pilkkitikka kirjoitti: Suihkaus öljyä jarrupolkimen yläpuolella näkyvän akselin kahteen niveleen ja booritukseen poisti naksunnan.
Mitään ei tarvinnut purkaa.
Hommaa kojelaudan alusmuovi siinä olevat suuttimet jakaa ilman tasaisesti.
Kyllä alusmuovi on paikoillaan. Rattiakselin näkee silti, kun hiukan syvemmin kumartaa...
Kiinnosti sen verran, jotta kurkkasin ratin alle. Rattiakselin boorin rasvasin kyllä vuosi sitten, mutta...
puuttuuko tässä rattiakselin ympäriltä suojus, niinkuin 5-T kuvassa on?
Vai onko vuosimalleissa eroa tässä kohdassa? Tämä on 01-vuotinen!
Viimeksi muokannut 9-5/2,3LPT, La Elo 25, 2007 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pilkkitikka kirjoitti:Pieni suihkaus silikonisprayta ko. tukikumiin poisti kaikki ääntelyt
Kiitos, kokeilenpa tuota kikkaa ensitilassa Katsotaan miten käy. Jos ei toimi, niin yritän kaikin keinoin saada hieman tarkempaa kuvausta ongelmasta aikaiseksi - vaikeeta se tuntuu olevan Rattiakselissa tuntuneen välyksen sain pois suihkauttamalla sprayrasvaa jatkokappaleen booreihin
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Rattiakselin ympärysmatosta (edellinen kuva).
Laitoin desibelimittarin kohtaan, josta paksu matto puuttui, moottorin käydessä tyhjäkäyntiä. Mittari näytti n.61dB(A) ja matollisessa kohdassa n.58dB. Laitoin samanpaksuista mattoa puuttuvaan kohtaan, kuten 5-T:n kuvassa ja mittari näytti n.58dB! Elikkä matottomassa kohdassa ääni oli siis kaksinkertainen verrattuna matolliseen kohtaan!
Mitä tämä sitten vaikuttaa, jos vaikuttaa, istujan korvan korkeudella onkin jo toinen juttu.
Meni vähän sivuun naps-naps aiheesta, mutta läheltä liippaa!
Suuret kiitokset pilkkitikalle vinkistä Kuulostaa todellakin siltä, että sain aiemmin kuvaamani alustan ääntelyt pois suihkauttamalla sprayöljyä konehuoneen puolelta iskunvaimentimien yläpään kumin tienoille. Tottavieköön en todellakaan olisi uskonut tämän auttavan Takaiskunvaimentimien kumien voitelua en ole tehnyt, koska olen laiska purkamaan kontin verhoilua
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Jatkan samasta aiheesta... Saabini ratissa tuntuneet pienet napsahdukset poistuivat tältä foorumilta löytyneillä neuvoilla. Suihkaus öljyä jarrupolkimen yläpuolella näkyvän akselin kahteen niveleen ja booritukseen poisti naksunnan. Heti ei tuntunut mitään vaikutusta, mutta viikon ajelun jälkeen vaiva oli tiessään. Taisi öljy löytää tiensä oikeaan paikkaan. Mitään ei tarvinnut purkaa.
Uutena Aeron omistajana vastaan tähän jonkin aikaa hiljaisena olleeseen ketjuun.
Ihmettelin otsikon mukaista naps naps - tunnetta ratissa, kun autolla lähti liikkeelle ja samaan aikaan käänsi rattia.
Muutama hakusana foorumille ja täältä vinkki rasvata oheiset paikat ja a'vot napse oli parin päivän päästä tiessään.
Mulla muuten samaa vikaa 95 2.0t M06.ssa. Käännettäessä ja liikkeelle lähdettäessä toisinnaan "napsuttaa"/"resonoi"/"kolahtaa" ratissa. Ihan niinkuin jotain olisi irti. Asiaa tutkittu Metro-Autossa / Olarissa / Hertsikassa, Länsi Autossa. Missään vikaa ei ole löytynyt. On rasvattu rattiakselia yms. yms. Mitään ei ole vaihdettu. Kohta varmaan lääkitystä mulle tarjoovat. Ja mä merkin vaihtoo. Niin autolla ajettu 26tkm ja takuut kohta ummessa
ari66 kirjoitti:Mulla muuten samaa vikaa 95 2.0t M06.ssa. Käännettäessä ja liikkeelle lähdettäessä toisinnaan "napsuttaa"/"resonoi"/"kolahtaa" ratissa. Ihan niinkuin jotain olisi irti. Asiaa tutkittu Metro-Autossa / Olarissa / Hertsikassa, Länsi Autossa. Missään vikaa ei ole löytynyt. On rasvattu rattiakselia yms. yms. Mitään ei ole vaihdettu. Kohta varmaan lääkitystä mulle tarjoovat. Ja mä merkin vaihtoo. Niin autolla ajettu 26tkm ja takuut kohta ummessa
Rattiakselin välystä paha todeta millään. Vaadit silti kylmän viileesti takuuseen uuden rattiakselin. Tulee omasta pussista aika kalliiksi...maksaa muistaakseni jotain 1.200€ luokkaa.
Mulla ainakin asettui pikkudiiselin napsumiset ja epämääräinen ohjaustunto sen vaihdolla.
Morosta!
Itsellä vuoden -98 ysifemma alkoi 100 000 kilsan jälkeen napsutteleen rattia. Etenkin liikkeelle lähtö oikealle tai kääntyminen ja samalla vedättäminen toi esiin aika rajut napsunnat rattiin. Tätä ketjua lukiessa hieman epäilin rattiakselin rasvaamisen tehoa. Tänään nappasin kuskin jalkotilan alasuojuksen irti ja annoin ko. akselille voiteluhoitoa kaikkiin liitoskohtiin. Ja avot, napsunta on poissa ja suu messingillä. Ropsit tippuu taas kerran foorumille...
ajokoira kirjoitti:Napsahtelu ja natina paikallistuu kuskin penkkiin. Penkki notkuu kiinnityksissään, jolloin tietyt kiihdytykset, jarrutukset ja käännökset saavat ilmoille joskus kovankin poksauksen (kovana toisin harvoin).
Minulla on kahdessa Aerossa kuulunut kuskin penkistä jokseenkin satunnaisesti sentapaisia kilahduksia kuin kolikolla kilauttaisi metalliputkea. Vielä ärsyttävämpi (joskin onneksi huomattavasti harvinaisempi) ääni on penkistä kuuluva hetekamainen natina.