Laakerit ja männänrenkaat?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Empä ole tuota muilta kuullut, kertonut olen kyllä muutamille :oops: Tuollanen trim60:nen olis kelvannu mullekin 8O

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

V-M kirjoitti:Tuollanen trim60:nen olis kelvannu mullekin 8O

V-M
Juu, sillä kesytettiin tehokkaasti vajaaseen vuoteen vasta sisäänajettu B201 moottori(365tkm), nyt ajettu 390tkm ja kun polkaisee, niin öljyt tulee pihalle mittatikusta, virranjakajasta sekä molemmin päin moottoria stefoista.. parhailla vedoilla lentää huohotinputki irti venttiilikopasta.. :|

Ja sen savun ja hajun voit vaan arvata kun koko konehuone on öljyn vallassa.. :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

V-M kirjoitti:ELÄ LAITA NIITÄ COFAPPEJA! ne on muutaman tuhannen jälkee ihan rautalankaa. Vanhoissa renkaissa on se ongelma kuten aikasemmin jo kirjoitin että niitä on vaikee saada enään pitämään... mutta parempi sekin noista kahdesta vaihtoehdosta (edes vähän toivoa).

V-M
Perhana, mulla on jotkut (uudet) motonetistä peräisin olevat männänrenkaat tuossa vielä käynnistämättömässä rempatussa T16 koneessa. Ei vaan ole valmistajasta mitään hajua.. ettei vaan olisi sitte tuo paljon parjattu Cofab. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

jcarlson kirjoitti:
V-M kirjoitti:ELÄ LAITA NIITÄ COFAPPEJA! ne on muutaman tuhannen jälkee ihan rautalankaa. Vanhoissa renkaissa on se ongelma kuten aikasemmin jo kirjoitin että niitä on vaikee saada enään pitämään... mutta parempi sekin noista kahdesta vaihtoehdosta (edes vähän toivoa).

V-M
Perhana, mulla on jotkut (uudet) motonetistä peräisin olevat männänrenkaat tuossa vielä käynnistämättömässä rempatussa T16 koneessa. Ei vaan ole valmistajasta mitään hajua.. ettei vaan olisi sitte tuo paljon parjattu Cofab. :)
Mitähän tuohon kommentois :roll: Katoppas tämän topikin toinen viesti...
Kantsii katella paketit läpi ja jos on brasilian meltoa niin suosittelen kirurgisia toimenpiteitä (ainakin itse vaihtaisin tässä vaiheessa). Ne kun ei kestä edes vapari koneissa saati sitten näissä puhaltimella varustetuissa.

Saat työkalut kyllä uudelleenkin lainaan :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo siinä on vaan se onkelma että kun ne renkaat ei oo mun ostamat niin ei oo paketteja tallella. Renkaat (käyttämättömät) nimittäin tulivat yksien petromäntien mukana jotka toiselta saapistilta ostin, ja on ostettu motonetistä joskus aikoinaan.. kukaan tuskin enää muistaa/tietää mistä paketista löytyivät.

Tuli vaan vähän pelko persiiseen tuosta, kun muistikuva hiipii mieleen että niissä oli tosiaan uutenakin aika iso katkosvälys verrattuna vanhoihin 300t ajettuihin..

Pakko kai se on pian laittaa joku asialle motonettiin ja noutamaan mulle sieltä ne Goetzen renkaat. :?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Joskus vuosia sitten kun remppasin yhden koneen, niin motonetin tarjoamat renkaa olivat juurikin cofab:it... tosin en kerennyt ajaa niitä melloiksi ahtimellakaan, kun koko auto varastettiin ja poltettiin. :|

Kiitoksia vaan Outokumpuun Väisäsen veljeksille, Korhoselle ja Kuuselalle moisesta tempusta.. :evil:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Noista Cofapeista ja SIM (olikohan SIMRIT valmistaja?) renkaista on ihan henk.koht. kokemuksia Eli joskus tuossa -82 tein kone rempan omaan Fiiuun (124 Special T 1400 TC) johon tietysti tietämättömänä laitoin nuo SIM renkaat ja hyvinhän se toimi -> NOT eli tuossa 1000km kohdalla mittasin puritukset ja olivat tosi tasaiset ja hyvät mutta sitten n.5000km kohdalla ne valskas ihan seulana (öljy testi). Kun purin koneen niin renkaat oli ehyet, ihan ok näköiset mutta kovasti kuluneet.

