Peruspaineiden säätö?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

0.4bar perus...
9000 T16 -87
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Niin ja ei pakoäänet nouse ku se vaan vaisuuntuu...
9000 T16 -87
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tämmösen ongelman olen itse nähnyt kerran, itseasiassa varsinaista korjausta ei tarvinnut tehdä että saatiin homma toimimaan, vaan homma korjautui lähinnä vahingossa. :D Muistelen että vaan F-potikan asetus oli pielessä sillon, se oli tietenkin kojelaudassa ja helppo säädellä... ruuvattiin muistaaksei 280 ohmia siihen niin alkoi pelata.

Säätääkös sinulla APC paineita, vai onko bleederi? (tästä vinkistähän ei tietenkään jälkimmäisessä tapauksessa ole mitään apua)
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

APC säätää, en ikinä korvais sitä "bleederillä", mulla on tällanen modaus:
R42-> 500ohm, R41 ja R101 yhteen oikealta puolelta, "P" potikasta 1/8 osa myötäpäivää niin nousi johonki 1.1bar, 500ohmisella R42:lla nopeampi spoolaus, "P" pitäis sit vaihtaa 47kohm LIN potikkaan niin saa esim. kojelaudasta säädettyä 0.6-1.6bar, mulla nyt ei vielä ole sitä potikkaa niin ruuvasin "P":tä lisää, nousihan se siihe 1.3bar mut ei sen jälkeen oo enää toiminut hyvin, sillon ku oli se 1.1 niin se käyttäyty vielä hyvin...
9000 T16 -87
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

P-potikan arvo on voinut lipsahtaa vähän liian isoksi ja se aiheuttaa yleensä painepiikkejä, joten ekaksi kannattaisi varmaan kokeilla laskea sitä pikkusen. Eli kertaukseksi vielä: karkeasti P-potikka on säätää ahtojen nousun nopeutta ja F-potikka on maksimipaine.
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Joo pitää huomena koittaa säätää se kohilleen ja jatkaa siitä...
9000 T16 -87
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

mulla yks kaveri kiros joskus saman tyyppistä ongelmaa ja syy selvisi eli oli juurikin tuo P-potikka vähän lipsahtanut...
Yamaha FZ1-N -08
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Zebe kirjoitti:Tämmösen ongelman olen itse nähnyt kerran, itseasiassa varsinaista korjausta ei tarvinnut tehdä että saatiin homma toimimaan, vaan homma korjautui lähinnä vahingossa. :D Muistelen että vaan F-potikan asetus oli pielessä sillon, se oli tietenkin kojelaudassa ja helppo säädellä... ruuvattiin muistaaksei 280 ohmia siihen niin alkoi pelata.
Jos "F":llä säädetään maksimipaine niin miksi se pelais esim. vaan siinä 280ohmis, kait sillä säädetään haluttu paine ja sit "P":llä etsitään sopiva nousunopeus..??
9000 T16 -87
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Joo kyllä se niin on, että F:stä maksimipaine vaan ja P:stä ruuvaileen nousunopeutta. Ja yleensä näissä modeissa on yksilöllisiä ne potikoiden arvot, en tiedä puhunko totta, mutta type-m modissa taisi F-potikan arvo olla 28*ohm. Ja sen mukaan se sitten säädettiin itsekin. :wink:
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Muutin modauksen takas tuohon:

version 1 (gives boost levels from 0.9 bar to 1.5 bar)
1. Open the APC
2. Open the circuit board.
3. Locate the R42 resistor
4. Exchange the resistor for a wire.
5. <Option: exchange the R138 to 40 kohm resistor, not really needed. More info further down the page>
6. Locate the R40 resistor (909 ohm).
7. Exchange the resistor for a 1300 ohm resistor.
8. Don't touch anything else.
9. Put it all together

ilman tuota 5 kohtaa, en taho saada sitä nouseen yli 1.2bar millään säädöllä, jos säädän "F" siihe 280ohm niin moneenko kohm "P" vois perussäätää..? tai mitä muuta versiota vois testata että varmasti toimis, haluan ahdot 1.5bariin...!?
9000 T16 -87
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

P-potikka toimii lähinnä vain kokeilemalla, siihen ei ainakaan ole minulla tiedossa minkaanlaista perusasetusta. Vakioturbolla et varmasti saa sitä 1.5 bar painetta pysymään yläkiekoille asti, joku 1.2-1.3 voisi ehkä pysyä vielä mutta 1.5 bar ei varmaan pysy.

Eikä taas ole järkevää ahtaa vakioturbolla sitä 1.5bar painetta, seuraavaksi leviää melkein varmasti ahdin ja ahtoilman lämpö on coolerista huolimatta (varsinkin jos on vakio) todella kuumaa, kun pikkuahtimella työnnetään äärirajoilla isoa painetta.

Itse en ainakaan viitsisi koittaa työntää moisella pillerillä tuollaista painetta. :D
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Hajoaa niin hajoaa, pitää se 1.5 kuitenki saada että pysyis millään es sielä 1.3-1.4baris, pitää laittaa isompi solmu jos ei kestä...
On se muutenki käyny monesti yli 2baris ku oli semmoset pakkaset ettei mankkuvena toiminu eikä sillonkaa menny mitään rikki niin 1.5:een se pitää nyt saada...
9000 T16 -87
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Joo vakiocoolerin päädyt ei tahdo kestää vuotamatta noilla päälle 1.5 paineilla, isompi mutka on se mitä suosittelisin . :wink:

Veikkaan vaan että alkaa nakuttamaan noin isoilla paineilla (vakioturbon kanssa ominaisuus) ja apc puuttuu peliin -> painetta alas. :? Pitäisi löytää jostakin modi mikä pelaa sitten sinne 1.5 bar asti, taitaa se yleisin taulusta säädettävä riittää 1.4. Eli nyt jostakin joku APC guru joka osaisi neuvoa mitenkä moinen tehdään :roll:

Ja peruspaineet voit heittää sinne 0.5 baariin.
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

no, eiköhän se kestä se 1.5 bar ku saa tarpeeks keittoa, 350cc suuttimet, niille tehty lastu ja 3" turbosta keskelle asti ettei hirveesti ahista..
Pitää käyä irrottaan se boksi taas ja säätäämään...
9000 T16 -87
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no eipä se riittävä keitto ja turbon jälkeinen avara putki paljon auta kun pako paineet varmaan 2Xahdot, koko koneenhan siinä hajotta...

mutta, kukin tyylillään...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin