Vakionopeudensäädin temppuilee.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Vakionopeudensäädin temppuilee.

Viesti Kirjoittaja HEV »

Minulla aiheutti tuollaista kaasuläppäkoteloon juuri läpän kiinniolopaikan lähelle kertynyt karstarantu, tai mitä se nyt onkaan, tuollaista. Kannattaa ottaa ilmaputki irti ja kurkata sinne. Liukeni kaasarinpuhdistussprayllä eikä ole vaivannut sittemmin.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
avi84
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Touko 09, 2015 20:22
Paikkakunta: tornio

Re: Vakionopeudensäädin temppuilee.

Viesti Kirjoittaja avi84 »

Hei

Vakkarin cruise valo syttyy, mutta ei toimi. Mittaritaulussa palaa takahehkunkujen varoitusvalot. Kaikki valot autossa pelaa. Kytkinpolkimen asentotunnistin pelaa nyt, kun patentoin sen sinne kiinni oli taipunut vinoon eikä osunut kytkinpolkimeen. Sitten huomasin liittimienpäissä on paineletkuille paikat, mutta eihän siellä mitään letkuja missään näy :D

T: vanha kunnon tonnari kuntoon.
MY98 9000CSE 2.0T stage1
Syksi
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Elo 02, 2013 16:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Vakionopeudensäädin temppuilee.

Viesti Kirjoittaja Syksi »

Itellä on vm00 2.0t Automaatti. Kerran aiemmin vakkari hävinnyt kesken ajon puolvuotta sitten, ja palautunut noin vartin jälkeen. Eilen hävisi taas eikä ole sen koommin palanut toimintaan. (Pikkasen kyrsii kun työmatka 40km ja vakkari on siihen aika napakka mukavuustekijä) :(
- Cruise syttyy, mutta viiksen päästä painamalla ei valitse nopeutta lainkaan

Oiskos jossain kuvaa tuosta polkimien luona olevista härpäkkeistä että tälläinen ummikkokin keksisi kurkata missä vika piilee?
Saab 93 2.0t aut. vm0
kapitänmies
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 10:41
Paikkakunta: Pusula

Re: Vakionopeudensäädin temppuilee.

Viesti Kirjoittaja kapitänmies »

Kuvaa en heti googlella löytänyt enkä viitsi omaani purkaa, kuulostaa samalta kuin yllä ja omassani oli myös kytkimen poljinkytkin vinossa (jota sinulla ei ole kun automaatti). Helppo homma muistaakseni; kaiva se potkuverhoilu jalkatilasta vek; muutama ruuvi ja mm diagnostiikan liitin irti em. verhoilulevystä + oliko siinä 1 vai 2 verhoilunväristä muovista laajennusniittiä (paina niitin keskellä oleva tappi sisään pari milliä niin niitti lähtee hajoamatta irti) ja etsi jarrupoljinta painava kytkin silmiisi (tuolla koko setti, kytkin alinna http://webshop-fi.saabparts.com/900-9-3 ... arthallare ). Onko kytkimen tappi sisäänpainuneena kytkimessä vai kuten todennäköisesti ulkona pois liikeradaltaan ohi jarrupolkimen varren? Jos näin kytkin ei ole hahlossaan tarpeeksi syvällä, napsahtaa lukittuessaan tai sen kiinnitysklipsi on murtunut kuten omassani. Avooni en viitsinyt purkaa/ostaa uutta kytkintä vaan murtuneen klipsin puolelle vähän kiilaa (hammas- tai tulitikusta) väliin, suoristuu oikeaan asentoonsa ja toimi hyvin koko kesän. Jos kytkin OK niin sitten jotain muuta... ja niitähän näissä paskoissa riittää :x
Volvo C70 Summum T5 -07, Opel Kapitän P 2,6 -63, + aina luotettavat 2 x Corolla -03, Yaris hybrid -17
EX: Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Oulussa clubilaisella nyt
Syksi
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Elo 02, 2013 16:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Vakionopeudensäädin temppuilee.

Viesti Kirjoittaja Syksi »

Kurkkasin tuonne ja kaikki näytti olevan paikallaan ja anturien nuo työntökytkimet osuvat komeasti tankoon ja liikkuvatkin . Eli en keksinyt mikä mättää. Työkaveri huomas perässä ajaessaan että perkule mullahan taitaa palaa jarruvalot kokoajan. Johtuisikohan vika siitä?
(ps miten tänne saa lisättyä kuvia?
Saab 93 2.0t aut. vm0
ramba
"Aero"
Viestit: 331
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Vakionopeudensäädin temppuilee.

Viesti Kirjoittaja ramba »

Eiköhän se johdu.
Syksi
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Elo 02, 2013 16:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Vakionopeudensäädin temppuilee.

Viesti Kirjoittaja Syksi »

Homma ratkesi jo viikkoja sitten, mutta kirjoitampa tänneOUDON ratkaisun!
Tuli ruokakaupan pihassa fläsäri, että auton edellinen omistaja kertoi peräkoukun valojen olevan irti kytketty, koska pisti kuulemma sumarin palamaan.
No viime talvena piti kärryä vetää ja kytkin valot päälle. Silloin luulin että vasempien valojen palamattomuus johtui kärrystä, mutta koska itse autossa ei näkynyt ylimääräisiä valoilmiöitä, jätin johdot kytketyksi.
No nyt sitten siellä parkkipaikalla iskin auton käyntiin ja kävin katsomassa niin jarruvalothan ne palaa helottivat kirkkaina. Ei muutakun kontti auki ja vasemmalta verhoilun takaa peräkoukun johtojen liitin irti ja avot! valot sammuivat. Kyllä riemu repesi kun ajoon lähdettyä myös vakkari alkoi taas pelaamaan ihan normaalisti.
Että tälläinen hyvin erikoinen sähköoikku :? :saab:
Saab 93 2.0t aut. vm0
Vastaa Viestiin