Myöhemmin asiaa selvitettyäni ja mukana tullutta paprua tavattuani huomasin että juurin nuo SIM renkaat ovat kuluneeseen sylinteriin tehdyt tekohengitys renkulat. Vihdoin siihen Mahlen tekemät renkaat ja ne toimivat kuten pitikin. Nuo SIm renkaat eivä siis menneet lötköksi vaan kuluivat reilusti, -> Kyllä, Hoonaus oli tehty asian mukaisesti ja oikealla kulmalla (joku kuitenkin aattelee heti kysyä). Ja vuosien mittaan asiaan on tullut monelta samaa viestiä.

Noista Cofabeista ei myöskään ole kokemusta kuin yhden osalta mutta sitä enemmän muilta kokeilleilta, Mutta niissä ei kuluminen ole niin voimakasta vaan ne menettää tuon jousimaisuutensa nopeasti ja sen vuoksi alkavat päästämään kaasut ohi.

Turbossa tuo vaikutus on tuhoisampaa kuin vaparissa (tämä nyt on tietty itsestään selvää mutta kirjaanpa sen kuitenkin) -> korkeempi lämpötila ja sylinteri paine korkeempi. Ja tuo rengas välyshän tekee sen että sieltä pääsee puhaltamaan pistemmäinen paine siihen rengas uran reunaan ja "parhaimillaan" hieman laihemmalla seoksella se alkaa kuumenemaan siitä kohtaa ja metallihan reagoi siihen vaihtelevasti joko sulamalla tai "turpoamalla" eli tiukalla soviteella leikkaa pistemmäisesti tuosta kohtaa kiinni ja se kuumentaa tietty mäntää jne...

Mä olen hakenut nuo omat Goetzet tuosta Kuosmaselta (Pajakulma) kantsii ainakin kysyä niin ei tarvi lähtys kuluja maksaa. Tarviketorikin lupas tilata mutta hinta oli 20€ kalliinpi.

Vinkkinä niille joilla on joko harvinaisempi kulkupeli niin tuolta löytyy mihin vain, jos lista ei tunne niin tekevät sellaiset eikä hinta ole juuri valmiin sarjan hintaa kummempi. http://www.deves.com ymmärtävät myös toimia "oikein" lähetysten kanssa (you know what I mean). Sieltä kantsii lukasta myös nuo tipsit.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitokset VM:lle ynnä muille guruille!

Tuossa on 720e maksanut osaläjä, halpaa kuin DNA:lla soittelu 8O
http://groups.msn.com/Saabisti74/shoebo ... hotoID=192
Kertokaas gurut vielä mistä löytäisin jakopään hilut tuohon 2.3T:hen, pitkälohkoiseen, niiden ei tarvitsisi olla yhtä "halpoja" tai syön muijan kanssa näkkäriä ensi talven :lol: :lol:

Eli kone tulee nyt seuraavin speksein: lohko hoonautettu 0.5mm:n ylikokooon, 3 mäntää käytettyä uusin renkain. Sain tiedot noista männistä, ajettu about 3tkm kunnes yksi kiertokanki tuli ulos lohkosta
(tehty laakerointi 0.25mm:n ylikokoiseksi, yksi kanki jäänyt ahdistamaan), uudet laakerit, uusi jakopää, kietokankien helat uudet, kansiremontti. Tulisko jotain muutakin vielä huomioida??
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Nonniin, kunhan saan tuon yhden työprojektin alta pois niin olisi aikaa taas syventyä koneen kasaamiseen :wink:
En viitsi tästä avata mitään keskustelua projektit-osioon koska siellä ei saane esittää kysymyksiä 8O :?:

