Tietoa/mielipidettä 80/90-luvun S-sarjasta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Ihan oikeesti kannattaa varautua alkuperäisten varaosien kalleuteen ja saatavuuteen(Suomessa) 5xx ja 6xx S-sarjalaisten kanssa. Ja hieman yleistäen myös muiden S-sarjalaisten kanssa - se, että niitä saa nyt wanhana oleellisesti halvemmalla ei tarkoita, että niiden vara- ja korjausosat olisi juurikaan halventuneet - ko. autot on suunnattu henkilöille, jotka eivät kiinnitä huomiota turhanpäiväisiin ylläpito yms. kustannuksiin.

Hienoja pelejähän ne on - käytettyinäkin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Henkka #2283 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Jos mesen ostaisin niin ehkäpä 90-luvun alkupuoliskon 600S voisi tarjota hyvää vastiketta rahalle ;) Eli siis tuollainen mutta paremmilla varusteilla ja mustana:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =457523&PN

Nuo ei maksa kuin muutaman tonnin ulkomailla mutta veroa taitaa tulla aika rankasti?
Tuohan olisi jo luxusta ihan nykypäivänkin mittapuulla... pelottavaa :wink:

Lähinnä uudemmassa S:ssä mietityttää jo korjaamisen vaikeus/kalleus. Ja pakko vielä väittää, että omaa silmää miellyttää ennemmin klassisuudellaan tuo vanhempi malli...

Sinänsä hassua että mitä mobile.de:ssä kattelee niin tuo w140 on melkeempä samoissa hinnoissa kun vähänkin parempikuntoinen/varusteinen w126, vaikka ovatkin pääsääntöisesti paljon kattavammilla varusteilla. Vanhassa alkaa olemaan jo varmaan harvinaisuuslisää.

Ja pidä vaan tonnari pivossa, kuhan saan lämmitetyn tallin pystyyn niin hommaan senkin 8)
Mua taas miellyttää tuon uudempikorisen massiivisuus, on aika härski livenä, uusi S näyttää ihan pikkukinneriltä siihen verrattuna ;) Tuo panssarointi olisi kanssa ihan asiaa :D
Tuollaista mutta vm 1992 tutkin Italiassa samassa autoliikkeessä josta ostin 9-5:n, olisi ollut tonnin kalliimpi kuin tuo Saabini, täysvarusteltu (joskaan ei panssaroitu :) ) ja oli alunperin vielä etelä-Italiasta joten oli saattanut olla aito mafiakärry 8) :D
Peeveli vieköön tässä alkaa mersukuume tarttua :oops:
Olis siinä naapureilla ihmettelemistä kun pamauttaisi pihaan kuussatasella ässämersulla 8)

edit: eihän tuo S600 kuluta kuin muutaman litran enemmän kuin automaattitonnari, ja 2270kg painava automaatti kiihtyy 0-100km/h kohtuullisesti 6.3 sekunnissa 8O :D

Edit2: joopajoo TULLI tietenkin pilaa tuonkin homman eli veroa näytetään tuollaisesta kannettavan 14-15K euroa, XXXtana :!:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ng900aero kirjoitti:Jos mesen ostaisin niin ehkäpä 90-luvun alkupuoliskon 600S voisi tarjota hyvää vastiketta rahalle ;) Eli siis tuollainen mutta paremmilla varusteilla ja mustana:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =457523&PN
Aikamoinen panzerwagen :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
XUX63
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:59
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aikamoinen panzerwagen joo...

Työkaverin entinen työkaveri :lol: oli aikoinaan stutgartissa suunnittelijana ennen hairastumistaan kännykkäteollisuuteen. Hän sanoi että tuo w140 korimalli eli myös panzerwagenina tunnettu kori on viimeinen mersu, joka on tehty siten että valitaan lähes parhaat materiaalit ja katsotaan saadaanko mallia myytyä niin paljoa että se pääsee plussalle. Taksimersuthan ne taitaa rahoittaa tuollaiset. On se kyllä paljon parempi minun mielesta kuin mitä esim entisen työnantajani s55amg. Ja w126 on klassikko...

Niin, tänne eksyin http://www.mese.fi/forum kautta - sinne mahtuu vaikka olisi seittämän saappia pihassa :lol:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Nostetaas vanhaa 8)

Mitäs jos sittenkin kohdistais tavoitteet tuohon w140-koriin. Mielipiteitä/kokemuksia?

Sen, mitä mobilesta katselin, niin yli 10k€:n lukuunottamatta viimeisimpiä vuosikertoja noita ei juuri ole myynnissä, menee jo uudempaan koriin. Suomessa alkaen mallit 12k€ :roll:

Kompromissi voisi olla 500 V8. Olis jo kulkuakin, muttei kenties niin suurta huoltokulua kuin V12 600:sta.

