Mitä näit liikenteessä tänään topic
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Tänään töistä palatessa tuli testattua renkaiden sekä jarrujärjestelmän kunto, kun paikallisen kyläkaupan liepeillä tuli mopoauto Stop-merkin takaa pysähtymättä päätielle. Kyydissä oli kolme tyttöä (eli vähän ylikuormaa kenties) ja kuski kehtasi vielä heristellä sormea meikäläiselle siinä kun ajoivat keulan ohitse eteen ja siinä edellä mennessään vielä virnistelivät takalasista. Jäi sekunnista kiinni, ettei päässyt AVK:lle ihailemaan miltä näyttää joku helvetin Chatenet jonka kuskin oveen on tuupattu Audi A8:lla... Tyttöjen onneksi meikäläisen vitutus nousi vasta hiukan ko. tilanteen jälkeen eli primitiivireaktioilta vältyttiin.
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Ei ole Nisse-Nasse tainnut ajaa kummallakaan ? Huumori ja varsinkin sarkasmi on vaikea laji...Nisse kirjoitti:Kerro toki lisää, että miksi Saabin kuljettaja on tuossa tilanteessa naurettava? Siksi, että hänet ohitetaan? Eiköhän jokainen ole tullut joskus ohitetuksi, olemme siis kaikki naurettavaa sakkia. Sinun viestisi perusteella Saab ei edes kisaillut tämän pienimunaisen Passat-miehen kanssa vai olenko väärässä? Sinä kirjoitit vain, että Saab tuli ohitetuksi.Alihankkija kirjoitti:Joo, näin se varmaan oli. Kyllä muakin vituttaa tollaset kusipäiset vw-kuskit jotka tuolla tavalla kaahailevat egonsa ja pienten sukuelintensä pönkittämiseksi ja samalla saattavat premium-auton kuskin naurunalaiseksi.
Jos NG 9-5 Aero ei todellisessa kisailussa pärjää Volkkarin kanssa, niin vika on penkin ja ratin välissä. Tiedät sen varmaan itsekin, kun kyseisten auton tietoja vertaat.
Itse tuossa tilanteessa ohitin omalla W8-Passatilla oman NG- 9-5 Aeron jota rouvani ohjasti. Paikka oli kaasuputkityömaa jossa on pellolle aurattua suoraa uraa vajaan 2km matkalta. Ihan paikaltaan lähdettiin ja kokeiltiin miten autot liikkuvat.
Ja jos niitä tietoja vertaa niin huomaa hyvin ettei Saabilla ole mitään mahdollisuuksia asiassa, tosin sen vahvuudet ovatkin jossain ihan muualla. T: juuri takana 370km Aerolla.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
"Ei mitään mahdollisuuksia" on aika harhaanjohtava käsite, koska autoilla on virallisten mittausten perusteella huikea puolen sekunnin ero nollasta sataan lähdettäessä. Tältä osin otin asiaan kantaa, en muuten. Käytännössä autot ovat samassa ajassa satasen vauhdissa mikäli molempia kokeilee sama kuljettaja samassa paikassa ja samanlaisella ilmalla.
Nettisarkasmi tosiaan on vaikea taiteenlaji, koska kanssakirjoittajia ei tunne, eikä näiden kasvojen ilmeitä voi tulkita.
Nettisarkasmi tosiaan on vaikea taiteenlaji, koska kanssakirjoittajia ei tunne, eikä näiden kasvojen ilmeitä voi tulkita.
Minähän totesinkin jo näin:Alihankkija kirjoitti:Itse tuossa tilanteessa ohitin omalla W8-Passatilla oman NG- 9-5 Aeron jota rouvani ohjasti. Paikka oli kaasuputkityömaa jossa on pellolle aurattua suoraa uraa vajaan 2km matkalta. Ihan paikaltaan lähdettiin ja kokeiltiin miten autot liikkuvat.
Nisse kirjoitti:Jos NG 9-5 Aero ei todellisessa kisailussa pärjää Volkkarin kanssa, niin vika on penkin ja ratin välissä.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Oletko ajanut kumpaakaan autoa ? Kerro nyt ihmeessä, että oletko ajanut kummallakaan autolla ?
Missä mittauksissa on puolen sekunnin ero ?
Kerro ihmeessä millä suoritat päivittäiseit kulkemiset ?
Missä mittauksissa on puolen sekunnin ero ?
Kerro ihmeessä millä suoritat päivittäiseit kulkemiset ?