Eli siis lohko on nyt hoonattu 0.5mm:n ylikokoon, yksi uusi mäntä, kolme muuta käytettyjä (ajettu muutamia tuhansia kilometrejä, ei käytönjälkiä juuri ollenkaan), uudet renkaat (Mahlen originaalit), laakerit Federal Mogul, uudet kiertokankien helat. Kansi on oikaistu, siihen tulee uudenveroiset venttiilit ja uudet ohjureiden kumit, sekä tietenkin hion venttiilit kelvollisiksi.

Maalasin lohkon Mastonin pinta/pohjamaalilla (musta) joka oli yksikomponenttinen, tarkoitettu metallipinnoille, sisältää ruosteenestoa,
lohko pestiin koneistamolla (kuten kansikin), ja siitä lähti paikoitellen maalia irti, eli paikkamaalaanko nuo irronneet kohdat samalla maalilla ja siinä se?
Muistaakseni joku palstalainen kertoi miranolin sopivan mainiosti lohkon maalauksen, eli luulisi silloin minkä tahansa maalin pysyvän hyvin kiinni?

Tuo pesu oli kyllä totaalisen tehokas, lohko näyttää juuri tehtaalta tulleelta (lukuunottamatta irronnutta maalia), samoin kuin kansi, ei pienintäkään muistoa mistään öljysotkusta, kannessakin ainoastaan puhdasta alumiinia 8O
Eli tuo pesu valtavan voimakkailla kemikaaleilla vei maalia, eli tuo Maston saattaa kestää kuumuutta siinä kuin Miranolkin?

Kampiakseli näyttää niin hyvältä ettei sille tarvitse tehdä mitään, samaa mieltä oli myöskin koneistaja.

Kertokaapas, oi te viisaat että milläs konstilla saisi koneenosia helpoiten puhtaaksi, esim. laakeripukit, öljypohja, jne, olisiko olemassa jotain tehokasta liuotinta vai onko homma tehtävä teräsharjalla ja bensiinillä (teen remontin varastohuoneessa josta kulkeutuu bensiinin katkera lemu koko asuntoon) :evil: :?:

Edit: milläs ihmeen kemikaaleilla oikein pesevät noita moottoreita, kansi on kuin uusi (ok, pieniä jäämiä hieman, mutta tarkka mies jos olisin niin nuokin saisi pois (referenssinä toimii vieressä makoileva 240tkm ajettu kansi):
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=220
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=221
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=222

Itse itselleni vastaten, kiikutan kaikki likaiset koneenosat vastaavanlaiseen pesuun, mukava kasata tuollaisia osilla :wink:

Ja tässä tämänhetkinen tilanne, tästä on hyvä jatkaa, kuvassa näkyy tuo maaliaan pesussa kadottanut lohko, ennen pesua oli hienon musta kauttaaltaan :wink: :lol:

Edit:
Siis tässä tämänhetkinen tilanne:
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=223
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Laakerit ja männänrenkaat?

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Terve, olisi kysymys.

Kunnostamassa konetta ja männänrenkaita tarvitsisin. Kysyin motonetilat ja niillä näköjään SM-germanyn renkaat. SM-germany on NPR Europen omistuksessa ja tuuninkipojat ainakin käyttävät NPR-renkaat monesti. Ainakin hondat ja toyotat.

Taulukon mukaan saapin renkaat kai olisivat ihan asialliset jos nyt SM on sama kun toi NPR.

Minkälaisia kokemuksia teillä? Onko motonetin männänrenkaat lyhytlohko B234 mitään arvoisia?

/Kenneth
9-5 -00, Aero
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Laakerit ja männänrenkaat?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mulla on allekirjotuksen mitsussa NPR:n valmistamat turbomännät ja renkaat (OEM valmistaja myöskin). Hyvin on toimineet ja oli laadukkaan oloiset joten siinä mielessä ei ainakaan merkistä pahaa sanottava.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin