Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

nugge kirjoitti:Eli. Pakosarja näyttää enemmän tyyyyningiltä mutta todellisesta teholisäyksestä ei ole hajuakaan :D
Laitoin aikanaan stage 3 paketin kiinni. Persdyno sanoi sata hevosta lisää, karu todellisuus oli että magneettiventtiili oli rikki ja hukkaportin kellon jousi löysä. Tehoero näiden korjaamisen jälkeen oli huomattava.

Hyvä, että sait hoidettua :D, vaikket nyt eroa logittanutkaan.
Itse jätin kääreet laittamatta, jos vaikka leimasetä ei tykkää...

Edit:Leimasedistä huonoja kokemuksia - periaatteessa ei pitäs olla sanomista, mutta kerrankin erään leimasedän mielestä kahden vaimentimen omaava putkisto oli "liian äänekäs" ja tämän hän havaitsi korvakuulolta.No saa nähdä pitääkö taas vaihtaa vanha ruosteinen putkisto uusintakatsastukseen...
Viimeksi muokannut HandOfNod, Pe Marras 20, 2009 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja nugge »

HandOfNod kirjoitti:
nugge kirjoitti:Eli. Pakosarja näyttää enemmän tyyyyningiltä mutta todellisesta teholisäyksestä ei ole hajuakaan :D
Laitoin aikanaan stage 3 paketin kiinni. Persdyno sanoi sata hevosta lisää, karu todellisuus oli että magneettiventtiili oli rikki ja hukkaportin kellon jousi löysä. Tehoero näiden korjaamisen jälkeen oli huomattava.

Hyvä, että sait hoidettua :D, vaikket nyt eroa logittanutkaan.
Itse jätin kääreet laittamatta, jos vaikka leimasetä ei tykkää...

Ei kai leimasetä voi tosta mitään marista. Tiedä sitten :P
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Mistäs se nugge hommas nauhat ja tuliko jonkinlaisia klippejä/klemmareita millasia, että pysyy kiinni?
Mites käärimisen jälkeen saako päälle vielä sen pakosarjan lämpöpellin, ettei tyyningit näy ulospäin katsastussedille ym tarpeettomille tahoille?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Tuolta taisi hankkia kääreet:
tässä linkki bilteman pakosarjakääreeseen 32.90, 15M
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=51
Jos et kääri sitä pulttia siinä pakosarjan päällä siihen kääreeseen, niin luulisi sen lämpöpellin siihen mahtuvan. Voi olla että pikkuisen joutuu taivuttelemaan.

Metalliset nippusiteet on kai olleet suosittuja noiden kääreiden laittamiseen,
en tosin tiedä mistä moisia ostaa.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

lliset nippusiteet on kai olleet suosittuja noiden kääreiden laittamiseen,
en tosin tiedä mistä moisia ostaa.
Ne vois olla ok, itse laitoin lähinnä rautalangalla.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sieltä bilipaliteemasta saa myös niitä ruostumattomia nippusiteitä, leveytenä 4,5mm ja pituuksina 152, 200 ja 360mm. Laadusta en osaa sanoa.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... tegoria=50
Biltemasta saa myös työkalun noiden kunnolliseen kiristämiseen.

Pakosarjan käärimisestä eristenauhalla ei kyllä inssillä voi mitään sanomista olla.
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Meneekös vakio pakosarjaan koko Bilteman rulla ja ilman että vedetty pätkissä, vai onko helpompi vetää muutaman metrin suikaleilla?
Mites varsinainen lämmönlähde eli turbon pakopesä, onko kukaan nauhottanu vai liian hankala? Jos sen nauhottaa mihin lämpökuorma siirtyy, sulaako turbiini tms :roll:
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Pakosarjan Lämpöeristäminen?

Viesti Kirjoittaja nugge »

f-19 kirjoitti:
Pakosarjan käärimisestä eristenauhalla ei kyllä inssillä voi mitään sanomista olla.
Omastakin mielestä mutta ainahan löytyy niitä sekopää inssejä jotka valittaa kaikesta.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin