Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

itsellä lidlin pesuri ja ihan fairy vedellä lähti solifer bing kaasarit puhtaaksi jopa siitä valkoisesta hapettumasta kohokammion pohjalla..

erittäin hyvä n.19 ostos.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tarkoitat varmaan tämmöistä?

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi ... _12959.htm


Meillä on tämän tyylinen töissä, mutta vielä isompi. Tarttis katsoakkin että toimiiko kyseinen värkki edes.

http://finnsonic.com/webshop/index.php/ ... 12KIT.html
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuh sama laitos...

pikkuautotkin hyllystä peseytyy komeesti tuolla laitoksella...ei tarvii pölyjä pyyhkiä.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja melberi »

Joo-o, tais käydä köpelösti. Oli venttiilit vähän liian kauan ultraäänipesussa, kun oli lautasen karsta niin paksua ja sitkeää. Karstan lisäksi lähti varresta paikoittain kromaus 8O :roll: No kaupasta saa uusia... Ja olihan ne tiivistyspinnnat aika röpelöisiä muutenkin, olis varmaan saanut koneistaa / ostaa uudet...
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja JaniV »

melberi kirjoitti:Joo-o, tais käydä köpelösti. Oli venttiilit vähän liian kauan ultraäänipesussa, kun oli lautasen karsta niin paksua ja sitkeää. Karstan lisäksi lähti varresta paikoittain kromaus 8O :roll: No kaupasta saa uusia... Ja olihan ne tiivistyspinnnat aika röpelöisiä muutenkin, olis varmaan saanut koneistaa / ostaa uudet...

Oho, mitenkäs monta kuukautta sä niitä pesit? Meinaan että UÄ-Pesu on sen verran hellä systeemi että kromaukselle on pakko ollut sattua jotain jo ennen pesua...

Itse pesin kynäruiskuni duunin ultraääni koneessa ja se oli siellä 2x25min, ja mitään ei tapahtunut, ei kultaukselle tai kromaukselle. Ja kyllä, se on kultaa osittain.
Ruisku jota käytän on tämmöinen.

http://www.germanairbrush.com/pictures/evolution_02.gif

http://www.germanairbrush.com/pictures/ ... etails.gif

http://www.germanairbrush.com/


Tässä vähän suhistuksia, jos ketään kiinnostaa...
http://i51.tinypic.com/105v510.jpg
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja melberi »

JaniV kirjoitti:Oho, mitenkäs monta kuukautta sä niitä pesit? Meinaan että UÄ-Pesu on sen verran hellä systeemi että kromaukselle on pakko ollut sattua jotain jo ennen pesua...
Luokkaa pari tuntia niitä uitin. Ei varmaan kovin paksu kromaus noissa ole. Jo ennen pesua näkyi ala ja yläreunoissa hienoista kulumista. Nyt tuli paikoitellen muutaman neliömillin kokoisia epäsäännöllisiä alueita, joista kiilto lähtenyt ja tilalla sormelle karhean tuntuinen tumma pinta.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja JaniV »

melberi kirjoitti:
JaniV kirjoitti:Oho, mitenkäs monta kuukautta sä niitä pesit? Meinaan että UÄ-Pesu on sen verran hellä systeemi että kromaukselle on pakko ollut sattua jotain jo ennen pesua...
Luokkaa pari tuntia niitä uitin. Ei varmaan kovin paksu kromaus noissa ole. Jo ennen pesua näkyi ala ja yläreunoissa hienoista kulumista. Nyt tuli paikoitellen muutaman neliömillin kokoisia epäsäännöllisiä alueita, joista kiilto lähtenyt ja tilalla sormelle karhean tuntuinen tumma pinta.

Eli kromaus oli "irronnut" jo ennen pesua, uä vaan tökki sen lopullisesti irti...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Venttiilit eivät ilmeisesti tykkää kyttyrää messinkiharjasta?
Sauli.M #1562
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Joissain projekteissa on sylinterinkansia lasikuulapuhallettu, mutta onko tuo aivan turvallista 16 venttiiliselle kannelle? Öljykanaviahan tuollaisessa on vähän kaikkialla. Tuohan menee kaikkiin mahdollisiin rakosiin ja jotain saattaa jäädä huolellisesta puhdistamisesta huolimatta johonkin jemmaan. Ei varmaankaan tee mukavaa jälkeä laakereissa, kun tuo lähtee öljyn seassa liikenteeseen. Tässä muutamina päivinä on eri tahojen kanssa käyty vääntöä aiheesta. Tekisi mieli tuo 2.1 kansi puhaltaa, koska kasiventtilikannesta tänään tuli perhanan siisti, mutta mahdolliset seuraamukset pelottavat.
Sauli.M #1562
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Pampula kirjoitti:Joissain projekteissa on sylinterinkansia lasikuulapuhallettu, mutta onko tuo aivan turvallista 16 venttiiliselle kannelle?
Soodapuhalla. Silloin ei ole vaaraa tukkia kanavia. Muutenkin on huomattavasti hellävaraisempi vaihtoehto. Joskin kalliimpi.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Vastaa Viestiin