9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Tämä Suomessa uusi dexos2-luokiteltu Mobil 1 esp 0w-40 näyttäisi sisältävän 40-50% cas 64742-71-8. (Paraffin oils (petroleum), catalytic dewaxed light)
Sekään ei ilmeisesti ole täyssynteettistä?
Edit:
Myös new lifen korvaaja fs 0w-40 on muuttunut perusöljyltään ja luokituksia jäänyt pois.
Sekään ei ilmeisesti ole täyssynteettistä?
Edit:
Myös new lifen korvaaja fs 0w-40 on muuttunut perusöljyltään ja luokituksia jäänyt pois.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Näyttäisi olevan Saksassa SHC Synthese Technology eli ei täyssynteettistä.Juho80 kirjoitti:Sekään ei ilmeisesti ole täyssynteettistä?
2003 9-5 estate 2.0t automatic
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Näin on todellakin käynyt että Mobil on uudistanut New life 0w40 öljyn eikä siitä tosiaan löydy Saab/GM luokituksia. Samalla öljyn viskositeetti on muuttunut, viskositeetti-indeksi jne.. Aika moni ominaisuus on muuttunut.. Tiedustelin asiaa suoraan Mobililta ja näin se on.Kylö kirjoitti:Niin toki tuo vanha versio new lifestä täytti luokitukset, mutta ei sitä oikein enään mistään saa, kuin jotain vanhoja varaston pohjia. Esim motonetissä nyt myynnissä oleva new life ei täytä luokituksia.
Sinällään toissijaiset luokitukset ACEA A3/B3 ja API luokka täyttyvät.. Vanhempiin moottoreihin riittävät varmasti, mutta esim. 1,9TTiD johon aiemmin laitettiin vanhempaa new lifeä niin uutta en välttämättä laittaisi..
Hmm..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Laittaisitkos sitten ESP versiota?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590004/ ... c-5W-40-4l
No eikös tämä ole sitten luokitusten mukaista kerran täyttyy dexos2 ja api sn
No eikös tämä ole sitten luokitusten mukaista kerran täyttyy dexos2 ja api sn
Joku kipotin.
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
0w40 ESP:ssä on kyllä tarvittavat luokitukset. Mobililta sain vastauksen lisätiedusteluihin ja heidän vastaus oli että B205/235 sarjan moottorit (eikä luonnollisesti vanhemmatkaan) tarvitse vähätuhkaista moottoriöljyä eli ESP:tä vaan sanoivat että 0w40 fs New life soveltuu edelleen vaikka virallisia GM luokituksia öljystä ei enää löydy.KN/Lieto kirjoitti:Laittaisitkos sitten ESP versiota?
Kyllä on ja voidaan käyttää niissä autoissa joihin em. luokitusten mukaisia öljyjä vaaditaan. Tonnarissa ja GM-satkuissa minulla on tuota ollut ja ongelmitta on toiminut.moilanen88 kirjoitti:https://www.motonet.fi/fi/tuote/590004/ ... c-5W-40-4l
No eikös tämä ole sitten luokitusten mukaista kerran täyttyy dexos2 ja api sn
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Eli siis käytännössä tämä normaali Mobil 1 0W-40 lienee aika lailla samaa tavaraa kuin ennenkin, vaikka kuinka väännettäisiin. Onko ESP öljyn käytöstä jotain haittaa esim. OG9-3:n kohdalla?
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Ei varmasti ole haittaa vaikka käyttäisi ESP öljyä sellaisessa moottorissa jossa sitä ei vaadita. Vähätuhkainen öljy on varmaankin hieman kalliimpaa vain. ESP:hän on EmissionSystemProtection eli viittaa katalysaattoreihin ja DPF:iin diesel autoissa ja niiden puhtaana pysymiseen..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Nämä öljy keskustelut on aina niin hupaisaa lukemista eikä käteen jää kuin luu, aivan kuin lukisi "hauki on kala, hauki on kala..."
Väitän että harva ymmärtää yhtään mitään niistä tölkin kyljessä lukevista api jaso ym mitä lie luokista.
Öljyt valitaan hinnan ja kivan pakkauksen mukaan, merkki ja mahdollisesti mainosten perusteella.
