Tuli hommattua Aero wagon.
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
Jokos evap-kierto on tutkittu/korjattu/tukittu? Se tosin taitaa aiheuttaa positiivisia amul-lukemia.
Ja sitten tulee mieleen myös ahtoputkessa olevan paineanturin kiristys. Parissa tapauksessa se on ollut löysällä ja aiheuttanut hämärilä lukemia ja oireita.
-Sami
Ja sitten tulee mieleen myös ahtoputkessa olevan paineanturin kiristys. Parissa tapauksessa se on ollut löysällä ja aiheuttanut hämärilä lukemia ja oireita.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
Olen sen evap kierron mielestäni onnistuneesti koittanut tukkia mutta ei ole tilanteeseen vaikuttanut. Taitaa nyt tällä hetkellä olla kuitenkin letkut paikoillaan.
Olen miettinyt tuota imuputkessa olevaa anturia että oiskohan tuo rikki?
Voiko tuota mitata luotettavasti yleismittarilla tms? pitää vielä tarkistaa tuonkin kiinnitys..
Semmoinen vielä että kun auton tankkaa (laitan aina melkein tyhjästä tankin täyteen) niin sid ilmoittaa että refueled 0 litraa
Olen miettinyt tuota imuputkessa olevaa anturia että oiskohan tuo rikki?
Voiko tuota mitata luotettavasti yleismittarilla tms? pitää vielä tarkistaa tuonkin kiinnitys..
Semmoinen vielä että kun auton tankkaa (laitan aina melkein tyhjästä tankin täyteen) niin sid ilmoittaa että refueled 0 litraa

Re: Tuli hommattua Aero wagon.
no niin
ollut havaittavissa aina kiihdytysten aikana vapinaa keulasta jonk diagnosoin vetoakselien sisempien nivelien vaivaksi(sama ilmiö jos ajaa yli nopeusrajoitusten) tänään sitten moottoritieltä tullessa polkaisin hieman reippaammin niin sama vapina ja moottorin häiriövalo syttyi. no ajattelin että joku tilpäinen häiriö ja annoin mennä. kohta sama homma ja tässä vaiheessa huomasin tärinän samaksi..eli ihankuin katkoisi sytytystä tms.
obd lukijalla vikakoodiksi paljastui P1107
oisko veikkauksia?

ollut havaittavissa aina kiihdytysten aikana vapinaa keulasta jonk diagnosoin vetoakselien sisempien nivelien vaivaksi(sama ilmiö jos ajaa yli nopeusrajoitusten) tänään sitten moottoritieltä tullessa polkaisin hieman reippaammin niin sama vapina ja moottorin häiriövalo syttyi. no ajattelin että joku tilpäinen häiriö ja annoin mennä. kohta sama homma ja tässä vaiheessa huomasin tärinän samaksi..eli ihankuin katkoisi sytytystä tms.
obd lukijalla vikakoodiksi paljastui P1107
oisko veikkauksia?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
kokeiles ETSI nappia tuolla ylhäällä..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
jaa, voisitkos valaista että mitä löydän sitten kun etsin..?
jos ei ole mitään kommentoitavaa niin ei varmaan maksa vaivaa avautua..
Ja takaisin asiaan..
Mittailin map anturin wis:in ohjeiden mukaan ja vaihtoon menisi tuon mukaan..
Eikun uutta hakemaan..
jos ei ole mitään kommentoitavaa niin ei varmaan maksa vaivaa avautua..
Ja takaisin asiaan..
Mittailin map anturin wis:in ohjeiden mukaan ja vaihtoon menisi tuon mukaan..
Eikun uutta hakemaan..
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
varmaan löytyis selitys sille koodille..
esim:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 07#p838634
esim:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 07#p838634
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
Anteeksi avautuminen, meillä tuli ilmeisesti pikku väärin käsitys..tiedän kyllä mitä tuon koodin takana on mutta sitä kyselin että oiskos muilla ollut vastaavaa. Nämä kun ei aina välttämättä tarkoita juuri että se komponentti olisi rikki.(kertoo oikeastaan vain mittauspisteen)..saattaapi kallistua polttoaine puolelle
polttoaine nimittäin oli aika vähissä ja ja tankkasin ensimmäisen kerran softauksen(etanoli) jälkeen bensaa ja toimii paremmin kuin etanolilla ikinä. Alkoi löytymään noita vähän kadoksissa olleita ahtopaineitakin..joku siellä p-a puolella mättää kun ei soppa riitä etanolilla ajaessa.

polttoaine nimittäin oli aika vähissä ja ja tankkasin ensimmäisen kerran softauksen(etanoli) jälkeen bensaa ja toimii paremmin kuin etanolilla ikinä. Alkoi löytymään noita vähän kadoksissa olleita ahtopaineitakin..joku siellä p-a puolella mättää kun ei soppa riitä etanolilla ajaessa.
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
Ettei ois pumpun letku. 
Jos automaatti kyseessä niin saattoi olla väännöt kadoksissa etanolilla softasta riippuen, jos mReq jäi liian alhaiseksi.

Jos automaatti kyseessä niin saattoi olla väännöt kadoksissa etanolilla softasta riippuen, jos mReq jäi liian alhaiseksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
No niin ostettu uusi pumppu (DW300) Vesalta..(kiitoksia tästä)
katsotaan kun asennetaan että oliko letku vai pumppu särki(vai molemmat)..
Luulen että tuo nypyttäminen täyskuormituksella loppuu kuin seinään kun pumpun vaihtaa..
Ensimmäisenä kun tuli mieleen juurikin sopan loppuminen kun alkoi tuota tekemään..
katsotaan kun asennetaan että oliko letku vai pumppu särki(vai molemmat)..
Luulen että tuo nypyttäminen täyskuormituksella loppuu kuin seinään kun pumpun vaihtaa..
Ensimmäisenä kun tuli mieleen juurikin sopan loppuminen kun alkoi tuota tekemään..
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
Eipäs ollut se kuuluisa letkun pätkä mikä oli rikki
Pumppu tosiaan vaihdettu. (jätin tuon vanhan letkun sinne minkä ei muka pitäisi kestää etanolia, pyh sanon minä) Eli taas pumpun vaihdon jälkeen tankattu etanolia..ad85 tällä hetkellä jotain 20 luokkaa
Edelleen auto ilmoittaa tankkauksen jälkeen että refueled o litraa r85???
mutta positiiviset asiat ensin.
-lähtee paremmin käyntiin.
-ei nypytä kuormitettaessa konetta.
-ei vinkaise ikävästi virtoja päälle laitettaessa.
-kulkee "vähemmällä kaasulla enemmän"
mutta mutta..
jos lähdet kiihdyttämään siten että et heti paina lusikkaa tiskiin ja ahtopaineet nousee mutta automaatti ei vaihda kakkoselle astin niin alkaa "rötäämään" ja vika valo syttyy. tulee sytytyskatkoksia noin 5-10 kpl ja vikakoodi on p1300 eli sytytyskatkoksia eri sylintereillä.
jos taas lyöt heti läpän tiskiin ja auto vaihtaa kakkoselle asti ja kiertää ylempää niin näitä edellä kuvattuja oireita ei taas tapahdu.
pyydetty ilmamassa on tällöin tuo 1250 ja toteutunut 1000 pinnassa.
se mikä aluksi ihmetytti ja josta otin videotakin on tuo tasakaasulla ajo jolloin saatu ilmamassa on korkeampi kuin pyydetty.
Ennen näitä oireita kun päällä oli vielä viallisen pumpunkin oireet niin luulin että autossa on imuvuoto massamittarin jälkeen jolloin toteunut ilmamassa on isompi kuin pyydetty.
Imuvuotoja en enää löydä mutta nyt alan kallistua sille puolelle että katalysaattori on tukossa(kyllä, tämä auto vie öljyä sekä savuttaa kylmänä pirusti).
tämä selittäisi sen että saatu ilmamassa on tasakaasulla isompi kuin pyydetty(putki ahdistaa ja kaasut ei poistu)
Täyskaasulla taas ei saada niin paljon ilmamassaa kuin pyydetään.
Eli alanpas rakentamaan pakoputkea..tarkoitus olisi turbolta asti tehdä 3" ja keskimmäisen pöntön jälkeen supistaa 2,5" ja loppuun toinen vaimennin..
jos ei tämä auta niin onpahan ainakin parempi kuin vanha ja vakio..on tosiaan ihme muutenkin jos ei olisi tukossa kun miettii tuota savutusta aina aamuisin.
Toki antakaa taas tausta tukea että ollaanko ihn metsässä

Edelleen auto ilmoittaa tankkauksen jälkeen että refueled o litraa r85???
mutta positiiviset asiat ensin.
-lähtee paremmin käyntiin.
-ei nypytä kuormitettaessa konetta.
-ei vinkaise ikävästi virtoja päälle laitettaessa.
-kulkee "vähemmällä kaasulla enemmän"
mutta mutta..
jos lähdet kiihdyttämään siten että et heti paina lusikkaa tiskiin ja ahtopaineet nousee mutta automaatti ei vaihda kakkoselle astin niin alkaa "rötäämään" ja vika valo syttyy. tulee sytytyskatkoksia noin 5-10 kpl ja vikakoodi on p1300 eli sytytyskatkoksia eri sylintereillä.
jos taas lyöt heti läpän tiskiin ja auto vaihtaa kakkoselle asti ja kiertää ylempää niin näitä edellä kuvattuja oireita ei taas tapahdu.
pyydetty ilmamassa on tällöin tuo 1250 ja toteutunut 1000 pinnassa.
se mikä aluksi ihmetytti ja josta otin videotakin on tuo tasakaasulla ajo jolloin saatu ilmamassa on korkeampi kuin pyydetty.
Ennen näitä oireita kun päällä oli vielä viallisen pumpunkin oireet niin luulin että autossa on imuvuoto massamittarin jälkeen jolloin toteunut ilmamassa on isompi kuin pyydetty.
Imuvuotoja en enää löydä mutta nyt alan kallistua sille puolelle että katalysaattori on tukossa(kyllä, tämä auto vie öljyä sekä savuttaa kylmänä pirusti).
tämä selittäisi sen että saatu ilmamassa on tasakaasulla isompi kuin pyydetty(putki ahdistaa ja kaasut ei poistu)
Täyskaasulla taas ei saada niin paljon ilmamassaa kuin pyydetään.
Eli alanpas rakentamaan pakoputkea..tarkoitus olisi turbolta asti tehdä 3" ja keskimmäisen pöntön jälkeen supistaa 2,5" ja loppuun toinen vaimennin..
jos ei tämä auta niin onpahan ainakin parempi kuin vanha ja vakio..on tosiaan ihme muutenkin jos ei olisi tukossa kun miettii tuota savutusta aina aamuisin.
Toki antakaa taas tausta tukea että ollaanko ihn metsässä

Re: Tuli hommattua Aero wagon.
Kyllä todennäköisintä on että massamittari on rikki. Tasakaasulla liian iso ilmamassa ei voi johtua mitenkään tukkoisesta pakoputkesta, teoriassa ei ole päätä eikä häntää valitettavasti. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
se oli itsellä hyvänä kakkos vaihtoehtona
Uskaltaakohan tuota ostaa käytettynä?
Vai onko käytetyt myynnissä olevat juuri tälläisiä
No pannaanpa sekin ostoslistalle! saa tarjota jos jollain on ehjää massamittaria..

Uskaltaakohan tuota ostaa käytettynä?
Vai onko käytetyt myynnissä olevat juuri tälläisiä

No pannaanpa sekin ostoslistalle! saa tarjota jos jollain on ehjää massamittaria..
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
En ostaisi käytettyä, ebaysta voi löytää uuden kohtuuhintaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
ok. Entäs käykä tähän aeroon kaikki 2,3 massamittarit vai pitääkö olla aerosta kotoisin?
vai käyvätkö peräti kaikista malleista?
vai käyvätkö peräti kaikista malleista?
Re: Tuli hommattua Aero wagon.
Kaikissa T7 autoissa on sama massamittari, ei väliä korilla tai moottorilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com