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
En, miten se tähän liittyy? En kyllä tajua miten se tähän liittyy, koska autojen kiihtyvyyden ollessa lähes sama, ei ero voi olla merkittävä toisin kuin itse väität. Herra armahtakoon minut tulevaisuudessakin vajaatehoisilta yksilöiltä.Alihankkija kirjoitti:Oletko ajanut kumpaakaan autoa ? Kerro nyt ihmeessä, että oletko ajanut kummallakaan autolla ?
Passatin neljän litran W8 kiihtyy nollasta satasen vauhtiin virallisen tiedon mukaan seitsemässä ja puolessa sekunnissa, Saab manuaalina tasan kahdeksassa. Siksi en näe asiaa niin, ettei "Saabilla olisi mitään mahdollisuuksia", koska käytännössä ero on mitätön.Alihankkija kirjoitti:Missä mittauksissa on puolen sekunnin ero ?
Miten se tähän liittyy? Näköjään huomattavasti laadukkaammilla vehkeillä kuin sinä, kun kerran saat kiksejä jostain Volkkarista.Alihankkija kirjoitti:Kerro ihmeessä millä suoritat päivittäiseit kulkemiset ?
Viimeksi muokannut Nisse, Ti Helmi 01, 2011 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
No kyllä meikäläiselle sitten kai käy ohrasesti ku virallisesti sanovat mun Aeron kihtyvän samaan lukuun 6,9/s kesäkelillä ainaskin.Nisse kirjoitti: Passatin neljän litran W8 kiihtyy nollasta satasen vauhtiin virallisen tiedon mukaan seitsemässä ja puolessa sekunnissa, Saab manuaalina tasan kahdeksassa. Siksi en näe asiaa niin, ettei "Saabilla olisi mitään mahdollisuuksia", koska käytännössä ero on mitätön. Ottaen huomioon erityisesti

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Kaksi tuon meidän 9-3:n kanssa ainakin päällisinpuolin identtistä yksilöä, rekisterinumerot eivät tosin olleet lähellä kummankaan kanssa. Luulin toista meidän autoksi kotiintullessa ja ihmettelin miten se meidän kadulla seisoi kun sen piti olla vielä toisella puolella kaupunkia siinä vaiheessa, mutta rekkarista sitten huomasin ettei olekaan sama laite 

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Äläs nyt, ei woimasavu-Passatille pärjää vaikka konehuoneessa olisi minkälaista AMG:n tai vastaavan viritelmää. Sehän kuitenkin on neljän litran moottorillaan satasen vauhdissa puolisen sekuntia nopeampaa kuin parilitrainen Saappi. Merkittävä ero siis Woimasavun hyväksi.core2 kirjoitti:No kyllä meikäläiselle sitten kai käy ohrasesti ku virallisesti sanovat mun Aeron kihtyvän samaan lukuun 6,9/s kesäkelillä ainaskin.
Jospa tämä aihe olisi ollut tässä.
Itsekin syksyllä menin hetkeksi hiljaiseksi, kun lenkillä ollessani tuli vastaan meidän musta femma. Nostin kättä ja kävelin hetken eteenpäin, kunnes tajusin, että auton ainoat avaimet ovat taskussani. Hölmistyneenä kotiin ja talliin katsomaan, siellähän se nökötti. Myöhemmin selvisi, että paikkakunnalle oli ilmestynyt identtinen yksilö vanteineen ja varmaan naarmuineenkin.Rattivaihde kirjoitti:Kaksi tuon meidän 9-3:n kanssa ainakin päällisinpuolin identtistä yksilöä, rekisterinumerot eivät tosin olleet lähellä kummankaan kanssa.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Ottamatta kantaa lopputulokseen on pakko todeta, että mielestäni "todellinen kisailu" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin jotain yksittäistä 0-100 vetoa. Ja silloin on paljonkin vaikutusta sillä, mitä löytyy penkin ja ratin välistä..Nisse kirjoitti: Jos NG 9-5 Aero ei todellisessa kisailussa pärjää Volkkarin kanssa, niin vika on penkin ja ratin välissä.
Itse aiheeseen, Porsche Boxterin jolla oli suuria vaikeuksia olla etenemättä poikittain.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Suomessa ei oikein muunlaista "todellista kisailua" voi käydä, tulee pian nuo lait vastaan.
