Myös hieman kulahtaneet kaasujouset, jotka eivät enää jaksa pitää combin spoilerillista takaluukkua kunnolla ylhäällä, tuntuvat irrallaan niin jämäköiltä, että kokoonpuristaminen on ilman apuvälineitä käytännössä melkein mahdotonta.tetammi kirjoitti:ip98 kirjoitti:Onko se ihan normaalia, että noita kaasujousia ei saa käsin painaen kiinni? Ostin Biltemasta uudet Combi Coupen kaasujouset ja vaikka on koko ukko painollaan (100kg) jousen päällä, niin eivät mene yhtään kasaan...
Jousi tulee kellarin luukkuun, joten ei voi takaluukussa kokeilla toimivatko
Ohan ne irtonaisina todella jämäkät mutta jos ovat samaa luokkaa mitä Eski aiemmin kirjoitti niin kyllä satakiloisen ukon alla pitäis joustaa. 1kg=10Nm?
Tietty että saa koko painonsa tukevasti tuon päälle niin on hieman haastavaa.
Mitkä kaasujouset takakonttiin?
Re: Mitkä kaasujouset takakonttiin?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Mitkä kaasujouset takakonttiin?
Eikä niitä kaasujousia autossa kiinniollessaan suoraan painetakaan, vaan melkoisella vipusuhteella kun sivultapäin katsoo.
En minäkään saanut edes NG:n vanhoja pumppuja painetuksi irrallaan kasaan seitsemälläkymmenen kilon painoisena, vaikka autossa ollessaan eivät jaksaneet pitää luukkua ollenkaan ylhäällä.
Väittäisin että niissä bilteman pumpuissa ei ole yhtään mitään vikaa, ja juuri bilteman myymät NG:hen menivätkin ja toimivat ihan mainiosti.
Ediittiä: Ne kaasujouset ovat typpitäytteisiä ja niitä EI saa kuumentaa, näin lukee lontooksikin kyljessään.
En minäkään saanut edes NG:n vanhoja pumppuja painetuksi irrallaan kasaan seitsemälläkymmenen kilon painoisena, vaikka autossa ollessaan eivät jaksaneet pitää luukkua ollenkaan ylhäällä.
Väittäisin että niissä bilteman pumpuissa ei ole yhtään mitään vikaa, ja juuri bilteman myymät NG:hen menivätkin ja toimivat ihan mainiosti.
Ediittiä: Ne kaasujouset ovat typpitäytteisiä ja niitä EI saa kuumentaa, näin lukee lontooksikin kyljessään.
Re: Mitkä kaasujouset takakonttiin?
minäkin ostin motonetista tuollaiset äskettäin, ja olen ilmeisesti saanut laadun puoleta täysin erilaisen tuotteen: avaamisessa pistävät todella hanttiin, luukkua pitää ihan oikeasti repiä ylöspäin mikä on erittäin epämukavaa. lisäksi kädellä pitää luukku viedä ylös asti, se ei mene itsestään senttiäkään.Ässä kirjoitti:Laitoin nuo Motonetin 650N-jouset, luukku pysyy ylhäällä nätisti. Avaamisessa pitää auttaa hieman kädellä, siis alhaalta nostaessa. Loppumatka ylös menee itsestään.
Toisaalta, eipä minulla ole missään autossa luukku pompsahtamalla noussutkaan.
luukku pysyy sentään ylhäällä (spoileri on), mutta ei mitenkään älyttömän jämäkästi, eli luukun saa alas todella pienellä saattamisella. harmittaa maksaa 20 eur kappalehintaa tuollaisista

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Mitkä kaasujouset takakonttiin?
Konttimallissa ( sedan ) voi säätää tiukemmalle niitä kontissa olevia jousia.Jeltsin kirjoitti:Asensin sedan-satkuuni myös whalete-spoikan, ja nyt tietystikkään eivät jouset jaksa pitää luukkua auki...
Mistä saisi jäykempiä jousia ja tietääkö kukaan paljonko maksavat ja ovatko pirullisia kammeta paikoilleen?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Mitkä kaasujouset takakonttiin?
Tekis mieli muistuttaa miten hyvin pysyi v.75compissa aikoinaan(90luvun alussa) luukku ylhäällä. Luukku oli iso jo silloinkin. Kaiketi kevyt ,mutta oli siinä joskus lunta ja pakkasta oli. Saab on talvi auto .
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.