No ainakin Enkun varaosassa tuo 35mm2 johto myytiin 5m:n pituisena. Kone ei ole paikallaan, mutta aika tarkasti muistan startin sijainnin. Konehuoneen puolella on reilut 50cm ylimääräistä, ja takapaksissa ainakin 85cm, eli 1.5m liikapituus oli liioiteltu, kuten totesitkinf-19 kirjoitti:Omassa pujottelin kaapelin kiertämään molemmat etupenkit ja sitten vielä pari kunniakierrosta konehuoneessa niin tuli 5m täyteen, tosin vähän lyhyeksi jäi johto takaluukussa. Tai sitten tosiaan satku ja 99 on niin erilaiset autot että kaapelia kuluu eri määrä, ei uskois, tai sitten se leikattu about 1,5m onkin lähempänä 0,5m - mene ja tiedä...
Eikös se konehuoneen paketti eli moottori ja muut semmoset ole jo maadoitettu runkoon ihan vakiona siitä vaihdelaatikon kyljestä? ja lisäksi ne mahdolliset ruiskun maakaapelit mitkä tulee kanteen/imusarjaan jne. Tai ite ainakin maadoitin akun vaan takapenkin alle, muistaakseni hanttarin turvavyön kiinnikkeen tietämille ja siinä se.
Plussakaapeli menee multa ohjaustehostimen säiliön letkujen läpiviennistä kanteen kiinnitettynä suoraan startille. Akun plus-navan ja startin kontaktin välissä on siis vain päävirtakatkaisijan liitokset eli sen puolesta jännitehäviöt startille pitäisi olla kurissa. Eikä mitään ongelmia ole ollutkaan, akkukin on sama vanha käytetty kun autossa oli 5v sitten ostettaessa.
Startilta lähtee sitten orggis 20cm johto laturille ja sen lisäksi ranetettu 1,5m johto lokarin jakoblokille auton loppuja sähköjä varten.

Itse vedin piuhan joustavine suojaputkineen niin, että konehuoneesta kulkee siellä oikeanpuoleisen vetaritunnelin yläosan läpivienneissä (aikalailla oikeankokoiset tuolle suojaputkelle), sitten laskee hieman, ja menee läpi rintapellin/lattian liittymäkohtaan poratusta reiästä, ja kulkee pitkin kynnyskoteloa, ja menee takapaksin puolelle siihen takapenkin selkänojan pystytuen alaosaan poratusta reiästä. Toisin sanoen kulkee ihan (no ainakin lähes) suorana koko matkan. Starttihan tuossa sijaitsee pakosarjan alla, eli siitä suurin ero johtovedon pituudessa varmaankin syntyy?
Juu, maadoitukset on valmiina, mutta ne menevät tupliksessa siihen akkutelineeseen, joka on tarkoitus rälläköidä kokonaisuudessaan pois. Eli siihen tulee nyt akulta punottu lattakaapeli, joka on keskikohdasta kiinni akkutelineessä, ja toinen pää on (oli) kiinni vaihdelootassa.
Mahtaakohan haitata mitään, jos vetää startille sekä akunjohdon, että laturinjohdon, sama jännitehän siellä kulkee, eli lienee aika turhaa tehdä mitään "jakokeskusta" tuota haaroitusta varten?