9000 2,3T ja 400 hv
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Melkein samalla vaivalla ne kiinnikkeet tekee, kun purkaa sitä keulaa sen bolt-on ic:n asennuksen tieltä . Putket on helppo tehdä, kun ostaa esim. sopivia silikonimutkia ja toisesta saapista vähän normaalia ahtoputkea...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Okei nyt on projekti paketissa. Kokoonpano on seuraava.
-Garrett 3071 0,86 + vakiosarja.
-600x300x76 cooleri
-630cc suuttimet
-Laitettu kansi R-seetit ja 1 mm ylikokovenat kanavat siistitty ja virinokat
-Suurteho bensiini pumppu.
-3 tuuman pakoputki.
-Nira moottori ohjaus.
-laajakaista lambda
-Kytkin uusi vakio
-ilmansuodatin vapaasti virtaava.
Vääntö rajoitettu 520 Nm. Tehoa 511 hv / 7000 rpm.
Toimii loistavasti ja liikkuu kohtuu ripeästi.
Tulossa vielä vesiruisku.
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ohjeista.
-Garrett 3071 0,86 + vakiosarja.
-600x300x76 cooleri
-630cc suuttimet
-Laitettu kansi R-seetit ja 1 mm ylikokovenat kanavat siistitty ja virinokat
-Suurteho bensiini pumppu.
-3 tuuman pakoputki.
-Nira moottori ohjaus.
-laajakaista lambda
-Kytkin uusi vakio
-ilmansuodatin vapaasti virtaava.
Vääntö rajoitettu 520 Nm. Tehoa 511 hv / 7000 rpm.
Toimii loistavasti ja liikkuu kohtuu ripeästi.
Tulossa vielä vesiruisku.
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ohjeista.
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Hyvä homma ettei jäänyt foorumivirittelyn tasolle! Kansa vaatii kuvia Hyvät tehotkin, tule näyttämään kulkua kentälle joku kerta
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Onnittelut projektin valmistumisesta, hyvin näyttäisi tehoa löytyvän Uskalsitko sen vertaa laskea kuitteja että paljonko projektille loppuunsa tuli suunnilleen hintaa?
SAAB 9-5 Aero -05
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
tuosta olis kyllä mielenkiintonen nähä penkin antamat teho käyrätAkiZZa kirjoitti:Okei nyt on projekti paketissa. Kokoonpano on seuraava.
-Garrett 3071 0,86 + vakiosarja.
-600x300x76 cooleri
-630cc suuttimet
-Laitettu kansi R-seetit ja 1 mm ylikokovenat kanavat siistitty ja virinokat
-Suurteho bensiini pumppu.
-3 tuuman pakoputki.
-Nira moottori ohjaus.
-laajakaista lambda
-Kytkin uusi vakio
-ilmansuodatin vapaasti virtaava.
Vääntö rajoitettu 520 Nm. Tehoa 511 hv / 7000 rpm.
Toimii loistavasti ja liikkuu kohtuu ripeästi.
Tulossa vielä vesiruisku.
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ohjeista.
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Kuulostaa fiksulta että maltoit rajoittaa ne väännöt. Eipähän tarvitse harjoittaa lootanvaihtoja ja pärjää edullisella ja mukavasti toimivalla vakiokytkimellä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Mites toi väännön rajoitus on toteutettu? Ahdot mapattu nousemaan lineeaarisesti ja 4000rpm kohdalla vielä maltilliset ahdot?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Menikö nyt projekti metsään, kun tulikin 511 hv vaikka piti tulla vaan 400 hv?
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Juu nyt on menty metsään oikein kunnolla. Tietysti virityshommissa on aina riskinsä.Ilkka R kirjoitti:Menikö nyt projekti metsään, kun tulikin 511 hv vaikka piti tulla vaan 400 hv?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
nettiautossa näyttää olevan n. 400hv tonnari, hyvät oli myyntipuheet,
"Jos ei auto kiinnosta, niin soita ja jutellaan vaikka naisista! "
"Jos ei auto kiinnosta, niin soita ja jutellaan vaikka naisista! "
saab 9000 cd aut -89
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Eikös sekin ole klubilaisen tonnari..
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Pitää vielä panna se vesiruisku sekä fiksumpi pakosarja vakion tilalle niin sen jälkeen saa mun puolesta olla. Ajettavuus on 10 kertaa parempi noin kun rajoittamattomalla väännöllä.
Kuluja en sen kummemmin ynnäillyt mutta ne tulivat niin pitkällä aikavälillä ettei sitä edes kaikkea muista.
Kuitenkin väitän että vähemmän kuin kuvittelisi koska ostin lähes kaiken käytettynä ja halvalla.
Sanotaan että 5000 € valmis settiin verrattuna pääsin noin puoleen hintaan.
Kuluja en sen kummemmin ynnäillyt mutta ne tulivat niin pitkällä aikavälillä ettei sitä edes kaikkea muista.
Kuitenkin väitän että vähemmän kuin kuvittelisi koska ostin lähes kaiken käytettynä ja halvalla.
Sanotaan että 5000 € valmis settiin verrattuna pääsin noin puoleen hintaan.
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Hyvältä setiltä vaikuttaa. Ookko kattonu paljon suutinten DC on ? Onko vielä vakiopensanpaineensäädin? Noilla tehoilla alkaa noi 630cc oleen aika tapissa. Tommonen lentokenttäkiskasu antaa hyvää kuvaa toiminnasta kun veto kestää vähän pidemään kun muutaman sekunnin dynorytkäsy.AkiZZa kirjoitti:Okei nyt on projekti paketissa. Kokoonpano on seuraava.
-Garrett 3071 0,86 + vakiosarja.
-600x300x76 cooleri
-630cc suuttimet
-Laitettu kansi R-seetit ja 1 mm ylikokovenat kanavat siistitty ja virinokat
-Suurteho bensiini pumppu.
-3 tuuman pakoputki.
-Nira moottori ohjaus.
-laajakaista lambda
-Kytkin uusi vakio
-ilmansuodatin vapaasti virtaava.
Vääntö rajoitettu 520 Nm. Tehoa 511 hv / 7000 rpm.
Toimii loistavasti ja liikkuu kohtuu ripeästi.
Tulossa vielä vesiruisku.
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ohjeista.
Re: 9000 2,3T ja 400 hv
Toi Nira moottorinohjaus kiinnostaisi. Tossa vanhassa LH-ohjatussahan on oma boxinsa sytytykselle, niin jäikö se vielä toimintaan eli siten myös SDI-järjestelmä sytytyskasetteineen? Tuliko siihen muutoksia
Käykö Nira suoraan auton omiin pistokkeisiin ja onko se sellainen mitä voi omalla läppärillä säädellä mieleisekseen? Vai pitikö kaikki johdotukset rakentaa uusikiksi?
Ilmanmassamittari taisi lentää roskikseen?
Ari
Käykö Nira suoraan auton omiin pistokkeisiin ja onko se sellainen mitä voi omalla läppärillä säädellä mieleisekseen? Vai pitikö kaikki johdotukset rakentaa uusikiksi?
Ilmanmassamittari taisi lentää roskikseen?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?