainakaan ole minulla tiedossa minkaanlaista perusasetusta. Vakioturbolla et varmasti saa sitä 1.5 bar painetta pysymään yläkiekoille asti, joku 1.2-1.3 voisi ehkä pysyä vielä mutta 1.5 bar ei varmaan pysy.
Eikä taas ole järkevää ahtaa vakioturbolla sitä 1.5bar painetta, seuraavaksi leviää melkein varmasti ahdin ja ahtoilman lämpö on coolerista huolimatta (varsinkin jos on vakio) todella kuumaa, kun pikkuahtimella työnnetään äärirajoilla isoa painetta.
Itse en ainakaan viitsisi koittaa työntää moisella pillerillä tuollaista painetta.
Eikä taas ole järkevää ahtaa vakioturbolla sitä 1.5bar painetta, seuraavaksi leviää melkein varmasti ahdin ja ahtoilman lämpö on coolerista huolimatta (varsinkin jos on vakio) todella kuumaa, kun pikkuahtimella työnnetään äärirajoilla isoa painetta.
Itse en ainakaan viitsisi koittaa työntää moisella pillerillä tuollaista painetta.

Hajoaa niin hajoaa, pitää se 1.5 kuitenki saada että pysyis millään es sielä 1.3-1.4baris, pitää laittaa isompi solmu jos ei kestä...
On se muutenki käyny monesti yli 2baris ku oli semmoset pakkaset ettei mankkuvena toiminu eikä sillonkaa menny mitään rikki niin 1.5:een se pitää nyt saada...
On se muutenki käyny monesti yli 2baris ku oli semmoset pakkaset ettei mankkuvena toiminu eikä sillonkaa menny mitään rikki niin 1.5:een se pitää nyt saada...
9000 T16 -87
Joo vakiocoolerin päädyt ei tahdo kestää vuotamatta noilla päälle 1.5 paineilla, isompi mutka on se mitä suosittelisin .
Veikkaan vaan että alkaa nakuttamaan noin isoilla paineilla (vakioturbon kanssa ominaisuus) ja apc puuttuu peliin -> painetta alas.
Pitäisi löytää jostakin modi mikä pelaa sitten sinne 1.5 bar asti, taitaa se yleisin taulusta säädettävä riittää 1.4. Eli nyt jostakin joku APC guru joka osaisi neuvoa mitenkä moinen tehdään
Ja peruspaineet voit heittää sinne 0.5 baariin.

Veikkaan vaan että alkaa nakuttamaan noin isoilla paineilla (vakioturbon kanssa ominaisuus) ja apc puuttuu peliin -> painetta alas.

Ja peruspaineet voit heittää sinne 0.5 baariin.