Ilmeisesti Boxtereilla ollut laajempi ulkoilupäivä, koska itsekin näin sellaisen. Ei päässyt kirjaston pihalle olemattoman maavaransa ja turhan korkean lumikerroksen vuoksi.
Lisäksi Hiacen, jolla oli suuria vaikeuksia päästä peruuttamalla pihaltaan tielle, nousu ei ollut kummoinen, mutta niin vain takaveto jäi jumiin.
Ilmeisesti Boxtereilla ollut laajempi ulkoilupäivä, koska itsekin näin sellaisen. Ei päässyt kirjaston pihalle olemattoman maavaransa ja turhan korkean lumikerroksen vuoksi.
Lisäksi Hiacen, jolla oli suuria vaikeuksia päästä peruuttamalla pihaltaan tielle, nousu ei ollut kummoinen, mutta niin vain takaveto jäi jumiin.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
No, oli miten oli. Tuolle Passatille ilmoitetaan kiihtyvyydeksi 6,5, itse sille mitannut 6,7sek. Aerolle ilmoitetaan 8,8, en vielä ole mitannut kiihtyvyyttä. Kyllä siinä hieman eroa, käytännössä aika huomattavakin ero.Nisse kirjoitti:En, miten se tähän liittyy? En kyllä tajua miten se tähän liittyy, koska autojen kiihtyvyyden ollessa lähes sama, ei ero voi olla merkittävä toisin kuin itse väität. Herra armahtakoon minut tulevaisuudessakin vajaatehoisilta yksilöiltä.Alihankkija kirjoitti:Oletko ajanut kumpaakaan autoa ? Kerro nyt ihmeessä, että oletko ajanut kummallakaan autolla ?
Passatin neljän litran W8 kiihtyy nollasta satasen vauhtiin virallisen tiedon mukaan seitsemässä ja puolessa sekunnissa, Saab manuaalina tasan kahdeksassa. Siksi en näe asiaa niin, ettei "Saabilla olisi mitään mahdollisuuksia", koska käytännössä ero on mitätön.Alihankkija kirjoitti:Missä mittauksissa on puolen sekunnin ero ?
Miten se tähän liittyy? Näköjään huomattavasti laadukkaammilla vehkeillä kuin sinä, kun kerran saat kiksejä jostain Volkkarista.Alihankkija kirjoitti:Kerro ihmeessä millä suoritat päivittäiseit kulkemiset ?
En minä suurempia kiksejä Pasuunasta saa, senhän takia ostin Aeron. On se kuitenkin tietyissä tilanteissa nopeampi ja parempi. Ei se minun maailmaani kaada.
Kerro nyt toki millä autolla ajat ?
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Tuo "Nisse" on niin kaino luonne ja haluaa pitää meitä jännityksessä?Alihankkija kirjoitti:Kerro nyt toki millä autolla ajat ?



Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Oman kirjaimellisesti pellolle lentäneen koristekapselin, jonka huomasin häipyneen toisesta takarenkaasta kaupan parkkipaikalla
Se oli lähtenyt irti kauppareittini loppupäässä ja löysin sen sitten lähdettyäni ajamaan kotiini päin vastakkaiseen suuntaan, eli reitin alkupäästä
(kylläpä sitä ollaan nyt olevinaan niin fiksua) 



Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Kerro ensin yksi hyvä syy, että miten se liittyy woimasavu-Passatin ja Aeron kiihtyvyysvertailuun? En ole kertaakaan ottanut keskusteluun mukaan omaa autoani.Alihankkija kirjoitti:Kerro nyt toki millä autolla ajat ?
Jos kerran 6,5 sekuntia on totta, niin asia muuttuu. Itse löysin vain tiedon, jonka mukaan W8:lla kestää 7,5 sekuntia tuohon matkaan.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Anteeksi.Nisse kirjoitti:kun kerran saat kiksejä jostain Volkkarista.
eipä noi niin huonoja autoja ole, jos vaan on keppihämmenteinen laatikko.
nyt puhun kokemuksella:
T4 portteri 250tkm vaihdettu noin 300tkm ajettuna
Jetta 350tkm vaihdettu noin 400tkm ajettuna
T5 portteri 50tkm Kolaroitu noin 89tkm kohdalla
T5 portteri 300km tällä hetkellä ajossa
Vrt.
femman 60tkm
Joten... Ei ole mitään noitakaan vastaan hyvä autoja ne on ollut, tähän mennessä kaikki volkkari ollut manuaaleja.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007