Se on varmasti totta että mitä kalliimpi sen parempi mutta onko se tarpeen näissä meidän tehokkaissa 150 hepan moottoreissa. Kyseessä ei kuitenkaan ole ferrari.
Vaihtakaa öljyt sekä suodatin keväisin ja syksyisin, oli ajettuja kilometrejä tuhat tai enemmän. Samalla kun renkaita vaihdellaan toisiin.
Talvella täys synteettistä, sopivalla viskolla ja kesälle öljy siten paljonko on autossa oikeasti tehoa.
Voi myös miettiä millaista on ajo.
Jos ei tiedä auton historiaa vaihdoista sekä öljyistä putoaa mahdollisesti pohja kertoa kokemusta mikä öljy oli hyvä ja mikä ei. Moottorin kunto ei siis ole tiedossa.
Ruoskat, parinkymmenen euron öljyt voi olla loistavat jos vaihdot on säännöllisiä ja järkeviä. Jos se T7 kone leipasee niin romikselta saa uusia ja tuskin syy oli öljyn.
Tässä jälleen yksi kanta näihin heprealta tuntuviin keskusteluihin.
Väitän että harva ymmärtää yhtään mitään niistä tölkin kyljessä lukevista api jaso ym mitä lie luokista.
Öljyt valitaan hinnan ja kivan pakkauksen mukaan, merkki ja mahdollisesti mainosten perusteella.
Se on varmasti totta että mitä kalliimpi sen parempi mutta onko se tarpeen näissä meidän tehokkaissa 150 hepan moottoreissa. Kyseessä ei kuitenkaan ole ferrari.
Vaihtakaa öljyt sekä suodatin keväisin ja syksyisin, oli ajettuja kilometrejä tuhat tai enemmän. Samalla kun renkaita vaihdellaan toisiin.
Talvella täys synteettistä, sopivalla viskolla ja kesälle öljy siten paljonko on autossa oikeasti tehoa.
Voi myös miettiä millaista on ajo.
Jos ei tiedä auton historiaa vaihdoista sekä öljyistä putoaa mahdollisesti pohja kertoa kokemusta mikä öljy oli hyvä ja mikä ei. Moottorin kunto ei siis ole tiedossa.
Ruoskat, parinkymmenen euron öljyt voi olla loistavat jos vaihdot on säännöllisiä ja järkeviä. Jos se T7 kone leipasee niin romikselta saa uusia ja tuskin syy oli öljyn.
Tässä jälleen yksi kanta näihin heprealta tuntuviin keskusteluihin.
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
En kyllä suostu kahta kertaa vuodessa öljyä vaihtamaan, kun kilometrit jää selvästi alle kympin. Täytyy toimia sama litku ympäri vuoden.
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
En minäkään KN, moottoripyöräänKN/Lieto kirjoitti:En kyllä suostu kahta kertaa vuodessa öljyä vaihtamaan, kun kilometrit jää selvästi alle kympin. Täytyy toimia sama litku ympäri vuoden.
Näillä kesän keleillä ajot jää tonniin.
Mutta miettikääpä, mitä maksaa oikeasti öljyjen vaihto per kerta.
Neljällä tupakkiaskin hinnalla saat öljyt sekä filtterin, kumpi on järkevämpää?
Neljällä oluella, iltaa istuen ja mallasta nauttien saat myös vaihtoehtoisesti sama mitä askien hinnalla. On se olut tietty hyvää, en kiellä.
Jos ajattelee näin asiaa niin se on vajaa ilta tai max 2- 4 pv arjessa.
Pointtina on se että ei kannata vatvoa öljy asioita määräänsä enempää tai etsiä sitä täydellistä öljyä. Kahdesti vuodessa moottori pysyy puhtaana sekä keuhkot.
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Täyttä asiaa! 7 femmaa omistaneena olen tehnyt juurikin noin, että joka syksy ja kevät vaihtanut öljy+suodatin, ajomäärästä riippumatta.Sten kirjoitti:En minäkään KN, moottoripyöräänKN/Lieto kirjoitti:En kyllä suostu kahta kertaa vuodessa öljyä vaihtamaan, kun kilometrit jää selvästi alle kympin. Täytyy toimia sama litku ympäri vuoden.
Näillä kesän keleillä ajot jää tonniin.