Verojen kanssa voisi varustellulla selvitä 12k€ - 13k€ 8O Suomikinneri V6:n hinnalla...

Tää on taas tätä "hankkimista" 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Muksu kirjoitti:eihän kukaan ajattele Audilla tai Bemarilla ajamisesta läheskään niin ylistävästi kuin Mersulla ajamisesta.
Audilla ja BMW:llä kuten Mersullakin on tavisten malleja, joihin taviksilla on myös varaa. Laitetaan sieltä mallistojen yläpäästä autoja kehiin, niin alkaa naapurikateutta esiintyä vaikka olis Audi tai BMW.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

karg kirjoitti:
Audilla ja BMW:llä kuten Mersullakin on tavisten malleja, joihin taviksilla on myös varaa. Laitetaan sieltä mallistojen yläpäästä autoja kehiin, niin alkaa naapurikateutta esiintyä vaikka olis Audi tai BMW.
Määrittele "tavis" :D

Audin A3 tai Bemarin 1-sarja, molemmat pikkuautoja ja hinnat + - 30 000 euroa... Tavis ostaa samalla rahalla Mondeon, Vectran tms johon mahtuu ne tavisperheen kaksi mukulaa kaikkine varusteineen sekä se pakollinen kultainen noutaja :D
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Henkka #2283 kirjoitti:Nostetaas vanhaa 8)

Mitäs jos sittenkin kohdistais tavoitteet tuohon w140-koriin. Mielipiteitä/kokemuksia?

Sen, mitä mobilesta katselin, niin yli 10k€:n lukuunottamatta viimeisimpiä vuosikertoja noita ei juuri ole myynnissä, menee jo uudempaan koriin. Suomessa alkaen mallit 12k€ :roll:

Kompromissi voisi olla 500 V8. Olis jo kulkuakin, muttei kenties niin suurta huoltokulua kuin V12 600:sta.

Verojen kanssa voisi varustellulla selvitä 12k€ - 13k€ 8O Suomikinneri V6:n hinnalla...

Tää on taas tätä "hankkimista" 8)
Sylintereitä ei voi olla ikinä liikaa eikä iskutilavuus liian iso :D

Itsekin olisin valinnut ehdottomasti V12-bemarin mutta sitä konetta ei ollut kuin 700-sarjassa ja niissä ei taasen ollut farkkua, eli piti tyytyä tavis-V8:iin :( Alle 5-litraiset koneet kun ovat tuollaisia pikkukinnereitä, no eipä kulu bensaa paljoa :D

Eikös tavisperheessä ole 1.6 lasta eikä 2? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ng900aero kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:Nostetaas vanhaa 8)

Mitäs jos sittenkin kohdistais tavoitteet tuohon w140-koriin. Mielipiteitä/kokemuksia?

Sen, mitä mobilesta katselin, niin yli 10k€:n lukuunottamatta viimeisimpiä vuosikertoja noita ei juuri ole myynnissä, menee jo uudempaan koriin. Suomessa alkaen mallit 12k€ :roll:

Kompromissi voisi olla 500 V8. Olis jo kulkuakin, muttei kenties niin suurta huoltokulua kuin V12 600:sta.

Verojen kanssa voisi varustellulla selvitä 12k€ - 13k€ 8O Suomikinneri V6:n hinnalla...

Tää on taas tätä "hankkimista" 8)
Sylintereitä ei voi olla ikinä liikaa eikä iskutilavuus liian iso :D

Itsekin olisin valinnut ehdottomasti V12-bemarin mutta sitä konetta ei ollut kuin 700-sarjassa ja niissä ei taasen ollut farkkua, eli piti tyytyä tavis-V8:iin :( Alle 5-litraiset koneet kun ovat tuollaisia pikkukinnereitä, no eipä kulu bensaa paljoa :D

Eikös tavisperheessä ole 1.6 lasta eikä 2? :D
:D
Okei sitten, oletan, että Tuusulan suunnalla on tallissa tilaa kun tulpanvaihdon aika koittaa täysmoottoriin :wink:

Kieltämättä tuollainen houkuttaa, ja hyvin niistä näyttää tarjontaakin olevan nahkahousulassa. Lähinnä vain kokemukset kiinnostavat tässä vaiheessa. Luulisi, että tuolla koneen puolesta vinguttaisi huollettuna pitkät pätkät ilman isoja remontteja. Sähköpuolella taitaa olla ensimmäisiä CAN-väyliä, kuinkakohan luotettava mahtaa olla... yms yms.
Ja se ääni mikä tuollaisesta lähtee, jättilainen huopatossuissa 8)


Elikkäs tavisperheen tavislapsimäärä on suoraan verrannollinen tavisperheen taviskorollan taviskuutiotilavuuteen :idea:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin