Mikä saappi 10 000e:lla?
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
Hyvin pidetty ja huollettu 9-5.
+ hyvät ajo-ominaisuudet
+ useimmiten hyvä varustelu
+ tyylikäs ja moderni tuossa hintaluokassa
+ riitävät tilat
+ turvallinen
+ hyvät ajo-ominaisuudet
+ useimmiten hyvä varustelu
+ tyylikäs ja moderni tuossa hintaluokassa
+ riitävät tilat
+ turvallinen
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
Paljon uutta tietoa ja kommenttia, kiitos niistä.
Nyt sitten etsimän sopivaa, näyttäisi siltä, että sekä 93 ja 95 ovat molemmat melko hyviä vaihtoehtoja, joskin NG900 omistaneena, mielestäni ajettavuus ei ollut kovin hyvä, auto puolsi ja perä oli jotenkin löysä, vaikka iskarit, pyöränkulmat, renkaat ja vanteet + nivelet olivat kunnossa.
Mahtaakohan 93:ssa olla samoja piirteitä?
Turvallisuudesta: Airbagien määrä ei sinäänsä vaikuta hirveesti esim törmäystestimenestykseen. NG900 sai alle 2 tähteä, kun 93 sai 4 tähteä. 93:ssa tosin on sivuturvatyynyt. Eikös nuo 95:ssä ole myös apukuskin Airbag vakiona ja 93:ssa ei. Törmäystestitkään ei kerro kaikkea, hirvikolarit ovat varmaan suurin riski.
ESP:tä ei tuolla rahalla oikein saa vielä, joskin joissakin yksilössä sellainenkin löytyy, taitavat olla pääosin tuontiautoja. Tuontiautoja vastaan minulla ei ole mitään, kunhan huoltokirjat on kunnossa.
Aavistuksen alkaa vaakakuppi kallistua 95:n puolelle, kiire asialla ei ole, joten etsin rauhassa sopivan yksilön. Vuoden vaihde ja uudet autoverohommat saattavat vaikuttaa vielä jonkin ajan päästäkin hintoihin, saman tekee varmasti bensan hinnan nousu, joka on odotettavissa keväällä.
Paras kuitenkin varmaan koeajaa kummatkin mallit niin tietää. Japsihairahduksen jälkeen kyllä mieli tekee ajaa mukavammalla autolla, vaikka vikoja olisikin enemmän.
Nyt sitten etsimän sopivaa, näyttäisi siltä, että sekä 93 ja 95 ovat molemmat melko hyviä vaihtoehtoja, joskin NG900 omistaneena, mielestäni ajettavuus ei ollut kovin hyvä, auto puolsi ja perä oli jotenkin löysä, vaikka iskarit, pyöränkulmat, renkaat ja vanteet + nivelet olivat kunnossa.
Mahtaakohan 93:ssa olla samoja piirteitä?
Turvallisuudesta: Airbagien määrä ei sinäänsä vaikuta hirveesti esim törmäystestimenestykseen. NG900 sai alle 2 tähteä, kun 93 sai 4 tähteä. 93:ssa tosin on sivuturvatyynyt. Eikös nuo 95:ssä ole myös apukuskin Airbag vakiona ja 93:ssa ei. Törmäystestitkään ei kerro kaikkea, hirvikolarit ovat varmaan suurin riski.
ESP:tä ei tuolla rahalla oikein saa vielä, joskin joissakin yksilössä sellainenkin löytyy, taitavat olla pääosin tuontiautoja. Tuontiautoja vastaan minulla ei ole mitään, kunhan huoltokirjat on kunnossa.
Aavistuksen alkaa vaakakuppi kallistua 95:n puolelle, kiire asialla ei ole, joten etsin rauhassa sopivan yksilön. Vuoden vaihde ja uudet autoverohommat saattavat vaikuttaa vielä jonkin ajan päästäkin hintoihin, saman tekee varmasti bensan hinnan nousu, joka on odotettavissa keväällä.
Paras kuitenkin varmaan koeajaa kummatkin mallit niin tietää. Japsihairahduksen jälkeen kyllä mieli tekee ajaa mukavammalla autolla, vaikka vikoja olisikin enemmän.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
Nyt olen tehnyt tarkempaa kartoitusta ja rahatkin alkavat olla koossa
Vaihtoehtoja olisi esim:
9-5 -98 2.3T aut. 135tkm
9-3 -02 2.0T man. 85tkm
9.3 -01 2.2TiD man 160tkm
Valinnan vaikeus alkaa iskemään, kun kaikissa noissa on puolensa. Täytynee lähteä koeajoille.
Vaihtoehtoja olisi esim:
9-5 -98 2.3T aut. 135tkm
9-3 -02 2.0T man. 85tkm
9.3 -01 2.2TiD man 160tkm
Valinnan vaikeus alkaa iskemään, kun kaikissa noissa on puolensa. Täytynee lähteä koeajoille.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
Itse olin saman valinna edessä tossa viikko sitten, että mikä auto kymppitonnilla kaksi henkiselle perheelle. No eihän siihen auton ostoon sitten kymppi riittänyt, mutta ysikolmoseen päädyin. Enkä ole katunut, joten ääni ysikolmoselle..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
Huomenna käyn koeajamassa seuraavanlaista yksilöä:
9-3 2.0t -01
239tkm
Manuaali
Auto on melko perusvarusteinen, automaatti-ilmastoinnilla varustettu ja juuri katsastettu
Hintapyyntö on 7500e, joten jäisi rahaa korjauksiin, mitä kuitenkin tulee.
Aika paljonhan tuolla on ajettu, mutta huollot pitäisi olla ajallaan tehty.
Mitä kannattaisi tarkistella?
Onko hinta kohdillaan, ajattelin vähän tingata?
Vanha NG 900 seni oli 300tkm ajettu ja vielä melko hyvässä kunnossa, joten eiköhän tuokin mahdollisesti ole vielä käyttöpeli.
Muistelisin että omassa NG900:ssa esiintynyt puoltaminen oli tavalla tai toisella yleinen vika, onko samaa vikaa 93:ssa?
9-3 2.0t -01
239tkm
Manuaali
Auto on melko perusvarusteinen, automaatti-ilmastoinnilla varustettu ja juuri katsastettu
Hintapyyntö on 7500e, joten jäisi rahaa korjauksiin, mitä kuitenkin tulee.
Aika paljonhan tuolla on ajettu, mutta huollot pitäisi olla ajallaan tehty.
Mitä kannattaisi tarkistella?
Onko hinta kohdillaan, ajattelin vähän tingata?
Vanha NG 900 seni oli 300tkm ajettu ja vielä melko hyvässä kunnossa, joten eiköhän tuokin mahdollisesti ole vielä käyttöpeli.
Muistelisin että omassa NG900:ssa esiintynyt puoltaminen oli tavalla tai toisella yleinen vika, onko samaa vikaa 93:ssa?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
Kävin koeajolla, auto vaikutti hyvältä, ei nitinää/natinaa, kulki suoraan ja sähkölaitteet mukaanlukien ilmastointi toimi hienosti. Muutenkin auto oli siistissä kunnossa ja kaksin hyvin renkain varustettu.
Ainoa kosmeettinen vika on alkuperäinen radioantenni, se on vääntynyt ja ei mene sisään. Autoon oli lisäksi asennettu haineväantenni katolle. Voisikohan se olla niin, että alkuperäinen on korvattu sillä vai olisiko kyseessä Nokian autosarjan antenni. Täytyy tutkia asiaa tarkemmin ja kysellä edelliseltä omistajalta. Radio tuntuu toiimivan
Tuo antennin vaihto ei ole vissiin kova homma ja motonetistä saa sen tarvikkeena.
Täytyypä toivoa huolettomia metrejä ja liittyä klubiin.
Ainoa kosmeettinen vika on alkuperäinen radioantenni, se on vääntynyt ja ei mene sisään. Autoon oli lisäksi asennettu haineväantenni katolle. Voisikohan se olla niin, että alkuperäinen on korvattu sillä vai olisiko kyseessä Nokian autosarjan antenni. Täytyy tutkia asiaa tarkemmin ja kysellä edelliseltä omistajalta. Radio tuntuu toiimivan
Tuo antennin vaihto ei ole vissiin kova homma ja motonetistä saa sen tarvikkeena.
Täytyypä toivoa huolettomia metrejä ja liittyä klubiin.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
...Tahtoo sanoa että -01 mallissa hainevä on jo tehtaalta vakiona.9-5T kirjoitti: Hyvä niin sillä neliön muotoinen reikä katossa tuo vettä sisälle.

Kannattaa nakata se sähköantenni kuuseen ja laittaa tilalle joko lasiantenni tai alkuperäinen piiska (130 Ohm, löytyy kai ainakin NG900, ehkä myös joistain 9-3). Se motonetin tarvike on sitten pelkkä ruoto ja sekin lienee tonnariin, en tiedä sopiiko myös tuohon 9-3:n antenniin joka on hiukan erilainen. Mulla oli niin totaalijumissa ettei saanut purettua enää ehjänä, eikä olisi voinut siis edes tuolla tarvikeruodolla pelastaa.
Kannattaa heti alkuun tarkistaa huohotinpäivityksen tilanne jos ei ole jo tiedossa että on viimeisin päivitys asennettuna.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
Mikä tuon hainevän tarkoitus sitten on? Onko se vaan koriste?
Kiitos kaikille tähän ketjuun osallistujille, kyselen noista antenneista enemmän jollain muulla topicilla.
Kiitos kaikille tähän ketjuun osallistujille, kyselen noista antenneista enemmän jollain muulla topicilla.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Mikä saappi 10 000e:lla?
Saako tuon huohottimen osanumeron selville muuta kautta kuin kysymällä uudelta omistajalta. Hakua käyttämällä löysin lähinnä tietoa siitä, että miten katsotaan, että onko päivitys asennettu ylipäätään. Mutta tuo versio?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85