Mutta miettikääpä, mitä maksaa oikeasti öljyjen vaihto per kerta.
Neljällä tupakkiaskin hinnalla saat öljyt sekä filtterin, kumpi on järkevämpää?
Neljällä oluella, iltaa istuen ja mallasta nauttien saat myös vaihtoehtoisesti sama mitä askien hinnalla. On se olut tietty hyvää, en kiellä.
Jos ajattelee näin asiaa niin se on vajaa ilta tai max 2- 4 pv arjessa.
Pointtina on se että ei kannata vatvoa öljy asioita määräänsä enempää tai etsiä sitä täydellistä öljyä. Kahdesti vuodessa moottori pysyy puhtaana sekä keuhkot.
Eipä ole juurikaan murheitakaan ollut niissä osa-alueissa, mihin öljyt vaikuttaa autossa. Pääsääntöisesti olen käyttänyt sitä GM-öljyä, mitä saa noin 20-25€/kannu, ostopaikasta riippuen.
Kilometerjä näillä eri femmoilla on kumminkin menty aika saakelisti viimeisen 10 vuoden aikana, niin että onko hyvää tuuria vaan vai öljynvaihtojen syytä.. Joukossa on kumminkin ollut jokaisen sukupolven femmoja, paitsi viimeisintä.
Makuasioita, jotkut tykkää äideistä, jotkut tyttäristä ja varmasti osa myös veljistä, mutta näin ajatuksena vain
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
ootko myös talvisin käyttäny GM ölppää? Joku tais tos aiemmin mainita ettei olis täyssynteettinen. Omassa sama öljy nyt sisällä enkä kehtais enään talveks eri öljyä alkaa vaihtamaan.henkkaw10 kirjoitti:Täyttä asiaa! 7 femmaa omistaneena olen tehnyt juurikin noin, että joka syksy ja kevät vaihtanut öljy+suodatin, ajomäärästä riippumatta.Sten kirjoitti:En minäkään KN, moottoripyöräänKN/Lieto kirjoitti:En kyllä suostu kahta kertaa vuodessa öljyä vaihtamaan, kun kilometrit jää selvästi alle kympin. Täytyy toimia sama litku ympäri vuoden.
Näillä kesän keleillä ajot jää tonniin.
Mutta miettikääpä, mitä maksaa oikeasti öljyjen vaihto per kerta.
Neljällä tupakkiaskin hinnalla saat öljyt sekä filtterin, kumpi on järkevämpää?
Neljällä oluella, iltaa istuen ja mallasta nauttien saat myös vaihtoehtoisesti sama mitä askien hinnalla. On se olut tietty hyvää, en kiellä.
Jos ajattelee näin asiaa niin se on vajaa ilta tai max 2- 4 pv arjessa.
Pointtina on se että ei kannata vatvoa öljy asioita määräänsä enempää tai etsiä sitä täydellistä öljyä. Kahdesti vuodessa moottori pysyy puhtaana sekä keuhkot.
Eipä ole juurikaan murheitakaan ollut niissä osa-alueissa, mihin öljyt vaikuttaa autossa. Pääsääntöisesti olen käyttänyt sitä GM-öljyä, mitä saa noin 20-25€/kannu, ostopaikasta riippuen.
Kilometerjä näillä eri femmoilla on kumminkin menty aika saakelisti viimeisen 10 vuoden aikana, niin että onko hyvää tuuria vaan vai öljynvaihtojen syytä.. Joukossa on kumminkin ollut jokaisen sukupolven femmoja, paitsi viimeisintä.
Makuasioita, jotkut tykkää äideistä, jotkut tyttäristä ja varmasti osa myös veljistä, mutta näin ajatuksena vain
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Samaa öljyä ympärivuotisessa käytössä ollut itselläni.
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: 9-5 Aero, öljyn syönti joka mystisesti lakkasi
Otsikkohan on että öljyä vaihtamalla syönti loppuu!!!
Nyt on taas karannu keskustelu.
Lähtee kyllä kokeiluun itsellä tuo 0w-40,jos lippuis se syönti...
Nyt on taas karannu keskustelu.
Lähtee kyllä kokeiluun itsellä tuo 0w-40,jos lippuis se syönti...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179